MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 7:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 28, 2012 4:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
Cześć,
mam mało paliwa w baku a jednak nie zapala się rezerwa. przegladałem Youtube, i napodkałem wiele przypadków gdzie ludziom też nie pali się rezerwa mimo niskiego stanu paliwa. Co może być przyczyną? Pływak do wymiany?

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: sob sty 28, 2012 9:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Możliwe, że jeden z drucików się zerwał. Inną przyczyną może być spora ilość szlamu w pływaku. Widziałem też jeden pływak ze skorodowaną płytką która zwiera obwód - w takim wypadku jest raczej do wymiany. Większość przyczyn można naprawić. Musisz wyjąć miernik ze zbiornika, odkręcić nakrętkę na dole i ostrożnie zdjąć tubę aluminiową.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: sob sty 28, 2012 9:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Najczęstszą przyczyną problemów z pływakiem (szczególnie w dieslach) są zanieczyszczenia które się w gromadzą w zbiorniku. Potrafią one zablokować pływak w rurce w której się porusza. Jeśli jednak pływak chodzi poprawnie a rezerwa się nie zapala wcale to możliwa przyczyną takiego stanu rzeczy jest lampka sygnalizująca lub któryś z bezpieczników. Jeśli pływak również pokazuje błędnie to warto go wyciągnąć, rozebrać, zobaczyć czy w środku wszystko jest w porządku z drucikami po których porusza się pływak, czy nie ma tam szlamu, oraz czy nie ma elementów które skorodowały. Czasem bywa tak, że rozebrać się uda ale złożyć już nie da rady bo wszystko się w rękach rozpada - wtedy rozwiązaniem problemu jest niestety zakup używanego w lepszym stanie.


dar3kk pisze:
napodkałem


A z kumplami się spoDykasz czy spotykasz? :)

Kamael pisze:
Możliwe, że jeden z drucików się zerwał. Inną przyczyną może być spora ilość szlamu w pływaku. Widziałem też jeden pływak ze skorodowaną płytką która zwiera obwód - w takim wypadku jest raczej do wymiany. Większość przyczyn można naprawić. Musisz wyjąć miernik ze zbiornika, odkręcić nakrętkę na dole i ostrożnie zdjąć tubę aluminiową.


U mnie druty były zerwane a rezerwa się zapalała wtedy kiedy powinna więc bardziej ta druga przyczyna z tych która podajesz wydaje mi się prawdopodobna czyli uszkodzona płytka.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: sob sty 28, 2012 9:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
Oj.. NAPOTKAŁEM.. :oops:

syfu w zbiorniku nie ma, bo spuszczałem z baku, pozatym czyściutki od środka.

Bezpieczniki wymienione zostały na nowe.

Chyba nie zostaje mi nic innego jak wymontować. na jakiej wysokości on jest zamontowany? bo rozumiem, że od spodu musze sie dobrać?

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: sob sty 28, 2012 10:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
W bagażniku (na środku) jest plastikowa zaślepka, pod nią pływak.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: sob sty 28, 2012 10:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
dzięki, wlasnie tam myslałem że jest :)

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: śr lut 08, 2012 1:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 06, 2012 7:19 am
Posty: 137
Numer GG: 11425
Lokalizacja: Warszawa
to jest bardzo prosto sprawdzić. Nie pamiętam dokładnie jak jest w w115 ale chyba do czujnika dochodzi wtyczka z 3 pinami. i teraz tak 2 piny to wskaźnik a jeden to rezerwa. zwieraj pokoleji do masy wszystkie piny i zobacz czy się zapali i już ! co za problem :)

Nie pamiętam który jest który przewód ale spoko poradzisz sobie. Jak kontrolka się zapali to znaczy ze jest ok (a jak nie walnięty wskaźnik) a przyczyny są takie jak już koledzy wcześniej pisali, (twierdzenie ze masz czysty bak jest złe - bak może i czysty ale w czujniku może być syfu więcej niż możesz sobie wyobrazić, a jak się nie zapali to zobacz czy masz sprawna żarówkę. Jeżeli auto nie było bite nie ma możliwości aby instalacja była zniszczona. To w końcu 114/115 a to były świetne maszyny

_________________
Drogi worku twoje zachowanie jest policzkiem w twarz wszystkich którzy wierzą w idee wolności zarówno tej społecznej szeroko rozumianej, politycznej, wyznaniowej i tp . Jest POLICZKIEM dla idei HYDE P . Sporny tekst na KOŚCIÓŁ "prawda Cala prawda"


Ostatnio zmieniony śr lut 08, 2012 2:01 pm przez BMG, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lut 08, 2012 2:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
czesc,
dzięki BMG - bardzo dobry sposób :) narazie jest strasznie zimno i nie zabrałem się za to. Ale dam znać jak mi poszło!

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: śr lut 08, 2012 2:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 06, 2012 7:19 am
Posty: 137
Numer GG: 11425
Lokalizacja: Warszawa
dar3kk pisze:
czesc,
dzięki BMG - bardzo dobry sposób :) narazie jest strasznie zimno i nie zabrałem się za to. Ale dam znać jak mi poszło!


Poprostu musisz wykluczyc instalacje lub czujnik. jezeli zewzesz piny od wskaznika to nic sie niestanie najwyzej wskaznik wskaze FULL. Pozdrawiam Bartek

TYLKO KONIECZNIE ODLACZ WTYK OD CZUJNIKA I

Jesli czujnik bedzie walniety przyslij naprawie

_________________
Drogi worku twoje zachowanie jest policzkiem w twarz wszystkich którzy wierzą w idee wolności zarówno tej społecznej szeroko rozumianej, politycznej, wyznaniowej i tp . Jest POLICZKIEM dla idei HYDE P . Sporny tekst na KOŚCIÓŁ "prawda Cala prawda"


Na górę
Post: pn lut 13, 2012 8:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Hey Panowie,
podłączę się pod temat. Też mam problem ze wskażnikiem paliwa. Mianowicie wskażnik cały czas pokazuje mi pełny bak niezależnie od tego czy naprawde jest pełny czy pusty. Ciekawe natomiast jest to, że rezerwa załącza sie w odpowiednim momencie. Wczoraj wyciągnąłem wskażnik z baku, otworzyłem go. Nie był zabrudzony, pływak swobodnie przesuwał sie w góre i dół. Na wszelki wypadek wszystko przemyłem rozpuszczalnikiem. Rozumiem że w tym przypadku jest gdzieś zwarcie w instalacji skoro dalej pokazuje pełny bak?

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
Post: pn lut 13, 2012 7:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 06, 2012 7:19 am
Posty: 137
Numer GG: 11425
Lokalizacja: Warszawa
Styczu pisze:
Hey Panowie,
podłączę się pod temat. Też mam problem ze wskażnikiem paliwa. Mianowicie wskażnik cały czas pokazuje mi pełny bak niezależnie od tego czy naprawde jest pełny czy pusty. Ciekawe natomiast jest to, że rezerwa załącza sie w odpowiednim momencie. Wczoraj wyciągnąłem wskażnik z baku, otworzyłem go. Nie był zabrudzony, pływak swobodnie przesuwał sie w góre i dół. Na wszelki wypadek wszystko przemyłem rozpuszczalnikiem. Rozumiem że w tym przypadku jest gdzieś zwarcie w instalacji skoro dalej pokazuje pełny bak?


niekoniecznie , prosze powiedz mi czy po zdjeciu wtyczki z czujnika dalej wskazuje FULL? Jesli tak to albo masz gdziez zwarcie do masy w instalacji albo sam wskaznik jest uszkodzony ( moze zatarty) czy po wyjeciu kluczyka ze stacyjki dalej pokazuje FULL ? czy spada ?

_________________
Drogi worku twoje zachowanie jest policzkiem w twarz wszystkich którzy wierzą w idee wolności zarówno tej społecznej szeroko rozumianej, politycznej, wyznaniowej i tp . Jest POLICZKIEM dla idei HYDE P . Sporny tekst na KOŚCIÓŁ "prawda Cala prawda"


Na górę
Post: śr lut 15, 2012 9:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Akumulator mam w domu wiec nie miałem możliwości sprawdzenia czy naprawa przyniosła zamierzony efekt. Wiem tylko że przed naprawa po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wskazówka powraca na zero.

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
Post: sob lut 25, 2012 1:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
dziś zabrałem się za sprawe z pływakiem.
po zwarciu kabelków pokazała sie rezerwa [zlosnikok]
wyciągnąłem pływak na wierzch. Troche syfu jest, ale jeden drucik jest ułamany przy samym dole i jakaś folia odchodzi. zrobie zdjęcia , wieczorkiem wstawie.

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: pn lut 27, 2012 6:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Hey,
znowu sie podepne bo nie ma sensu zaczynac nowy temat.
Tak jak pisalem wczesniej sprawdzilem czujnik poziomu paliwa. Był czysciutki, wszystkie druciki jak nowe, jednym słowem na moje oko sprawny. Niestety po przekreceniu kluczyka wskażnik od razu wybija na maksa co mija sie z prawda bo paliwa jest troszke wiecej niz rezerwa, ktora zreszta działa poprawnie. Ktos ma jakis pomysl o co tu chodzi?

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
Post: pn lut 27, 2012 10:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
moze masz zle podlaczone przewody,albo gdzies jest zwarcie

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl