MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 9:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 12, 2012 12:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Joł.

Ponieważ w Oldsmobilu wszystkie te gumowe wężyki od podciśnienia mają już prawie 30 lat, to są już naprawdę w słabym stanie - z zewnątrz ich konsystencja zaczyna przypominać plastelinę...

W związku z tym pytanie, a właściwie dwa:
1. Czy da się takie przewody kupić w jakimś sklepie/firmie w Polsce na metry, czy też trzeba to sprowadzać to z juesej, dedykowane do tego celu?
2. Kupować gumowe, czy silikonowe? Plus tych silikonowych jest taki, że nie sparcieją, a z drugiej strony istnieje obawa, że mogą być zbyt miękkie/elastyczne.

http://www.stomil.sklep.pl/ - tutaj np mają duży wybór, ale nie bardzo wiem, który rodzaj byłby najlepszy. Istotne jest, żeby taki wąż był jednak elastyczny (pod machą jest pełno zawijasów), a z drugiej strony wytrzymywał dosyć ekstremalne warunki (wilgoć, temperatura). Telefon podany na stronie niestety póki co milczy...

Może ktoś zna jakiś sklep w Warszawie, gdzie ewentualnie można byłoby se takie węże, za przeproszeniem, pomacać?

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 4:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jak pamiętam to Pankotek macał takie coś było nawet na forum.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 4:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Można słabe miejsca owinąć kozim jelitem, wtedy jest 100% szczelne i fajnie wygląda.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 8:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Co za gość.Przecież to Oldsmobil .Tylko jelito grube bawoła utrzyma takie ciśnienia.Zobacz kupę bawoła na necie ,sam odejdziesz od koziej drogi pokarmowej.
Co innego mercedes tu koza nada się.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 10:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 10:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wąż gumowy do połączeń węży sztywnych kupowałem w ASO MB na metry.
Dłuższe połączenia trzeba robić wężykiem np. poliamidowym Legris connectic 2,7x4 (taki wymiar jak w MB, pasują gumowe łączniki)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt lip 13, 2012 8:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Nawet bawół nie wytrzymuje tych potwornych podciśnień panujących w jankeskim układzie - raz przytknąłem palec, to wciągnęło mi rękę do łokcia. Jak jelito, to tylko takie z bizona da radę, tylko one są cholera pod ochroną, więc na metry wychodzi drogo i bardziej się opłaca na sztuki. Wtedy z takiego bizona bym se skórę na kanapy rzucił, a rogi przykręcił na masce i bym był jak taki kałboj z teksasu w amerykańskim filmie.

Ukaniu, dzięki za podpowiedź. A jakiś sklep w Warszawie poza ASO MB znasz? Bo mam tam u siebie dwie średnice wewnętrzne tych wężyków, więc będę musiał sobie raczej coś podobierać. Poza tym zostanę chyba jednak przy gumowych. W sumie jak te u mnie są wszystkie gumowe i wytrzymały te 25 lat, to następne tez powinny ;)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pt lip 13, 2012 11:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Ja kupowałem u pana Waldka przy kościele (KAL-CAR) na metry.
Zadzwoń czy jeszcze ma. Kontakt jest w dziale ranking.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pt lip 13, 2012 11:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Czy jest jakieś przeciwwskazanie ku temu by wykorzystać typowe przewody paliwowe?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt lip 13, 2012 12:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
zegarek pisze:
Ja kupowałem u pana Waldka przy kościele (KAL-CAR) na metry.
Zadzwoń czy jeszcze ma. Kontakt jest w dziale ranking.


A podziękował. Daleko nie mam, to podjadę.


voytas pisze:
Czy jest jakieś przeciwwskazanie ku temu by wykorzystać typowe przewody paliwowe?


No też sobie tak wydedukowałem, że chyba się paliwowe nadadzą, bo skoro płynie w nich paliwo i nic się nie dzieje, to powietrze też im krzywdy nie powinno zrobić ;)
No i znalazłem coś takiego.

Jak pan Waldek nie będzie miał, to się pofatyguję do dystrybutora semperita na pradze i se kupię.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pt lip 13, 2012 2:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja zakładałem przelewówki (te do wtrysków), kupowane na metry. Działa ok.


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 11:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przelewowe są ok do tego zastosowania - Pytanie jak trwałe? Co kupie na przelewy to szlag je trafia po roku. I to parcieją od zewnątrz. W tym przypadku widać, że się leje z podciśnieniem może być problem. Pewnie kwestia jakości, ja jednak nie trafiłem na dobre - prócz zakupu w ASO - to samo z kapturkami.
Węże małej średnicy wewnętrznej i dużej grubości ścianek nie będą bardzo poddatne na zapadnięcie więc z tym nie powinno być problemu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lip 16, 2012 7:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Tego Ci nie powiem, dopiero niedawno z braku laku je zastosowałem, jak mówisz czas pokaże :)
Aczkolwiek stosowałem je akurat na przelewy i tutaj jest ok, od spokojnie roku trzymają :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl