MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz wrz 14, 2025 12:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 18, 2012 9:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A podpowiedz mi bo nie pamiętam i może mierzysz odwrotnie, jak naciskasz leciutko klapę to wg tego co mierzysz wzrasta czy maleje?
10% to maksymalna możliwa różnica w wypełnienieniu. Mierzysz je tak jak w wątku o KE? Jeśli nie to poczytaj i tak mierz.
Tutaj jest przekroczona, zastanawiam się czy w kierunku ubogo czy bogato - przypuszczam, że ubogo - bo masz właściwy temu efekt podczas przyspieszania. To pewnie nie zmieni pracy na jałowych ale powie coś więcej o stanie tego całego interesu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw kwie 19, 2012 9:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
juz mi sie wszystko pokickalo :P
juz prostuje:

Na jalowych (nagrzany) oscyluje wokol 7.20V przy 2500 obr wzrasta i oscyluje wokol 8.50V

Druga sprawa: na jalowych (nagrzany) kiedy delikatnie przyciskam klape napieie spada w okolice ok 5V (ciezko to wyczuc czasem nizej spadnie jak przycisne mocniej) generalnie napiecie spada.

dodam, ze kiedy go ustawie w kominku na 35-45 % to silnikiem duuuzo bardziej szarpie wiec pozostalem przy takiej wartosci (51%) tez szarpie ale ciut mniej.

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: czw kwie 19, 2012 10:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Czyli mieszanka ubożeje i elektronika wprowadza korekte w stronę wzbogacania. Z tego powodu masz lekkie przyduszenie podczas gwałtownego wciśnięcia gazu do czasu kiedy elektronika wzbogaci mieszankę.
Przydało by się zestroić EHA bo to jest już graniczne dopuszalne odchylenie, generalnei już dość duże - opis w wątku o KE.
Być może przy większej energi iskry przyduszenie było by mniej odczuwalne ale nie ma pewności w jakim zakresie ono występuje i czy była by jakakolwiek poprawa. Eksperymenty tyko.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw kwie 19, 2012 1:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
ok, w takim razie przeszukam watek pelen obszernej wiedzy aby znalezc opis strojenia EHA :)

czy strojenie EHA ma zwiazek z tym, ze zimny motor pali zanim sie dobrze zakreci (od strzala) a goracy musze dluzej krecic ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: czw kwie 19, 2012 1:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Ukaniu, pozwole sobie zacytowac czesc Twojego opisu regulacji EHA

"(...)Naciśnij lekko palcem klapę (tak by nie zgasł) - wypełnienie powinno zacząć spadać - znaczy lambda działa.
Jeśli przy 2-3 tys obrotów wypełnienie spada znacznie znaczy - mechanika wtrysku ustawiona jest za bogato.
Zdemontuj EHA i po wykręceniu mosiężnej śrubki (na jego obudowie) wykręć! znajdującą się pod nią śrubkę o ćwierć obrotu (nie więcej, kręci się bardzo bardzo lekko). Zamontuj EHA i sprawdź wyniki, oszacuj zmianę i wkręć/wykręć wspomnianą śrubkę dotąd aż uzyskasz zmiany w graniach 10% przy 2-3 tys w stosunku do jałowych - lepiej jak po dodaniu gazu wypełnienie będzie trochę spadało ale w granicach -10% (...)"

Dobrze rozumien, ze w moim przypadku powinienem "wkrecic!" srubke w EHA dlatego, ze napiecie wzrasta podczas 2500obr ? Oczywiscie pozniej zestroic kominek.

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: czw kwie 19, 2012 2:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zależy czy mierzysz zgodnie z tym co piszę w tym wątku czy nie.
Próbuj - najwyżej będzie gorzej, ja nie pamiętam już wszystkiego bo dawno nie kręciłem, nie mam po co, a komercyjnie sie tym nie zajmuję bo nie mam zdolności nawijania makaronu na uszy.
Zapamiętaj położenie z jakim startujesz tzn, notuj ile przekręcasz. Może będzie trzeba wrócić do tego co było.
Miej na uwadze, że EHA może zacząć ciec ze starości jak się zaczniesz nad nim znęcać.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw kwie 19, 2012 2:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
ok, poki co serdeczne dzieki, jutro postaram sie tym zajac takze napisze jak to wyglada.

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 3:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
dokonalem regulacji EHA, teraz napiecie przy 3000 obr delikatnie spada ale trzyma sie niemal wartosci tej co na jalowych :)

ale w drganiach to nie pomoglo :/

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 11:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
ukaniu pisze:
To pewnie nie zmieni pracy na jałowych ale powie coś więcej o stanie tego całego interesu.

keraj pisze:
ale w drganiach to nie pomoglo :/

Raczej nie mogło pomóc, ale powinno poprawić odpowiedź silnika na pedał gazu.
Ja tam nie wiem czy Ty nie jesteś przewrażliwiony na te wibracje albo masz uszkodzone poduszki pod silnikiem ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr maja 02, 2012 9:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Moze warto przyjrzeć się dokładniej okładowi zapłonowemu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl