MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 2:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 28, 2012 2:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
Jako, że dawno nie było tematu o niczym, tak wiec zakładam takowy i pytam szanowne grono o opinie i refleksje na temat CNG w silnikach zapłonem iskrowym- warto, nie warto :P itd..

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 2:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Yo... Miałem w zeszłym tygodniu przelotny romans z CNG i VW Caddy...

Rozważałem możliwość zakupu takiego auta dla przedstawiciela na teren Mazowsza, lubelskiego, podlaskiego i części łódzkiego.

Niestety łącznie 3 stacje w tych okolicach dyskwalifikują ten napęd. Nie ma siły, aby auto się zwróciło - droższy o 9.000 PLN od diesla - może kiedyś i to licząc, że przedstawiciel będzie myślał jak ma zaplanować sobie trasę... :-? Tak to będzie jeździł na na PB albo nadrabiał 60km w jedną stronę by zatankować CNG.

CO do VW Caddy byłem niemile zaskoczony dynamiką dwulitrowego benzyniaka o mocy rzekomo 110KM [krzyk] . Naprawdę nasz 1,9 diesel o porywającej mocy 75KM jest rakietą [totalszok] .... Auto było nowe więc raczej nieuszkodzone..

Ciekawa jest opcja zakupu przydomowej stacji ładowania auta - koszt ok 6.000 PLN i ok. 7 h ładowania. ALe gaz wtedy po ok 2 PLN za m3...

O tak...

pzdr
Paweł

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 2:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
no dobra, a jak założymy, że kupujemy auto używane (mniejsza różnica w cenie) i kalkulujemy dostępność stacji na tej podstawie :
http://cng.auto.pl/pl/stacje/stacje-cng-w-polsce.html i ,że tankujemy tylko tam ?

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 4:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
U mnie we wiosce jest w PGNIG tzn. na ich terenie dystrybutor.
Mają też bmw e34 518g od nowości z 93 roku i od nowości jest na gaz ziemny.
bmw jeździ do dziś , czy remontowali musiał bym się popytać.
Być może cng nie wpływa az tak destrukcyjnie na silnik jak lpg.


Tak czy inaczej na wieś z 40 tysiącami wieśniaków nie znam nikogo kto jeździ na tym paliwie .
Jeden który miał marea weekend sprzedał.
Ludzi odpycha czas tankowania i mała ilośc stacji często na terenach lokalnych gazowni czynnych do 16.

Nawet mając domową stację tankowania co jest niezłe samo w sobie to w tarse pojedziemy na tym tylko w jedną stronę.
Ale wokół komina... jakbym się tym interesował to bym założył .

Z tego co teraz patrzę na tej stronce to u mnie już stacji nie ma heh.Ciekawe co z bmw.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 9:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
THC pisze:
bmw e34 518g


W zeszłym roku coś takiego chciałem kupić ( niezarejestrowane BMW kombi - import Niemcy)
Stację CNG mam 800 m od pracy :-)

Ze względu na prawdopodobny brak możliwości rejestracji BMW w Polsce i totalne olanie mnie przez firmę która auto sprzedawała, nie zdecydowałem się na zakup.

Temat ciekawy ale trudny , z tego co wiem trzeba robić jakiś dozór/ homologację butli R110 bodajże co 2 lata.
Ze zwykłym LPG są problemy a co dopiero z CNG.

Niemniej jednak, w tej chwili jest to najtańsze paliwo.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 9:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jakie są problemy z butlą do lpg?
Wymiana co 10 lat lub przedłużenie homologacji co jest nieuzasadnione ekonomicznie.
Raz na 10 lat około 400zł na nową to chyba nie dużo.
Ja wymieniłem butlę na roczną od znajomego za połowę ceny nowej , gazu i tak nie mam w dowodzie ale tak jakoś wymieniłem ze starej na nową.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 10:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Moi koledzy używają 3 caddy od ponad 3lat, auta od nowości w ich posiadaniu służą jako woły robocze do jazdy po Warszawie i okolicach, roczne przeloty ok.50tys km. Finansowo ponoc sie opłaca ale nie było och i ech na temat jazdy czy punktów tankowania, jeśli ktoś jest naprawdę zainteresowany mogę sie podpytać.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 7:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
witek-sec pisze:
Ze względu na prawdopodobny brak możliwości rejestracji BMW w Polsce


jakie sa problemy? auto z lpg zarejestruje sie normalnie przecież

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 10:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
buckswizz pisze:
jakie sa problemy? auto z lpg zarejestruje sie normalnie przecież


Cytuję:

Pamiętajcie przy kupowaniu samochodów z założoną instalacją CNG z zagranicy.W większości przypadków nie będzie możliwości zarejestrowania tego samochodu bez dodatkowego nakładu finansowego.Nie dajcie się nabrać na informację między innymi od sprzedawców samochodów (którzy twierdzą ze wszystko jest OK) a w większości przypadków nie mają o tym pojęcia.
U W A G A !!! Dwa proste wyjścia z problemu.
Pierwszy będzie stanowiło kupienie auta z instalacją fabryczną np.Opel Zafira 1.6 CNG monovalent plus z roku co najmniej 2004. Butle posiadają atest międzynarodowy R-110.Po sprowadzeniu samochodu należy udać się do Transportowego Dozoru Technicznego (najbliższego w swoim terenie) i dokonania Polskiego atestu na butlę na podstawie nabitych legalnych atestów.Koszt atestu na 1 butlę 194 zł.W przypadku Zafiry ten koszt wyniesie około 600 zł (4 butle)Z tym dokumentem dopiero na dokończenie przeglądu technicznego,który w pierwszym podejściu zostanie odrzucony na brak atestu na butle.Pamiętajcie na dokończenie przeglądu jest 14 dni.
Zapomnijcie praktycznie o możliwości zdobycia atestu na butlę na której nie ma już wybitego atestu międzynarodowego.Droga do przebycia w Polsce próby ciśnieniowej to jak film z kategorii SF.Chyba tylko w Polsce jest takie prawo.
Drugie wyjście zamontować w Polsce nową instalację z butlami z Polskim atestem Dozoru Technicznego.Butle są na 10 lat z ponawianiem przeglądu Dozoru co 3 lata.I tu już jest po problemie.Nie ma kłopotu z przeglądem i rejestracją samochodu.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 11:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
brzmi zachecajaco :) dzieki

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: pt mar 30, 2012 11:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2010 12:08 am
Posty: 84
Lokalizacja: z nienacka
żeby było weselej, instalacja CNG od LPG różni się właśnie tylko butlą.

_________________
Już parę gruchotów miałem to się znam.


Na górę
Post: sob mar 31, 2012 9:04 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
adask0 pisze:
żeby było weselej, instalacja CNG od LPG różni się właśnie tylko butlą.


dokładnie,w przypadku CNG ze względu na ciśnienie przechowywania ok. 10 razy wyższe niż w przypadku LPG

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: sob mar 31, 2012 7:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
to czy w takim razie koszt montazu instalcji cng jest zblizony do lpg?

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: sob mar 31, 2012 9:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
buckswizz pisze:
to czy w takim razie koszt montazu instalcji cng jest zblizony do lpg?


Samego montażu jak najbardziej 8)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: ndz kwie 01, 2012 11:11 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
adask0 pisze:
żeby było weselej, instalacja CNG od LPG różni się właśnie tylko butlą.

Raczej niekoniecznie. Wieki temu pisałem pracę magisterską o CNG w dieselu (konkretnie był to autobus komunikacji miejskiej) Otóż wysoki stopień sprężenia gazu (żeby uzyskać jego przejście w stan ciekły) stawia dodatkowe wymagania przy rozprężaniu. Nie wiem jak teraz, ale wtedy były bardzo duże problemy ze szronieniem reduktora. W końcu trzeba było założyć reduktor dwustopniowy - bo jednostopniowy się zamrażał i zatykał. Z tego samego powodu łądowanie butli jest wydłużone - mocne sprężanie bardzo podnosi temperaturę, a to z kolei podnosi temperaturę punktu skraplania i tak w kółko... Sprężanie musi więc być odpowiednio wolniejsze żeby uniknąć nadmiernego nagrzewania.
Jeżeli chodzi o wymianę oleju silnikowego, to brak (lub zdecydowane zmniejszenie) emisji cząstek stałych pozwolił w tych czasach na trzykrotne wydłużenie okresu pomiędzy wymianami bez zauważalnego wpływu na żywotność silnika. Pomimo tego olej spuszczany z miski był dalej jasnego koloru.
Pozostaje jeszcze kwestia doboru kąta zapłonu (większa odporność gazu na spalanie stukowe). Tak więc o ile w przypadku wyposażenia silnika w czujniki spalania stukowego ta wartość będzie automatycznie utrzymywana na poziomie optymalnym, to w przypadku wcześniejszej generacji układu zapłonowego będziemy mieli odczuwalny spadek mocy i mogą pojawić się tendencje silnika do przegrzewania.
Na zakończenie: Mercedes ma w ofercie produkcyjnej kilka aut wyposażonych fabrycznie w instalację LPG. Zarówno osobowych jak i van-ów.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl