MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 3:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 02, 2012 11:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Witam szanowne grono ;)

Przymierzam sie do baaardzo nietypowego SWAP'a. Do klasyka będe chciał wcisnać to co najlepsze - czyli dobre V8 z Mercedesa. Silnik ma byc bardzo mocny a za razem względnie oszczędny. Myślałem nad czymś z W126 ale KE Jet to ostatnia rzecz z jaką się ożenię.
Czy da radę M119 wrzucić do samochodu niemal całkowicie pozbawionego elektroniki bez większych problemów? mowa o czujnikach i innych bzdurach. Tak zeby tylko kompa, elektronikę zapłonu, elektronikę skrzyni i to wszystko ładnie gdzieś upchnąć a reszty się pozbyć?
Furmanka żadnych ABS, ASR, ESP, ADHD ani AIDS mieć nie będzie. Baa nawet wspomagania nie będzie.
No i silnik trzeba by ładnie ogolić i ubrać żeby źle nie wyglądał pod maską.
Jak Wam się to widzi? Chodzi wyłącznie o to zeby było nie drogo i bez jakiś niesamowitych zabiegów z tym związanych.

A może jakieś inne propozycje silnika?
Mam juz jednego potworka, którego moc mnie zadziwia ale spalanie 26l w trasie przy lekkiej stopie i przy tych cenach paliwa nie pozwoli mi na brykanie gdzie mnie kola poniosą.

Pzdr
A.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: pn kwie 02, 2012 12:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Autor tego filmu zapewne zna odpowiedź
http://www.youtube.com/watch?v=T7yChKkK ... ure=relmfu

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
Post: pn kwie 02, 2012 6:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Kiedyś na tvn turbo było pokazane bodajże W108 z silnikiem M119, zrobione chyba dla jakiegoś szejka.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn kwie 02, 2012 7:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
darus pisze:
Kiedyś na tvn turbo było pokazane bodajże W108 z silnikiem M119, zrobione chyba dla jakiegoś szejka.



mechatronik

Obrazek

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn kwie 02, 2012 8:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Noo tego Mechatronik'a widziałem. Fantastyczny. Fura idealna, chciał bym takie cos mieć.
No ok ale ja nie o tym.. ciekawi mnie czy da się bez większych wygibasów pominąć te wszystkie skomplikowane układy.. Tak żeby został golas z wtryskiem, zapłonem i skrzynią :D
Żadnych Mega Squirtów i innych dziwadeł.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: pn kwie 02, 2012 9:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
MS będzie najtańszym, zarazem najbardziej rozwojowym rozwiązaniem problemu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn kwie 02, 2012 10:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Hmm masz stuprocentową pewność?
Bo MS generuje koszty porównywalne z zakupem silnika + zabawy z nim dużo. A to oznacza, że może mi się to nie opłacać.
Bo tysiaczek do tysiaczka i złoży się coś o wartości tego Big Blocka

Obrazek

Który będzie plug&play .. tylko ponad 300KM mocniejszy od M119

560 z W126 też by uszedł, chyba nawet fajniej brzmi tylko ten KE :x

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: pn kwie 02, 2012 11:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Pewność to ja mam tylko taką, że w tym roku będzie kalendarzowe lato.
Swap to nie jest tania zabawa, a jak chesz minimalne koszty to znajdź coś z gaźnikiem i pompką przykręconą z boku bloku - nie będzie dodatkowych kosztów [jezyk5]
Chyba, że ktoś zajmie Ci się przeróbką sterowników do 119 za piwo, ale prędzej znaleźć kogoś kto zajmie się MSem za rozsądne pieniądze, bo w pierwszym przypadku piwa pewnie byś musiał kupić ciężarówkę albo sam zająć się doktoryzowaniem z tego co MB wymyślił 15 lat temu i rozkminisz czego jak odepniesz sterownik trakcji ABS silnik wchiodzi w tryb awaryjny np. To jes do zrobienia ale samemu czy z pomocą jakiegoś wolontariusza - komercyjnie nou łej, tanio - nou łej.
Dużo prostych z pozoru projektów umiera jak zaczyna się robota albo rozpoznanie problemu i wychodzą kwiatki

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt kwie 03, 2012 10:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Cem pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=T7yChKkK ... ure=relmfu


cos mi się wydaje ze ten właściciel, zaadoptował tam M119.960 ...z KE-jetem ... (data produkcji 1991 na to wskazuje) [chory]

_________________
Kubitus


Na górę
Post: wt kwie 03, 2012 11:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Do czego chcesz to wpasować?

Wszystko się da zrobić, ale to pewnie wiesz, tylko kwestia czasu i kasy.

M119,97x na lh-jetronicu z elektroniczną przepustnicą, z którą już są problemy w oryginalnym aucie. Wszystko połączone ściśle ze sobą po can'ie, odpuść sobie nawet pomysł, bo utoniesz w R&D :)

Jeśli nie chcesz się bawić w sterownik standalone i nie jest to MB, do którego robisz swapa, to zastanów się nad silnikiem M62b44 bez Vanosów (chyba do 98r) w zestawie z manualem. Swap wiązki ze sterownikami jest przećwiczony i znajdziesz pomoc jak to zrobić. A jak nie chcesz sam, to jest trochę ludzi co się tym zajmuje.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: wt kwie 03, 2012 1:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Jest jeden problem - nie ma mowy o manualu :)
Aha czyli odradziliście mi M119. KE nie chce a z LH za dużo zabawy, MS tez nie chcę :)
Jakoś nie kręca mnie silniki z BMW. To całkiem inna kultura pracy. jakieś małe tloczki i żyletki. To ma być wolnoobrotowe i bulgoczące :D
No to wracam do punktu wyjścia.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: wt kwie 03, 2012 8:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Cytuj:
To ma być wolnoobrotowe i bulgoczące


Czyli m119 też odpada :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr kwie 04, 2012 10:44 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn wrz 07, 2009 12:47 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Łódź
wszystko sie da

http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... hed-2.html

_________________
w126 260 se
w126 300 se
w140 500 sel ex


Na górę
Post: śr kwie 04, 2012 12:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
maxell_ pisze:


Ale to jest sterownik będącym klonem MS a my już go wykluczyliśmy. Z takim zasilaniem to nie ma jakichkolwiek problemów kwestia chęci aby go tam wepchać.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt kwie 06, 2012 10:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Czyli pomysł z M119 odpada ... Jakieś inne propozycje :D ??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl