MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 20, 2012 8:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
Zapewne niektórzy z Was widzieli moje posty w Hyde Parku, część się nieco bulwersowała, szukałem w124 w okolicy 3000 PLN do "przejeżdżenia" przez zimę. Kwota ta nie była oczywiście kwotą którą mogłem maksymalnie wydać na auto, wszystko odbywało się w myśl zasad zdrowego rozsądku, choć projekt ma charakter mocno "poznawczy" tj. tak naprawdę mam backup do poruszania się, gdyby w124 odmówił posłuszeństwa. Ostatecznie trochę przekraczając założony budżet na zakup auta, kupiłem kundelka, trochę nadgryzionego tu i ówdzie przez rudolfa, w stanie mniej więcej do jazdy, tj. bez żadnych specjalnie mocnych i żadnych specjalnie słabych stron. O dokładnie tego:
Obrazek
pojeździliśmy sobie razem ponad tydzień, zrobiliśmy ponad 1000km, i generalnie jazda nim sprawia mi frajdę, alternatyw jakoś nie widać, zatem wygląda na to że przezimujemy razem :)

No i aby frajda była większa, należy się ogarnąć. Po pierwsze chciałbym naprawić pierdoły:
1. nie działa mi oświetlenie przedniej części kabiny po otwarciu drzwi (zarówno prawych jak i lewych) (działa z przełącznika).
2. jest luz na kierownicy, ale nie na przekładni (po zdjęciu kierownicy palcem mogłem poruszyć wieloklin bez wysiłku o mniej więcej 1-2 stopnie)
3. drzwi kierowcy otwierają się bez odczuwalnego stopniowania stopnia otwarcia
4. nie działa mi "mrugnięcie" długimi (czyli wajchą "do siebie")
5. nie działa mi licznik dzienny kilometrów
6. klima raczej mi nie działa, ale w sumie to nawet nie wiem jakie są funkcje trzech przełączników pomiędzy regulacją nawiewów
[zlosnikhihi]
ktoś coś pomoże w oporządzeniu w/w pakietu?
:)

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Post: wt lis 20, 2012 9:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ja Ci pomogę i sprzedam ogranicznik drzwi za 20zł polskich.
Dzienny naprawisz łatwo.
Jest oś na której ślizga sie tryb.Sprawisz, żeby tryb się nie ślizgał numeromania na liczniku wróci.
1.Krańcówki w drzwiach.
2.Przekładnia, kasowanie luzu imbus i 17 płaska lub oczkowa gięta.
3. jw 2 dyszki.
4.Poczyść sobie styki najpierw.
5.jw
6. Olej to, za niedługo klima będzie gratis po otwarciu drzwi od domu czy szyby od auta [palacz]

Te koła to lorinser 17, a na listwie wisi sportline?Bo sportline to nie jest.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt lis 20, 2012 9:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
klime mozna sprawdzic w nastepujacy sposob:

Primo - pokrec MALYM kolem sprezarki (takie male przed kolem pasowym) przy WYLACZONYM silniku (bo przy wlaczonym po tescie mozesz lokciem w nosie dlubac [hihi] )

Jak kolko stoi sztywno - sprezarka prawdopodobnie zatarta, jak sie obraca sprezarka ok.
Na panelu sterowania pierwszy przycisk od gory to odmglanie szyb. Powyzej temp +6C (chyba, dawno temu sprzedalem W124). Po jego wlaczeniu (o ile jest cisnienie w ukladzie) sprezarka sie powinna wlaczyc wtedy to MALE kolko pasowe powinno sie obracac. Po wlaczeniu klimy powinno sie slysze charakterystyczne stukniecie i obroty moga na chwile sie wahnac.

Na filtrze/osuszaczu jest wkrecony czujnik cisnienia, ktory jesli nie ma cisnienia w ukladzie nie wlaczy sprezarki celem jej ochrony. Zmostokowanie go i odjaranie sprezarki na kilka sekund moze poinformac nas czy sprezarka sie nie wlacza bo nie ma cisnienia czy .........cus innego - tylko kilka sekund poniewaz sprezarka jest smarowania olejem, ktory jest zawarty w czynniku i zaperd...jac na sucho sie zatrze. Czynnik to R134a - chyba od 1992r - (zielona nalepka na pasie przednim). Jak jest czerowona to R12.

Pamietaj, ze w 90% sterownikow klimy w W124 jak dioda przy przycisku EC sie NIE SWIECI to klima dziala. W obecnych temp. otoczenia klima dziala w trybie re-heat czyli wstepne osuszenie podgrzanego powietrza.

Przyciski - pierwszy od gory - odmglanie szyb, srodkowy klima ON/OFF dolny to zamknieta cyrkulacja powietrza wewnatrz auta.

Pamietaj, ze w w124 w wersji z klima ze srodkowych nawiewow leci cieple/zimne powietrze w wersji bez ZAWSZE zimne - czyt. z zewnatrz.

Reszta to jak TetraHydroCannabinol napisal

GOOD LUCK!

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 8:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Milosh pisze:
Pamietaj, ze w w124 w wersji z klima ze srodkowych nawiewow leci cieple/zimne powietrze w wersji bez ZAWSZE zimne - czyt. z zewnatrz.

akurat ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 9:32 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Na tym zdjęciu wygląda bardzo zachęcająco.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 9:33 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
bary123ce pisze:
Milosh pisze:
Pamietaj, ze w w124 w wersji z klima ze srodkowych nawiewow leci cieple/zimne powietrze w wersji bez ZAWSZE zimne - czyt. z zewnatrz.

akurat ;)



No jak nie ma klimatyzacji to leci z środkowego też ciepłe?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 9:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
THC pisze:
No jak nie ma klimatyzacji to leci z środkowego też ciepłe?


Jak jest ciepło, to leci ciepłe. [zlosnikhihi]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 9:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
Dzięki za odpowiedzi, niestety tematem zajmę się dopiero w weekend/po weekendzie :)
u mnie wieje zimne, ale coś po włączeniu klimy jakby obroty silnika się na chwilę zmieniały...
to kundelek, tylny zderzak z e-klasy, sportline (LOL), ale felgi Lorinser usprawiedliwiły nieco przekroczenie budżetu :)

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 12:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Moja propozycja:
1
2
3
4
5
6 : Olać to [zlosnik]

Jeździ ? Opony trzymają powietrze? Nie ma czasu na głupoty.


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 8:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Sprawdź kondycje zawieszenia i układu kierowniczego. Reszta jak koledzy wyzej pisali. Zrób to co musisz, bo doprowadzanie do stanu idealnego kundla w dodatku po dzwonach to utopia.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw lis 22, 2012 10:25 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
jdef90 pisze:
5. nie działa mi licznik dzienny kilometrów

Wałek, na którym osadzone są bębenki z cyframi potrafi się wysunąć. Naprawa prosta (wsunięcie z powrotem), ale trzeba wyszarpać zegary z deski. Miałem tak w moim krótkotrwałym nabytku 300TDT, ale naprawiłem i sprzedałem koledze - jeździ już 4 lata i funguje.
Milosh pisze:
Pamietaj, ze w w124 w wersji z klima ze srodkowych nawiewow leci cieple/zimne powietrze w wersji bez ZAWSZE zimne - czyt. z zewnatrz.

Nie jest to takie klarowne i proste. W moich 124 jest następująco:
500E ze środkowego nawiewu zawsze leci tylko zimne z klimy bądź "zewnętrze" - o temperaturze jak na zewnątrz. Jeśli działa klima - to zimne z klimatyzacji, kiedy wyłączona - powietrze zewnętrze, ale nigdy nie leci ciepłe po włączeniu ogrzewania. Fabryczna klima starszego typu na R12 - przerobiona jeszcze w Szwajcarii na "nowy czynnik" 134A - jakoś tak, ale nazywana dalej przeze mnie mało fachowo "starszą klimą".
280 TE ze środkowego leci takie powietrze, jak z bocznych i reszty kratek, to zanczy, że w zależności od włączenia klimatyzacji/ogrzewania leci powietrze o takiej temperaturze, jak ustawiona na pokrętłach. Tu fabrycznie klima od początku na 134A "nowsza".
Inne spostrzeżenia - w 280TE (nowsza) po uruchomieniu samochodu klimatyzacja zawsze jest włączona (dioda na guziku EC się nie świeci), nawet, gdy przed zgaszeniem silnika była wyłaczona (dioda się świeciła), w 500E (starszej) "pamięta" ostatnie ustawienie (włączona/wyłączona). Wygląd sterowania obu klimatyzacji z wnętrza kabiny taki sam:

ufff... Sorrki, że taki elaborat wyszedł.


Załączniki:
Komentarz: fot.: Bartłomiej Szyperski TopGear
klim.jpg
klim.jpg [ 28.82 KiB | Przejrzano 2004 razy ]

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex
Na górę
Post: pt lis 23, 2012 9:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Niezłe cuda [palacz]


Na górę
Post: ndz lis 25, 2012 2:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
Nadal brak czasu na pogrzebanie, ale sprawdziłem te włączniki oświetlenia wewnętrznego w drzwiach kierowcy (są dwa, sprawdziłem tylko jeden). Przełożyłem do tylnych drzwi, tam oświetlenie dalej działało po tej operacji, natomiast włącznik z tyłu nie działał po podłączeniu do przodu :( trzeba więc szukać głębiej...

czy naprawdę taki minimalny luz, praktycznie bez żadnych oporów (po zdemontowaniu kierownicy ruszałem trzpieniem wieloklinu delikatnie trzymając go dwoma palcami, przy wyłączonym aucie), to kwestia regulacji na przekładni?

no i zepsuła się regulacja nawiewu, którą poprzedni właściciel jakoś chałupniczo naprawiał... tzn chyba się zepsuła, choć pewnie namierzenie bezpiecznika tej regulacji posunęło by diagnostykę do przodu [zlosnikhihi]

nadal się autem mi świetnie jeździ... choć zastanawiam się, czy jednak nie poszukać czegoś co już by mi na stanie zostało, wiadomo już że musi być automat i co najmniej 6 cylindrów :)
W126 dużo bardziej problematyczne jest od w 124 (ceny i dostępność części głównie mam na myśli...)?

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Post: ndz lis 25, 2012 10:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
duzo [hihi] [hihi]

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: pn lis 26, 2012 11:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
zatem pozostaniemy przy W124 [zlosnikz]

nawiew ogarnięty... bezpiecznik :) za długo na fullmaksie jeździł, wnętrze sobie suszyłem po praniu i się wytopił nieco :)

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl