MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 8:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 26, 2002 11:41 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: czw sie 16, 2001 2:00 am
Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa (ostatnio)
No wiec zabieram sie do upiękniania mojego kolegi z gwiazdą na twarzy [zlosnikz] kupiłem:
1. szpachlę
2. podkład.
3. w jednej firmie dobrali mi lakier pod kolor i nabili w spray 400 ml = około 37 zł ( nie pamiętam dokładnie bo płaciłem razem z resztą zabawek) . taki lakier, który wiaże resztki rdzy, po zdrapaniu. schnie 24 godz. i potwem można już się dalej bawić.
5. papiery ścierne o odpowiednich gramaturach.

Będę się bawił może w ten łikend, albo w przyszły, zależy od czasu :(

Nigdy w zyciu tego nie robiłem, poczytałem se tylko. Jeżeli ma ktoś jakies rady, albo o czymś zapomniałem, to napiszcie pliiz...

_________________
Piotrek z Jaworzna.
(acz od 15 lat w Warszawie)
W124 300 Diesel


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 26, 2002 11:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Nie wierz w ten "cud lakier co rdze wiąże", jeżeli nie oczyścisz blachy do "białości" to możesz sobie darować całą robotę. Za pół roku wyjdzie rudy znowu :-?

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 27, 2002 9:32 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Tiam ma racje, podpisuję się pod tym.
Na Twoje pytania jest mało danych aby na nie odpowiedzieć jak nalezy.
1. co chcesz poprawić? będziesz robił zaprawki opuchlizny wielkości 10gr, czy większe? ile?
2. jaki masz kolor lakieru? czy to zykły akryl czy metalik z lakierem?
Jak odpowiesz na te pytania rozpiszę się baaaaaaaaaaaardzo. [zlosnik]
mam w tym doświadczenie ale nie twierdzę, że jestem debeściak [cool]

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 28, 2002 2:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
<mam w tym doświadczenie ale nie twierdzę, że jestem debeściak

To może mnie powiesz jak zwalczyć parchy rdzy przy listwach dolnych ,odnawiające się co kilka miesięcy.Próbowałem różnych środków :hammirate ,minia ,cortanin .Teraz kupiłem w sklepie dla lakierników podkład Uniwersal ,i zamierzam robić zaprawki.Najpierw oczyszczam do żywego za pomocą szczotki na wiertarce,potem podkład antykorozyjny ,potem lakier.Masz jakieś doświadczenia ,jakie środki są najlepsze?.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 28, 2002 9:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Posty: 75
Lokalizacja: Wroclaw
No witam Was!
Sluchajcie zawsze wam wyjdzie rdza lub jakies pecherze.
Nie ma sposobu, aby bylo idealnie na powierzchni lekko podrdzewialej i porowatej. Poprostu niema genialnego srodka na to aby zapobiedz pocesowi korozji. Owszem czasem tak sie zdaza ze rdza wychodzi dopiero po paru latach, ale to wszystko zalerzy od glebokosci tak zwanych (wżerow) i czystosci powierzchni. W kazdym razie zycze wszystkim powodzenia i udanych prac aby juz nigdy ta wstretna rdza nie wychodzila.
Aha, tak na marginesie jezeli bedziecie stosowac lakiery podklady w "spray`u" to w przyszlosci jak zdecydujecie sie polakierowac profesjonalnie auto badz dany element zawsze powierzchnia poprzednia czy to pod podkladem czy lakierem "zwarzy sie" czyli bedzie wygladala jak popekana, pomarszczona. Ja wiem ze kazdy liczy sie z kosztami i probuje cos zdzialac we wlasnym zakresie, dlatego jeszcze raz zycze powodzenia. [oczko]

_________________
Chwilowo bez auta


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 29, 2002 8:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Nie popadajmy w rozpacz jest pewna kombinacja środków która w moim przypadku przyniosła poządany efekt - czytaj auto bez krozji przez około 7 lat i to w dodatku Fiat 125 p [zlosnik] .
1. Powierzchnię należy jak najdokładniej oczyścić.
2. Na tą powierzchnię stosujemy mleczko Polrust lub podobne. ( byle nie Cortinol )
3. Po wyschnięciu tegoż mleczka nie stosujemy się do instrukcji i nie zamalowujemy tego farbą podkadową tylko jeszcze raz jedziemy szczotą do blachy.
4. Tak przygotowaną powierzchnię malujemy podkładem na bazie żywic chemoutwardzalnych, nazywa sie Epidian jakoś tam - tak zwana okrętówka.
5. Szpachlujemy, itd. Należy tylko uważać żeby niedoskrobać się z powrotem do blachy.
6. Lakier i mamy spokój zgnije obok ale w tym miejscu co robiliśmy.
I NAJWAŻNIEJSZE - Jak nam wychodzi pęcherz to trzeba sprawdzić czy z drugiej strony też nie ma wrzeru, bo jak nie usuniemy z drugiej strony to możemy sobie darowac całej PRACOCHŁONNEJ roboty.
Powodzenia! :)

_________________
Volvo 940

Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 29, 2002 8:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Wojtas i Tian się tak rozpisali, że ja bym sie tylko powtarzał.
Dodam tylko:
ad. czystości. Na tyle ile się da - rdzy ma niebyć, na powieżchnie zniekształcone przez rdzę smaruję dodatkowo Cortaninem a następnie okrętówką lub podkładem tlenkowym. Bardzo ważne: Cortanin powinien schnąć przynajmniej 24h a podkład tlenkowy utrwala się przez ok 7-14 dni. Po tym okresie dopiero szpachla, podkład i lakier. Generalnie unikam szlifowania szpachli na mokro. Jeżeli się pośpiesze to amba w nastepnym sezonie od nowa. I jeszcze jedno pomiędzy czynnościami (opisanymi przez Tiana) odtłuszczać np. benzynką extra.
ad. listew ozdobnych. Jest to najbardziej newralgiczny punkt i siedlisko rdzy. Nie sprawdziłem tego ale chyba dobrze jest przesmarować powierzchnie pod listwami czymś tłustym. Zdejmowanie listew nie jest czynnością bardzo uciążliwą więc gdy raz na rok czy dwa lata sunąć syf spod nich nie zaszkodzi.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 29, 2002 2:21 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: czw sie 16, 2001 2:00 am
Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa (ostatnio)
o raaany...no to teraz chyba otworzę warsztat blacharski [zlosnikz] bo już tyle wiem.
Dzięki Wam wszetkim..!!
Mam trochę pęknieć kłębokich zresztą na lakierze, jedną dziurę nad kołem, i parę miejsc z brązowym, takich mniej wiecej po 1 - 3 cm kwadratowe. chcę to trochę poprawić, bo małe, a poza tym, żona mnie męczy, ze chce mieć ładnego mercedesa [zlosnik] no i nie ma szans, trzeba mi to zrobić. Jedną większa powierchnię do zrobienia mam na drzwiach, bo jakiś palant :evil: przejechał mi na parkingu twardą gumą ( chyba zderzak i wżarło się w lakier, lekko go rysując przy tym. Ech, trochę zabawy będzie, ale pogoda jerst...

_________________
Piotrek z Jaworzna.
(acz od 15 lat w Warszawie)
W124 300 Diesel


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 29, 2002 9:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Posty: 75
Lokalizacja: Wroclaw
A najlepszym podkladem jest podklad chemoutwardzalny akrylowy- szybko schnie i jest twardy.
Powodzenia przy pracach. ;)

_________________
Chwilowo bez auta


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl