MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 7:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 21, 2011 3:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Mam 2 szt. pomp oleju do silnika m103 i na którąś muszę się zdecydować aby włożyć do silnika. Silnik przeszedł prawdziwą kapitalkę na nowych nadwymiarowych tłokach, itd.

Jedna z tych pomp, ta którą znam i wcześniej chodziła w tym silniku dawała ciśnienie na rozgrzanym piecu na wolnych około 1.0 do 1,2. Ale gdy trzymam ją w ręku i kręcę zębatym kółkiem to odczuwam że coś się przycina, tzn kręcąc palcem kółko zębate nie obraca się płynnie.

Druga pompa (ponoć dawała ciśnienie 1,8 na rozgrzanym w jakimś tam m103 którego nie znam) kręci się leciutko bez przycinania.

Którą pompę założyć?

Czy ktoś może mi wyjaśnić czy te pompy są jakoś diagnozowalne, na co ewentualnie zwrócić uwagę gdy je rozkręcę i poddam oględzinom ?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 7:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Palcem albo po ciśnieniu na rozgrzanym silniku XXX to Ty pomp nie porównasz ;-)
Luzy! - luz osiowy trybów (pomiar na ośce napędzającej), międzyzębny, pomiędzy zębami a obudową. Ta która ma mniejsze - lepsza. Do tego rowy i przetarcia po zębach i na deklu.
Dobry szpec potrafi splanować dekiel, obudowe i tryby na minimum luzu

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 7:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
ukaniu znasz takiego ? bo mam pompę od m130 do kontroli i remontu

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 9:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Dzięki ukaniu, to jest konkretna odpowiedź.
W jednej pompie dało się ręką wyczyć wyraźny luz osiowy, druga miała znacznie mniejszy. Nawet luz międzyzębny w tych pompach da się organoleptycznie stwierdzić bo jest dostęp z zewnątrz obudowy do osi obydwu zębatek i tak przytrzymując jedną można delikatnie poruszać drugą. Zatem łatwo wybadałem która jest w lepszym stanie. Po rozebraniu tej gorszej widać porysowane ściany obudowy.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 11:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
KarolS1988 pisze:
ukaniu znasz takiego ? bo mam pompę od m130 do kontroli i remontu


Ten człowiek który potrafił takie cuda ma już bardzo wiele lat i "oczy nie te, ręce nie te" :-( a kiedyś było gdzie naprawić idealnie most i gdzie dorobić panewki itd. itp.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sie 22, 2011 1:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
no właśnie ;/ i co teraz? nowa pompa do m130 to koszt 3 tyś zł :o

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: wt sie 23, 2011 10:57 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Na powierzchnie boczne mozna by dac wkladki teflonowe po lekkim splanowaniu bokow zebatek. Tylko ile takie wkladki wytrzymaja?

ps. mozna sprobowac tu http://www.anga.com.pl/serwis_g.php?language=

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 3:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
moja pompa zregenerowana ;) i to w domowych warunkach zrobiliśmy z ojcem

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: pt kwie 27, 2012 7:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Może jakieś szczegóły i mała sesja zdjęciowa?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl