MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 03, 2025 3:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 02, 2004 9:39 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:35 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Łódź
... hamulcowy :o .

(Co prawda napisałem to na forum mb.org.pl, a pozwolę sobie powtórzyć to również tutaj)

Na szczęście już w garażu, jak wjeżdżałem po przejechaniu całego miasta. :-? . Nie powiem, żebym bardzo wolno jechał do domciu :evil: i to chyba dlatego. Z książki serwisowej wynika, że ostatnia wymiana była w 91 roku.... wstyd :oops: .

Teraz pytanie: Jaki płyn wlać, żeby był dobry i kieszeni nie zniszczył i ile go kupić, oraz jakie macie patenty na jego wymianę? [oczko]


dzięki za odpowiedzi

_________________
pozdrawiam [pub]

Marcin


:evil: 123 280 CE '84 :evil: +LPG [chory]


Na górę
Post: pt kwie 02, 2004 9:51 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Poczytaj tutaj o plynach:

http://www.inter-auto-technika.com.pl/p ... amulce.php

Znajdziesz odpowiedz dlaczego sie zagotowal, o pomiarze temp wrzenia (sa inne urzadzonka mierzace ilosc wody w plynie, ale to zupelnie inna dokladnosc), no i samych plynach.

_________________
w123


Na górę
Post: pt kwie 02, 2004 10:40 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
msokolek pisze:
... hamulcowy :o .


Teraz pytanie: Jaki płyn wlać, żeby był dobry i kieszeni nie zniszczył i ile go kupić


osobiści polecam DOT 5,1 - leprzego jeszcze nie używałem - może są ale ten jest wręcz rewelacyjny - nie do zagotowania [zlosnik] , ma jednak wade - jest bardzo silnie higroskopijny, więc wymiana zalecana co 3miesiące :o , jednak naprawde polecam , kosztuje ok 25zł LOTOS/butelka , lub CASTROL ok 90zł / puszka, lub już bardziej rajdowe firmy, ale LOTOS jest super, Jak chcesz bardzo wytrzymały płyn - jednak będzie drogi w granicach 100zł/ puszka/butelka to odwiedz sklepy dla rajdowców możesz wybierać przebierać .... i już nie zagotujesz!

A może CI się tłoczek zapiekł, klocek zablokował - to jak nagle żeby się płyn zaczął gotować :o - jednak jak to następowalo od jakiegoś czasu to płyn...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Gratulacje! Ja przeżyłem to już dwa razy! Jedyny powód to moje lenistwo i nic więcej. :oops: :oops: :oops:
Myślę że zwykły DOT4 wystarczy w zupełności, polecałbym jednak ATE, to dobra firma, sam jeżdże na tym płynie i w największe upały , przy największych korkach nigdy się nie zagotował.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:55 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
[quote="Stawros"]Gratulacje!
Myślę że zwykły DOT4 wystarczy w zupełności quote]

nie jest zły - ale sa leprze [zlosnik] , a tak kupiłem na sprawdzenie na na KJS jeżdziłem PN i się sprawdził - od tamtej pory: DOT5,1


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 11:10 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:35 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Łódź
Stawros pisze:
Gratulacje! Ja przeżyłem to już dwa razy! Jedyny powód to moje lenistwo i nic więcej. :oops: :oops: :oops:
Myślę że zwykły DOT4 wystarczy w zupełności, polecałbym jednak ATE, to dobra firma, sam jeżdże na tym płynie i w największe upały , przy największych korkach nigdy się nie zagotował.



Dzięki :lol:

A jak go wymieniałeś?

_________________
pozdrawiam [pub]



Marcin





:evil: 123 280 CE '84 :evil: +LPG [chory]


Na górę
Post: pt kwie 02, 2004 11:14 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:35 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Łódź
Marcin S pisze:
osobiści polecam DOT 5,1 - leprzego jeszcze nie używałem - może są ale ten jest wręcz rewelacyjny - nie do zagotowania [zlosnik] , ma jednak wade - jest bardzo silnie higroskopijny, więc wymiana zalecana co 3miesiące :o , jednak naprawde polecam , kosztuje ok 25zł LOTOS/butelka , lub CASTROL ok 90zł / puszka, lub już bardziej rajdowe firmy, ale LOTOS jest super, Jak chcesz bardzo wytrzymały płyn - jednak będzie drogi w granicach 100zł/ puszka/butelka to odwiedz sklepy dla rajdowców możesz wybierać przebierać .... i już nie zagotujesz!


Myślę, że to przerost formy nad treścią. Nie będę przesadzał, chyba Dot4 wystarczy. Nie stać mnie na wymianę co 3 miesiące, a do tego potrzeba jeszcze czasu.
Marcin S pisze:
A może CI się tłoczek zapiekł, klocek zablokował - to jak nagle żeby się płyn zaczął gotować :o - jednak jak to następowalo od jakiegoś czasu to płyn...



Do tej pory nic się nie działo. Stało się to zupełnie nagle. Raczej się nic nie zapiekło, bo po 3 godzinach hamulce były ok i zresztą do tej pory są [zlosnik]. Umikam tylko częstego i ostrego hamowania [oczko]

_________________
pozdrawiam [pub]



Marcin





:evil: 123 280 CE '84 :evil: +LPG [chory]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 11:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
to ze sie nic nie dzieje, to nie znaczy, ze sie nie zapiekl
jak sie zapiecze, to wystarczy chwile odstac zahamowac i jest OK-do nastepnego razu [zlosnik]
trzeba tloczki przejrzec, rozruszac i naoliwic (plynem ham.!! nie olejem)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 12:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:35 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Łódź
lysy2 pisze:
to ze sie nic nie dzieje, to nie znaczy, ze sie nie zapiekl
jak sie zapiecze, to wystarczy chwile odstac zahamowac i jest OK-do nastepnego razu [zlosnik]
trzeba tloczki przejrzec, rozruszac i naoliwic (plynem ham.!! nie olejem)


ale czy zapieczony tłoczek będzie się objawiał wpadaniem pedału hamulca i hamowaniem przy samym końcu?

_________________
pozdrawiam [pub]



Marcin





:evil: 123 280 CE '84 :evil: +LPG [chory]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 12:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
zapieczony tloczek, to taki, ktory ciezko/wcale nie powraca na pozycje sprzed hamowania.
wpadajacy hamulec, to objaw zapowietrzenia lub zagotowania sie plynu(skutek zapieczonego tloka, ktory powoduje ciagle tarcie klocka o tarcze i gwaltowny wzrost temp)
zreszta jak sie plyn zagotuje to potrafia sie dziac b.dziwnae rzeczy.
mozesz latwo wyczuc, czy tloczek ma opory z powrotem do stanu pocz.-dotknij reka felgi i porownaj jej rozgrzanie po hamowaniu z felga z drugiej strony. przod sie bardziej rozgrzewa od tylu.
na Twoim miejscu wymienilbym plyn i rozruszal wszystkie 8 tloczkow

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 1:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Przegrzany czy "zagotowany" płyn hamulcowy objawia się przede wszystkim zwiększeniem jego objętości, grubo powyżej stanu "max" na zbiorniczku, drugi objaw to "miękki" pedał, biorący przy podłodze, oba objawy zanikają po dłuższej jeździe bez hamowania lub po postoju, poza tym zużyty płyn jest czarny.

Wymiana jest banalna: odkręcasz wszystkie odpowietrzniki i pompujesz,potem należy układ przepłukać świeżym płynem, zlać go w taki sam sposób jak stary, zalać nowy płyn i w miarę pokazywania się go w odpowietrznikach ( z reguły pierwszy będzie przy lewym przednim kole)zakręcać odpowietrzniki, potem normalne odpowietrzenie do którego potrzebować będziesz pomocnika. Powodzenia [zlosnik]

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 1:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie

Co do plynu to DOT 4 jest OK , warto sprawdzic tem wrzenia na opakowaniu , im wieksza tym lepiej o ile dobrze pamietam to Orlen ma 260 stopni C ale sa tez takie ktore maja 280 . Natomiast jezeli chodzo o tloczki to nie smarowac w zadnym wypadku smarem czy olejem silnikowym , najlepszy sposob to kupienie specjalnej pastu do zaciskow , tubka ATE kosztuje ponizej 10PLN ,powinien miec kazdy wiekszy sklep z czesciami. Daje bardzo dobre efekty nawet na mocno zastalych tloczkach. Druga nie mniej istotna sprawa to ew. wymiana reperaturek gumowych cena na jeden zacis ok.35PLN. Mialem niedawno sytuacje ze tloczek chodzil bardzo lekko i nic nie wskazywalo na to ze jest cos nie tak , ale wyraznie dalo sie odczuc ze sie grzeje , po kolejnej probie podejscia do problemu stwierdzilem ze a i owszem tloczek pracuje lekko przez wiekszosc czasu ale jak sie troche zle ulozy to sie zacina i stoi. Mial po prostu lekki luz. Niestety w tym przypadku konieczna byla wymiana zacisku. Mowie o tym dlatego ze nie zawsze jak cos wyglada na sprawne to takie jest . A hamulce to temat do ktorego nalezy chuba podejsc z najwieksza ostroznoscia. Najczesciej jak nie pojedziemy do przodu to nic nie zrobimy sobie i innym ale jak nie staniemy , nooooo tu juz moze byc o wiele gorzej , i najczesciej jest .

PZDR

PS
Przypomina mi sie tu historia kolegi ktory przed skrzyzowaniem zorientowal sie ze hamulce sie skonczyly i postanowil sie ratowac ucieczka na chodnik , na szcescie nie bylo wielu ludzi , ale po fakcie stwierdzilismy ze wygladal bardzo komicznie krzyczac przez otwarta szybe(historia dziala sie latem) do przechodniow : "Spieeeer......ajcie"

(prosze o wyrozumialosc moderatora to byl cytat)

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0
MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )
VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
Post: pt kwie 02, 2004 7:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
msokolek pisze:
Marcin S pisze:
osobiści polecam DOT 5,1 - leprzego jeszcze nie używałem - może są ale ten jest wręcz rewelacyjny - nie do zagotowania [zlosnik] , ma jednak wade - jest bardzo silnie higroskopijny, więc wymiana zalecana co 3miesiące :o , jednak naprawde polecam , kosztuje ok 25zł LOTOS/butelka , lub CASTROL ok 90zł / puszka, lub już bardziej rajdowe firmy, ale LOTOS jest super, Jak chcesz bardzo wytrzymały płyn - jednak będzie drogi w granicach 100zł/ puszka/butelka to odwiedz sklepy dla rajdowców możesz wybierać przebierać .... i już nie zagotujesz!


Myślę, że to przerost formy nad treścią. Nie będę przesadzał, chyba Dot4 wystarczy. Nie stać mnie na wymianę co 3 miesiące, a do tego potrzeba jeszcze czasu.


bardzo możliwe, ale wypróbować można [zlosnik] i pomimo sceptycznego początkowego podejścia przekonałem się do niego - i nie mam zamiaru wymieniać... może wymyślą 5,2 - mniej higroskopijny, ale ten narazie jest SUPER! i naprawde polecam... a na lato po mieście - jak dla mnei rewelacja [zlosnikok] i różnica jest odczuwalna, jak nei ma czasu aby hebelki wystygły [zlosnik] - a są 100% sprawne


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 7:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Jeżdże na Płynie Ferrodo DOT 5.1 i nie ma problemów (DOT 4 juz udało mi się zagotować)

Ps. Ile płynu wchodzi w układ w 123, bo nigdy nie wiem :roll:


Na górę
Post: pt kwie 02, 2004 8:42 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
msokolek pisze:
Z książki serwisowej wynika, że ostatnia wymiana była w 91 roku.... wstyd :oops: .


DOT4 wystarcza. Podczas wymiany z reguły zużywa się podwójną ilość - pierwszą porcją przepompowujesz stary płyn i tym samym przepłukujesz układ hamulcowy, a drugą działką go ponownie napełniasz, odpowietrzasz (nie zapomnij zaworków dokręcić [zlosnik]) i jeździsz... do następnej wymiany [oczko] Pamiętaj, że płyn powinno się wymieniać co ok. 2 lata. Patent na wymianę? Hmm... Jestem zwolennikiem, aby tą operację wykonała stacja serwisowa [usmiech]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl