MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz wrz 14, 2025 12:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 13, 2012 9:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wyeliminowałeś podstawowe problemy i teraz albo wydasz 1500zł zrobisz górę, wypolerujesz wszystko łącznie z kolektorem ssącym i może będzie lepiej albo przejdziesz nad tym do porządku dziennego ;-). Choć czasem się okazuje, że przeoczyło się coś oczywistego, jakie masz wypełnienie na disgnostycznym na goracym silniku?
Silniki pracujące na jałowych z L=1 chodzą nerwowo, niewielkie zabużenia rozkładu mieszanki w cylindrze, ilości powietrza, energii zapłonu już powodują zauważalne nierównomierności pracy silnika.
Mercedes po wprowadzeniu KE z sondą miał masę reklamacji na bieg jałowy silnika ludz przyzwyczajonych do chodzących dość bogato gaźników czy prostych Jetów.
Z uwagi na sondę składu zmienić się nie da więc pozostaje się przyzwyczaić

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob kwie 14, 2012 12:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
nie chce przejsc z tym do porzadku dziennego, on musi chodzic rowno :)
wypelnienie na goracym mam na 46-50% tak najlepiej pracuje :/
z czystej ciekawosci wzialem w reke stara x-letnia kopulke poczyscilem i nie wiem czy cos to mowi ale ustawilem miernik na Ohm 20k i po przylozeniu macki do gniazda zasilania cewki a drugiej macki do weglika pokazalo wartosc 1,20 a na nowej zamontowanej (ubiegloroczny Bosch) 0,94, zalozylem wiec stary oryginal z palcem i zaczal chodzic duzo rowniej, juz nie szarpie az tak az dziwne!
Moze pokusic sie jeszcze i kupic oryginalna kopulke Beru z paluchem a boschowi podziekowac ?

hmm tak sobie mysle, ze skoro kiedy jest rozgrzany i wypne ECU, uruchomie silnik objaw dalej jest a sterowania elektryka juz nie ma to moze rzeczywiscie przyczyna lezy w felernej kopulce i palcu ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: sob kwie 14, 2012 1:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak wypinasz sterownik to chodzi sama mechanika i paliwa daje tyle ile jej się widzi bo nie ma korekcji od lambdy. Wtedy często pracuje lepiej - jeśli leje więcej albo marnie jeśli leje mniej.
Niewielkie różnice w rezystancji palce środkowego kopułki nie mają znaczenia - stawiał bym na upływ albo jakieś wady.
A może generalnie energia iskry z cewki jest kiepska? Może coś z kablem od cewki? Zapłon w tych układach musi być idealny inaczej potrafi nawet przyduszać przy przyspieszaniu - o czym chyba już ktoś pisał.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz kwie 15, 2012 12:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
A jak z wyciągnięciem łańcucha rozrządu?
Nie wiele miałem do czynienia z m103 ale o ile pamiętam to przy kasatorach luzu zaworowego są podkładki które się dobiera. Może to będzie jakiś trop (ale to raczej nie to bo pomiar ciśnienia by to potwierdził).
Kolejny pomysł to sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Post: ndz kwie 15, 2012 2:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Podkładki regulayjne na hydrauliczne kasatory luzu dobiera się przy wymianie dźwigienek. Niezbyt często zresztą i w tym przypadku bo zakres pracy regulatora jest bardzo duży. Kupiłem kiedyś cały zestaw grubości w razie czego i nigdy mi nie nie przydał.
Wyciągnięcie łańcucha warto sprawdzić to może być jakiś trop. Kąt zapłonu niby elektroniczny ale słusznie trzeba go zweryfikować.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn kwie 16, 2012 10:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
hm.. to zanim jednak wybiore sie do serwisu po kopulke z palcem powiedzcie mi jak sprawdzic wyciagniecie lancucha ?
jesli chodzi o wyprzedzenie kata zaplonu to chodzi o pokrywajace sie znaki na walku rozrzadu wzgledem OT walu korbowego ? jesli sie myle to mnie poprawcie. Jesli chodzi o same znaki, to sprawdzalem jak sciagalem pokrywke, pokrecilem pare razy walem az uzyskalem pokrycie na znakach co odpowiadalo chyba GMP tak ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pn kwie 16, 2012 12:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
ukaniu pisze:
Podkładki regulayjne na hydrauliczne kasatory luzu dobiera się przy wymianie dźwigienek


Miałem tu na myśli zużycie gniazd zaworowych. Ale i tak raczej nie tu leży problem.

keraj pisze:
Jesli chodzi o same znaki, to sprawdzalem jak sciagalem pokrywke, pokrecilem pare razy walem az uzyskalem pokrycie na znakach co odpowiadalo chyba GMP tak ?


Jeśli chodzi o wyciągnięcie łańcucha to tak jak piszesz - znaki mają się pokrywać.
Co do zapłonu to potrzebna jest lampa stroboskopowa.

Jeszcze jedna sprawa. Nie wiem jak jest w m103 ale np. w m117 jest regulacja ustawienia kopułki względem palca. Trzeba ją odpowiednio ustawić tak aby przeskok iskry następował w momencie kiedy palec jest przy danym "styku " kopułki. Szerokość "styku" palca jest dość duża (ze względu na różne kąty wyprzedzenia zapłonu, jakie daje moduł zapłonowy) ale czasem bywa, że iskra przeskakuje na końcu "styku" palca.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Post: pn kwie 16, 2012 12:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
kit pisze:
Miałem tu na myśli zużycie gniazd zaworowych. Ale i tak raczej nie tu leży problem.

Zupełnie o ganiazdach zapomniałem :oops: Jednak z nimi nie miałem nigdy problemów pomijając raz czy dwa zniszczone wklepane gniazdo.

kit pisze:
że iskra przeskakuje na końcu "styku" palca.

W M103 nie ma takiej regulacji palec jest przymocowany bezpośrednio do wałka.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn kwie 16, 2012 1:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
czyli panowie jaki kolejny krok przede mna ?

kiedy dokonywalem sprawdzania znakow silnik byl zimny jesli ma to znaczenie, znak na walku rozrzadu pokrywal sie z nadlewem i z OT na kole pasowym, moze i zle zrobilem ale delikatnie powtarzam delikatnie proboweal obrocic kolo w lewo i czuc bylo duzy luz wiec dalej nie pokrecilem, jakby luzny lancuch ?

czy to tylko tak sie sprawdza lancuch ? czy jest dokladniejszy sposob ?

nie zostaje w tym silniku juz nic wiecej jak tylko kopulka lub mechaniczna sprawa...

dodam, ze kiedy silnik sie nagrzeje i obroty sa wolne slychac jakby spod pokrywy (z przodu) jakies dzwieki (popychacze nowe, na starych byla taka sama akustyka). Dzwieki nie sa jakies glosne ale mam takie wrazenie jakby to lanuch o slizg sie ocieral lecz moge sie mylic.

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pn kwie 16, 2012 2:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
A napinacz od łańcucha sprawdzałeś ? Może już jest w rozsypce.


Na górę
Post: wt kwie 17, 2012 5:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
tak sprawdzalem, wyglada na caly.

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt kwie 17, 2012 8:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W granicznym przypadku napinacz może się cofnąć tyle ile wynosi skok do poprzedniej zapadki która blokuje dalsze cofanie.
To daje jakiś możliwy luz łańucha wyczuwalny w jałowym ruchu koła pasowego wstecz. Do testów trzeba płynnie kręcić tylko w stronę naturalnych obrotów silnika.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr kwie 18, 2012 11:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
w moim przypadku napinacz byl calkiem cofniety wiec jak go montowalem to go wysunalem o kilka zabkow, nic sie nie zmienilo, dzis robilem trase ok 100km i poza tym, ze trzesie/szarpie silnikiem na jalowych jechal calkiem dobrze ale kiedy nagle przyspieszalem podczas redukcji na nizszy bieg to mialem wrazenie jakby cos niedomagal! cofanie takie. Moze kopulka dawac taki efekt ? cos mi wewnetrznie mowi, ze to sprawa zwiazana z iskra...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr kwie 18, 2012 1:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jaka różnica wypełnienia przy jałowych i przy 2500?
Jeśli przemyślałeś to wyciagniecie napinacza o kilka ząbków i lańcuch nei był naprężony na sztywno to OK. Tak się generalnie nie robi. Chyba, że montuje się go po kolei na silniku i wciska tłok od tyłu aż się oprze o łyżwę. Inaczej to może być bieda.
Iskra albo i nie iskra kto to wie...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr kwie 18, 2012 2:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
napiecie wzrasta o ok 10-15%

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl