MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 7:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt mar 16, 2012 12:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Jakiś czas temu naprawiałem sposobem domowym dociąganie klapy i włączanie oświetlenia tyłu po otwarciu bagażnika w moim kombi S124. Przez jakiś czas dobrze działało. Potem zaczęło się wieszać. W lutym zaś, tuż po tych silnych mrozach, przestało działać na amen. Zacząłem od sprawdzenia kabli na zawiasie - lubią się przecierać i przełamywać. Są ok. Potem dobrałem się do samego mechanizmu. Zauważyłem, że przy rozłączaniu i podłączaniu małych wtyczek (tych z żółtym, białym, brązowym i jeszcze jednym przewodem) coś iskrzy, a światło się zapala na chwilę. Okazało się, że jeden bolec we wtyczce na kablu wychodzącym z silniczka odłączył się od tegoż kabla i trzymał się jedynie na izolacji. Zadowolony, że zlokalizowałem usterkę, wyjąłem silniczek i wszystko pięknie polutowałem. Postanowiłem jednak zajrzeć do środka. Zapewne musiałem coś schrzanić przy wcześniejszej naprawie. Albo za dużo wilgoci nalazło do środka (mam niesprawną uszczelkę najwyraźniej, bo po zdjęciu tapicerki nozdrza moje doszedł swąd zgnilizny, a oczy me ujrzały pokłady pleśni [krzyk] ). Tak, czy owak, oczom moim ukazał się widok zapierający dech w piersiach niemal - jakby bomba tam wybuchła [zlosnik] No i oczywiście swąd spalenizny. Po odcięciu popalonych i potopionych przewodów (dodam, że żaden bezpiecznik się nie spalił, tylko dziwiłem się, że mam ciągle rozładowany akumulator) i oczyszczeniu płytki, wygląda to tak (wybaczcie jakość zdjęć - mam słaby aparat):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I teraz pytanie - czy naprawialibyście to, czy kupili cały drugi mechanizm ze szrotu? Nawet robiąc założenie, że to nie ja schrzaniłem wcześniejszą naprawę, polutowanie tych wszystkich ścieżek nie będzie takie proste, a na pewno sporo precyzji będzie wymagać. No i musiałbym mieć inną płytkę na wzór. Albo chociaż fotki. Może ktoś z Was mógłby mnie jakoś poratować w tej kwestii?

A może ktoś ma na zbyciu taką płytkę, albo i cały taki mechanizm?

Pozdrawiam.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pt kwie 06, 2012 10:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Naprawdę nikt nie wrzuci fotek tej płytki? :)

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: wt kwie 10, 2012 10:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Mam jakieś fotki, ale pojawił się kolejny problem:

Obrazek
Obrazek



Obrazek

Wygląda na to, że podłączenie trzech przewodów jest RÓŻNE w przypadkach obfoconych powyżej :cry: Czy ktoś podpowiedziałby, może na podstawie poniższego schematu, który niestety niewiele mi mówi, jak powinno być? Z góry dziękuję...

Obrazek

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl