Witam na temat mojego mercedesa było już kiedyś na forum
. Jest To model z początku produkcji 1976r grudzień .
W jednej rodzinie od 1990r do teraz , pod maską niezawodny diesel o pojemności 220D palony z hebla. Wnętrze III seryjne od 300D ,przyciemnione szybki , dołożony podłokietnik oraz zmienione przednie fotele z modelu W124 .
Autko spisuje się świetnie jak na swój wiek 36 wiosen , modyfikacją w celu ożywienia było dołożenie turbo
. Najpierw w celach eksperymentalnych ,turbosprężarka z VW II 1.6 TD Garrett T3 po nie długim użytkowaniu wyzionęło ducha i wpakowałem pod machę Garretta GT 22 lecz po roku użytkowania ze względu na nadmierny luz , wróciłem do T3 kupując w stanie idealnym za grosze na alledrogo:)
Rzeczy które zmieniłem:
- wałek rozrząd od 240D (palonego z kluczyka)
- dołożyłem Intercooler
- wtryski od OM603
- custumowy kolektor wydechowy jak i cały układ wydechowy
- zmiana mostu z 3.92 na 3.69
- pompa wtryskowa od 240D
- założyłem Oil catch tank
Merc trafił na hamownie z byłą GT 22 i wypluł 82.5 Km oraz 201.7 Nm przy doładowaniu 0.9 bara
Auto użytkuje na co dzień , jazda stała się przyjemniejsza przez parę dodatkowych KM .
Obecnie na T3 nie był hamowany
Plany na przyszłość :
- zmiana pompy na tą z palonego z kluczyka z większymi sekcjami
- montaż skrzyni V
Link do filmiku z hamowni jest w moim podpisie
Pozdrawiam