MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 24, 2012 11:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Co może być przyczyna zbyt bogatej mieszanki w silniku M119 auto z 1994r.
Silnik kopci delikatnie na bialo, pozatym po kilkunastu odpaleniach nie mozna go odpalić, świece zaplonowe sa tak pokryte czarnym nagarem ze nie wystepuje przeskok iskry, po ich przeczyszczeniu auto odpala.
Na zimnym silniku odpala ale, obroty spadaja tak nisko, że potrafi czasem zgasnąć, ciepły pali normalnie.
.Podmieniałem juz przepustnice, przepływomierz, ale nic to nie zmieniło, zerkne jeszcze na sonde.
Czy takie objawy mogą coś mieć wspólnego z wyciągniętym łancuchem rozrządu?
Bo nie mam juz pomysłów

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 8:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Przyczyny:
- nieszczelność w dolocie,
- niesprawny regulator ciśnienia paliwa,
- zapieczone wtryskiwacze,
- niezaadoptowana przepustnica,

Jakie błędy Ci generuje?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 8:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Nie mam narazie mozliwośći zdiagnozowania błedów poprzez SD, gdyz auto jeszcze jest nie skończone.
Dolot napewno jest szczelny, wymieniałem tam gume pod przeplywomierzem i rurki idace z przepustnicy, a gdzie znajde regulator cisnienia paliwa w tym silniku?
Co do wtrysków, może spróbuje dolać jakiegoś dodatku do paliwa, aby przeczyscił wtryski.
Przepustnica jest zaadaptowana.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 9:01 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Najpierw sprawdź czy sonda lambda dziala...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 9:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
trocin pisze:
Najpierw sprawdź czy sonda lambda dziala...


Sonda właśnie zgłasza ubogą lub bogatą mieszankę.

butek22 pisze:
Nie mam narazie mozliwośći zdiagnozowania błedów poprzez SD


To wybłyskaj diodą.

butek22 pisze:
a gdzie znajde regulator cisnienia paliwa w tym silniku?


Zaznaczyłem strzałką:

Obrazek

butek22 pisze:
Co do wtrysków, może spróbuje dolać jakiegoś dodatku do paliwa, aby przeczyscił wtryski.


Najlepiej Liqui Moly lub STP

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 9:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ok, regulator sobie podmienie, bo mam drugie auto na czesci, dodatek tez wleje do paliwa, i zobaczymy co dalej.
Jak znajde chwile to wyblyskam kody błedów, wiesz jak to sie robi w tym silniku?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 10:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
umnie było bogato jak przepływka padła czasy wtrysku rosły o 1,5ms

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 10:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
butek22 pisze:
Jak znajde chwile to wyblyskam kody błedów, wiesz jak to sie robi w tym silniku?


Piny: 1, 3, 4

Poniżej rysunek jak to zrobić:

Obrazek

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: czw paź 04, 2012 7:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Narazie, podmieniłem regulator cisnienia paliwa, oraz cewki zaplonowe, ale nie przyniosło to zadnych rezultatów w pracy silnika, moze jutro spróbuje wybłyskac kody błedów, no i jeszcze sprawdze sonde, ale silnik pracuje coraz gorzej, juz nawet nie zapala od strzału, i strasznie kuleje na niskich obrotach

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: pt paź 05, 2012 9:49 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprawdź manometrem ciśnienie na listwie. Wyciąg wtryskiwacze i sprawdź czy nie leja (np. metoda na spray).
Podłącz się interfejsem LPG i sprawdź czasy wtrysku na zimnym i po rozgrzaniu.

PS sonda przy odpalaniu nie będzie miała wpływu na skład mieszanki, bo potrzebuje trochę czasu, żeby się zagrzać i zacząć pracować.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt paź 05, 2012 11:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Co znaczy metoda ''na spray''?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: pt paź 05, 2012 7:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
http://www.youtube.com/watch?v=VFJlTfHy ... re=related

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt paź 05, 2012 9:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
O widzisz takiego sposobu czyszczenia wtryskiwaczy nie widziałem, dodam jeszcze że do paliwa dolałem dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy STP.
Jak znajde w koncu wolny dzien to wezme sie porzadnie za silnik i powoli przejrze wszystkie te elementy o których wspomnieliście.
Aha zapomniałem dodac że chcę też złożyć juz instalacje LPG, by moc sprawdzic jak silnik bedzie sie zachowawał na tym paliwie.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: ndz paź 07, 2012 6:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Wszystko wyglada na to ze silnik spala olej, zauwazylem po zdjeciu przepływomierza, ze przez odme dostaje sie olej , cala klapa przepustnicy byla w oleju a pod nia jest niezla kałuza z olejem.
Jaki moze byc powód wywalania oleju przez odme, padła uszczelka pod glowicą?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: ndz paź 07, 2012 6:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Raczej kompresja przedostaje się do skrzyni korbowej i wywala olej odmą.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl