MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 6:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Jaki olej roślinny jest najlepszy do diesela?
Rzepakowy 45%  45%  [ 5 ]
Oliwkowy 9%  9%  [ 1 ]
Słonecznikowy 9%  9%  [ 1 ]
Orzeszkowy 9%  9%  [ 1 ]
Sojowy 27%  27%  [ 3 ]
Liczba głosów: 11
Autor Wiadomość
Post: wt maja 01, 2012 12:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 4:08 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Bishops Stortford
Po przejechaniu pierwszych 100km głównie po mieście psalanie utrzymuje się na poziomie 9-9.5 litra. Z nowych usterek to zaświeciła się lamka grzania świec podczas jazdy i obrotomierz przestaje działać po ostrych skrętach w lewo (podczas skrętów w prawo jest OK)- zimne luty?.

Odnośnie problemów z uruchamianiem to jeśli dodam minimalnie gazu przed uruchomieniem silnika większość objawów ustaje- silnik odpala na wszystkich garach , ładnie wchodzi na wysokie obroty, klekot nie jest aż tak głośny i obroty są odrobine wyższe jednak gdy utrzymam obroty między 1100-1300 to słychać wyrażny stuk z okolic pompy wtryskowej.

Xytras
Co powodowało przebicia u Ciebie? Sprawdzałem zawartość skrzynki z bezpiecznikami i jest w niej podejrzanie dużo wymienionych/naprawionych bezpieczników (brakuje tego od radia i chyba tempomatu)

Tak czy inaczej auto jest umówione w warsztacie na sobote i wtedy się zobaczy. Na początek pójdą świece i wtryski do sprawdzenia razem z ELR i modułem przepięcia.


Odnośnie pierwszego właściciela to była to firma założona w roku 1815 [zlosnikeh] - auto było zamówione dla dyrektora na jego prywatny użytek podobno.


Na górę
Post: wt maja 01, 2012 9:37 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Olej kupuj w bańkach 15 litrowych w Tesco Metro czyli tych największych bo w zwykłych jest tylko 3 i 10 litrów a w Extra to chyba wcale nie ma większych (nie mam pojęcia jaki to jest olej ale mój S123 pił go chętnie i gładko poza tym jest najtańszy). Tesco Metro kupisz bez ograniczeń bo w mniejszych tam gdzie ja kupowałem to tych 10 litrowych były co najwyżej 3 bańki jednorazowo więc przed jakąś dłuższą trasą musiałem kilka dni pod rząd jeździć na zakupy. Przewody paliwowe zmień na te z teflonem i przez kilka pierwszych miesięcy często zmieniaj filtry paliwa.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: wt maja 01, 2012 11:50 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
krasuss młodszy pisze:
Ale to Ty każesz mu sprawdzać wiązkę, jak ma obroty głupie. [oczko]

Nie prościej zacząć od "mojej" wtyczki a potem komplikować sobie sytuację z kablologią?

Przebicia? [zdziwiony]

Świece? Przecież to czarna ostateczność wywalać świece z czterozaworowego klekota.


Ale ja nie twierdzę, że brak wolnych to akurat wina kabli, on zgłasza szereg innych zagadek i tutaj wcale już tak fajnie być nie musi.
I prościej zacząć od prostych testów, obaj wiemy jak upierdliwy jest dostęp w 606 do czegokolwiek. Ja kable ruszyłem po dobrych 3 latach eksploatacji klocka po sprowadzeniu z rajchu, tylko dlatego że zrzuciłem kolektor do prac przy pompie, jak już zobaczyłem co się w korytkach dzieje dwa razy się nie zastanawiałem. A co do większej upierdliwości OM606 od OM603 świadczy w moim przypadku w sumie ze 3-4 wtyczki na samej pompie, w tym jedna wielopinowa [cool]

W123_230E pisze:
Po przejechaniu pierwszych 100km głównie po mieście psalanie utrzymuje się na poziomie 9-9.5 litra. Z nowych usterek to zaświeciła się lamka grzania świec podczas jazdy i obrotomierz przestaje działać po ostrych skrętach w lewo (podczas skrętów w prawo jest OK)- zimne luty?.


Sprawdzasz świece, prostym omomierzem i będziesz miał pogląd. Jeśli okaże się, że są sprawne będziesz już miał podstawę by wspomnieć moje słowa o kablach. Kolega Krass upiera się że czepianie się kabli w OM606 to bzdura, a przy pełnosprawnym osprzęcie właśnie kable mogą powodować fiksowanie kontrolki, czy nie? [chory]
Obrotomierz może fiksować z wielu powodów, czujnik na wale, moduł ELR, EGR, srebrny przekaźnik, kable i raczej mało prawd. sama obrotka (można by jeszcze kilka rzeczy wymyślić pewnie). Brak wolnych obrotów w drastycznym przypadku może powodować awaria solenoidu w pompie, o koszt lepiej nie pytać. Niestety udupcyć się może, niestety mam takiego pacjenta, w którym to on powoduje problemy i nic innego (tym razem 603) :roll:
W123_230E pisze:
Odnośnie problemów z uruchamianiem to jeśli dodam minimalnie gazu przed uruchomieniem silnika większość objawów ustaje- silnik odpala na wszystkich garach , ładnie wchodzi na wysokie obroty, klekot nie jest aż tak głośny i obroty są odrobine wyższe jednak gdy utrzymam obroty między 1100-1300 to słychać wyrażny stuk z okolic pompy wtryskowej.


Tutaj się kłania prosty test świec właśnie i ew. powietrza w przewodach, nie mniej jednak stukot jak kolega wyżej wspomniał wskazuje raczej na wtryski, tyle że te masz pionowo pod górnym deklem (dostęp raczej słaby). Sprawdzenie wtrysków to koszt do 10zł za sztukę, o ile sam wykręcisz.

W123_230E pisze:
Xytras
Co powodowało przebicia u Ciebie? Sprawdzałem zawartość skrzynki z bezpiecznikami i jest w niej podejrzanie dużo wymienionych/naprawionych bezpieczników (brakuje tego od radia i chyba tempomatu)

Przebicia to może faktycznie zbyt ostre słowo, może bardziej jakieś upierdliwe zwarcia. A co powodowało? Degradacja kabli jak w niezłym M104/111. Problemy z niestabilnymi obrotami (akurat ELR działał), problemy z klimą, upierdliwa kontrolka od świec, notoryczne problemy z immo to chyba te najczęściej obserwowane.


Na górę
Post: śr maja 02, 2012 8:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Xytras pisze:
Kolega Krass upiera się że czepianie się kabli w OM606 to bzdura, a przy pełnosprawnym osprzęcie właśnie kable mogą powodować fiksowanie kontrolki, czy nie? [chory]


Hola, hola. Że bzdura nie pisałem. Chodziło mi właśnie o to:
Xytras pisze:
I prościej zacząć od prostych testów, obaj wiemy jak upierdliwy jest dostęp w 606 do czegokolwiek.


I to jest święta prawda. Silnik fajny, lubię go i uważam za udany. Ale jest mocno wrogi jeżeli chodzi o jakieś prace przy nim. Jak przelewy w "normalnym" dieslu wymienisz w kwadrans, to tu już klątwy jest na co rzucać. [hihi]

I właśnie dlatego optowałem za prostymi testami, jak sam przecież radziłeś. [zlosnikok] Radość zdejmowania kolektorów i dłubania w kablach jest na deser. [zlosnikhihi]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: śr maja 02, 2012 9:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No co Ty, przecież to sama przyjemność do banalnej czynności rozebrać pół auta [zlosnikhihi]


Na górę
Post: śr maja 23, 2012 2:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 4:08 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Bishops Stortford
Auto wróciło od mechanika i spodziewałem się trochę rzeczy do zrobienia przy nim ale nie aż tyle...

ELR niby jest OK a po podciągnięciu linki gazu pali o niebo lepiej chociaż obroty nadal są za niskie ale od kiedy zrobiło się cieplej na rozgrzanym silniku utrzymują się na ok. 700- 750. Po wymianie płynów i filtrów + uporządkowaniu hamulców spalanie spadło do ok 8.5-9 litrów w mieście.

Z nowych usterek to:
- szyberdach zaczął się zacinać jak tylko zrobiło się ciepło
- podzczas przyspieszania od 2100+ obrotów/min od spodu/przodu (trudno powiedzieć) auta słychać dzwonienie. Ustaje ono po zmianie biegu na wyższy lub po popuszczeniu pedału gazu. Wiem że do wymiany mam napinacz paska klinowego ale czy warto było by przy okazji sprawdzić napinacz/prowadnice łańcucha rozrządu?
- Do sprawdzenia regulator napięcia- spalone radio, i kilka żarówek
- do wymiany komplet wachaczy z tyłu


Ogólnie autko miało mieć dobry tempomat a jest za to dobra klima.

A z dobrych wieści to dzisiaj wreszcie zaczęło świecić słońce i zrobiło się ciepło a ja się nie poddaję i zrobię tego Dziada na cacy.

A na koniec kilka zdjęć Dziada.


Załączniki:
28042012067.jpg
28042012067.jpg [ 130.54 KiB | Przejrzano 564 razy ]
28042012066.jpg
28042012066.jpg [ 127.47 KiB | Przejrzano 564 razy ]
28042012065.jpg
28042012065.jpg [ 108.23 KiB | Przejrzano 564 razy ]
22052012087.jpg
22052012087.jpg [ 116.59 KiB | Przejrzano 564 razy ]
22052012088.jpg
22052012088.jpg [ 110.9 KiB | Przejrzano 564 razy ]
22052012089.jpg
22052012089.jpg [ 32.63 KiB | Przejrzano 564 razy ]
22052012091.jpg
22052012091.jpg [ 146.93 KiB | Przejrzano 564 razy ]
22052012092.jpg
22052012092.jpg [ 156.02 KiB | Przejrzano 564 razy ]
22052012093.jpg
22052012093.jpg [ 130.55 KiB | Przejrzano 564 razy ]
21052012083.jpg
21052012083.jpg [ 93.2 KiB | Przejrzano 564 razy ]
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl