MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 4:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Korozja w 201?
Post: wt kwie 06, 2004 2:10 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 12:35 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
Hej! Przepraszam że tak od razu z problemami wyskakuje :( Otóż zabrałem się ostatnio za wymianę tapicerki w mercku [zlosnikz] i odkryłem że podłoga się sypie. Na początku zauważylem troszke rdzy przy progach, zaczalem odrywac gume z podlogi - a pod nia tez rudy! :o
Zdjalem kanape - rudy, zaczalem go skrobac i zrobilem dziure w podlodze :( a autko tak ladnie wygladalo :oops: Powiedzcie prosze co robic? Po deszczu na podlodze bylo troche wody, zbiera sie pod sama deska rozdzielcza. Wymieniac cala podloge czy moze powspawywac kawalki blachy tam gdzie sa dziury a reszte oczyscic i zakonserwowac?
A moze ktos zna dobrego ( iw miare niedrogiego) na terenie Wroclawia lub jego okolic? :roll: Chcialbym jeszcze troche nim pojezdzic, autko mechanicznie trzyma sie na 5 :P

_________________
Tymczasem w201 z 85r
W przyszłości może jakaś 116?:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 06, 2004 2:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Najlepiej to wymienić całą podłoge


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 06, 2004 9:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Hej
Najpierw dobrze trzeba zdiagnozować jak wielkie spustoszenia poczynił rudy. Oderwanie mat głuszących to raczej konieczność. Doskonale skrywają nie tylko pordzewiałą blachę ale i np kompletny brak podłogi. Spróbuj nauczyć się rozpoznawać rdzę pod matą. Praktycznie każdy guz, pęknięcie czy niewytłumaczalne zgrubienie maty to purchel, który podrywa matę go góry.
Następną sprawą jaką bym się w Twoim przypadku zajął to znalezienie miejsca przecieku. Nie znam 201 na tyle dobrze ale sądze że będzie tak jak w starszych czyli; uszczelka szyby /korozja ściany czołowej przy zatkanych odpływach spod maski /korozja ściany przedniej i nadkoli. Nie mówię że wszystkie te rzeczy naraz są przyczyną ale napewno należy je sprawdzić.
Co do łatania: Dziury trzeba załatać. Pordzewiałą blachę z głębokimi wżerami też bym wymieniał. Lekko pordzewiałą, jeśli da się doczyścić na błysk najlepiej zostawić. Jeśli zależy Ci na zachowaniu orginalnych przetłoczeń podłogi to kupuj gotowe reperaturki i wymieniaj (ale tylko te fragmenty co trzeba, nie wycinaj zdrowej podłogi tylko dlatego żeby zastąpić ją reperaturką - orginalna podłoga jest najlepsza jakościowo) Jeśli nie zależy Ci na przetłoczeniach technologicznych to każdy lepszy blacharz dorobi ci z arkusza blachy nawet całą podłogę (mój blacharz aby zrekompensować brak wytłoczeń stosował grubszą niż fabrycznie blachę - 1,5mm) Odbudował tylko przetłoczenia na przewody (te przy progach) które jednocześnie służą za awaryjne odprowadzenie wody (porobiliśmy w nich otwory odwadnijące - takie małe usprawnienie fabryki [zlosnikz] ).
Na koniec wszystko dobrze zabezpieczyć, odtworzyć wygłuszenie (było o tym dużo pisane n in prze ze mnie, więc jak coś to szukaj w starszych postach na forum lub pisz do mnie)
Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 06, 2004 11:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 12:35 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
Nie jest tak zle z ta podloga ;) Korozja doszla do pierwszego przetloczenia (czyli jakies 15 do 10 cm od progu). Czyli tam gdzie plywala sobie woda w ta i spowrotem po aucie. Najwieksze spustoszenie jest pod kanapa i przednimi dywanikami - tam gdzie najnizej, stala tam chyba woda nikttego nie suszyl przed dlugi czas :cry: Narazie popsikalem gdzie sie dalo takim sprayem co ma ztrzymywac korozje. Niebawem mam nadzieje ze uda mi sie wybrac do blacharni :) Gorzej ze zrodlem przecieku. Robilem dzisiaj prysznic mercedesowi i nic :cry: A po deszczu zbiera sie woda niewiadomo skad z przodu. Jak zdejmowalem obicia slupokow z tylu to zauwazylem ze obrdzewiala jest blacha wokol tylniej szyby. Ale lanie woda nie wykazalo tam przecieku - juz nic z tego nie rozumiem :oops:
Jak jest z tym wygluszeniem - czy po odpowiednim oczyszczeniu, zabezpieczeniu blachy mozna znow wylac ta mase na podloge? Nie bedzie sie tam znow gromadzila wilgoc, tak mi sie wydaje ze w fabryce kladzie sie to na super rowna i zdrowa blache :roll:
Aha - masa (z przodu przynajmniej) na powierzchni podlogi jest pofaldowana ale jak odkrylem kawalek tej gumy z jednego faldu to pod nim nie bylo rdzy. Czy napewno ta warstwa z przodu powinna byc w 100% rowna?

_________________
Tymczasem w201 z 85r

W przyszłości może jakaś 116?:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 06, 2004 11:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Marcinka pisze:
Aha - masa (z przodu przynajmniej) na powierzchni podlogi jest pofaldowana ale jak odkrylem kawalek tej gumy z jednego faldu to pod nim nie bylo rdzy. Czy napewno ta warstwa z przodu powinna byc w 100% rowna?


Może masz taką ciężką nogę że wytłumienia Ci się marszczą [zlosnik]

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2004 10:25 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 12:35 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
Poprzedni wlasciciel-Nigeryjczyk chyba mial [zlosnikz] Juz nigdy nie kupie auta od Nigeryjczyka [zlosnik]

_________________
Tymczasem w201 z 85r

W przyszłości może jakaś 116?:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2004 2:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Marcinka pisze:
Gorzej ze zrodlem przecieku. Robilem dzisiaj prysznic mercedesowi i nic :cry: A po deszczu zbiera sie woda niewiadomo skad z przodu.

Bo może auto musi jechać
Prorokiem nie jestem ale obstawiam nadkola przednie gdzieś na łączeniu z podłogą i podłużnicą. Ale przyczyna może być inna. A może dostaje się jakimiś dziurami w podłodze?
Marcinka pisze:
Aha - masa (z przodu przynajmniej) na powierzchni podlogi jest pofaldowana ale jak odkrylem kawalek tej gumy z jednego faldu to pod nim nie bylo rdzy. Czy napewno ta warstwa z przodu powinna byc w 100% rowna?

Podłoga nie jest napewno równa. Są prztłoczenia technologiczne o których pisałem. Są występy omijające tłumik i inne.
Szukaj raczej czegoś co wygląda na spęcznienie maty. Zwykle są niewielkie (kilka cm) gdy są większe to mata zaczyna pękać i rudego widać.

Wygłuszenie układaj dopiero jak masz pewność że woda nie gromadzi Ci się w aucie

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl