MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 02, 2025 2:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 01, 2004 7:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Na wstępie się przywitam, bo dawno tu nie byłem :oops:

Pojachałem z moją Mercedes na ustawienie geometrii kół i co się okazało :cry: - nie można kątów ustawić, tzn. są ustawione w plusie chyba 0.5 ale nie ma możliwości regulacji, aby było zero czy podobno minus (nie znam się), co teraz bo praktycznie już auto miało jechać do warsztatu i powrócić do oryginału :) można go jakoś wyprostować, nie wiem ratujcie :cry:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2004 9:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
nie jestem znawcą w tym temacie ale wydaje mi się że masz zużyte gumowe elementy zawieszenia - niestety nie podam ci fachowej nazwy co to za gume - ojciec miał to samo

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2004 9:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 04, 2004 11:25 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Kraków
póki co nie ma sie co martwic na zapas ja tez obstawiam silentblocki zawieszenia powinna wystarczyc ich wymiana, dopiero po tym zabiegu mozna sie zacząć martwić. życze szybkiego doprowadzenia auta do ideału

_________________
narazie rower w oczekiwaniu na gwiazdkę z nieba


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2004 9:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
zawieszenie było sprawdzone i gość od geometrii powiedział: " to świadczy o przeszłości auta" czyli dzwonie :(

ale może się mylił i rzeczywiście to są silentblocki do wymiany - dobra w przyszłym tygodniu wymienie i zobaczymy, jak narazie wymieniłem wachacze, sworznie, amortyzatory, sprężyny i drążek środkowy (był w kształcie banana ;) )


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 8:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
jak sie okaze, ze masz 4-ro ślad (odpukac) to kiepsko....
zawsze mozesz takim sie toczyc, ale to niebezpieczne, bo niewiadomo jak sie zachowa na drodze...
diesel nie rozwija zawrotnych predkosci, wiec teoretycznie zagrozenie jest ciut mniejsze, ale....
w razie czego znajdz dobrego blacharza i pogadaj z nim na temat korekty

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 3:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Wjedź na kanał, podlewaruj auto i posprawdzaj luzy. Oprócz silentblocków to może być wahacz - "kość psa". Jak wymienisz powinno być po kłopocie.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 4:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Niby tak, ale machanior który robił geometrię powinien od razu zdiagnozować usterkę. W SD-ku tak było, dostałem listę, kupiłem graty, wymienili i jest OK. Ja bym stawiał albo na kiepskiego fachowca, który nie umie zdiagnozować zawieszenia (oby) lub na uszkodzenia powypadkowe, n.p. uszkodzone/przekoszone podłużnice. Wtedy problem jest większy, ale da się rozwiązać przy pomocu migomatu i dobrego blacharza.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 5:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Czterech śladów nie zostawia, chodzi jedynie o kąty, elemnty przednioego zawieszenia są powymieniane z wyłączeniem wspomnianych silentblock'ów.
Dziękuje bardzo za odpowiedzi i będe walczyć dalej :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 7:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 08, 2003 8:57 pm
Posty: 258
Lokalizacja: z kątowni
no witam a czy slyszales kolego o takim czyms co sie nazywa górny wachacz poprzeczny :-)) ktory napewno juz ci sie kwalifikuje do wymiany umnie tez i u wiekszosci tych aut:-)) on sie nie rozleci ale jest wyrypany i kola ci poprostu klada sie na zewnatrz ...na poczatek wymien ten wachacz ..


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 11:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
wymień wszystko to co radzą koledzy to będziesz miał ścisły przód a to podstawa , potem jeśli mowa była o dzwonie to zastanowić by się wypadało jakie typu i z jakiej strony był bity jeśli ma 5* na plusie tzn. koła są wyhcylone górną krawędzią na zew. ? czy do środka ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 11:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Auto miało uderzony przód (centralnie), a co do wychylenia to wiem tylok tyle, że jest 0.5 stopnia w plusie :roll:

W przyszłym tygodniu zabiore się za wymiane wspomnianych części, co prawda już dużo wymieniłem ale przynajmniej będę miał wszystko nowe :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2004 12:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
A nie lepiej zanim będziesz pakował się w koszty (wachacz i reszta troche kosztują) podjechać na stację serwisową na sprawdzenie geometrii karoserii? Bedziesz miał jasność sytuacji. Słyszałem, że to nie jest wielki problem.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2004 1:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Tylko gdzie ja geometrie karoserii sprawdze :roll: będe musiał się popytać :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2004 1:43 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Wydaj mi się ze w każdej większej stacji kontroli pojazdow, muszą mieć takie urządzenie, tylko nie pamietam jak ono se nazywa ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2004 3:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
możesz sam zmierzyć, od prawego przedniego koła do tylnego lewego jak i od lewego przedniego do tylnego prawego.
mierzysz od punktów mocowania zawieszenia, jeśli zgadzają Ci się przekątne to jest cacy ale musisz znależć w internecie ewentualne tolerancje.
Pamiętaj o "nitce i ciężarku" [zlosnik]
Aha -od wszystkich punktów.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl