MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 9:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 08, 2012 7:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Chciałem zapytać, czy wie ktoś jaką kompresję mają stare diesle a jaką CDI? Wg teorii minimum musi być w dieslu 18barów. Mierzył ktoś kiedyś? Albo zna z teorii?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 5:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Podam Ci na przykładzie W123, dla dobrego silnika książka podaje 24-28bar, przy czym podaje również, że pomiar należy robić na ciepłym silniku. Myśle, że jak na zimnym będzie miał te 22bar to będzie dobry silnik (oczywiście nie powinno być dużych odchyłek między cylindrami). Te graniczne 16bar jak podaje ksiażka, czy nawet te 18bar oznacza, że silnik kibel i będą problemy w mrozy. Nowoczesne dieselki z wtryskiem bezpośrednim mają po 30bar wzwyż, dlatego palą nawet bez grzania świec.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 9:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
dzięki, dokładnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Ale nasuwa mi sie jeszcze jedno pytanie: dlaczego nowoczesne diesle mają wyższą kompresję, skoro stare diesle mają wyższy stopień sprężania? Mam nadzieję że każdy rozróżnia oba pojęcia? Bo np diesle w Beczkach miały stopień sprężania 22:1, a Cdi mają już w okolicy 16:1, czyli teoretycznie powietrze jest słabiej sprężane

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: wt sty 10, 2012 12:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Nowoczesne silniki są szczelniejsze (wynika to z mniejszych luzów roboczych) poza tym silnik z bezpośrednim wtryskiem nie ma komory wstępnej, króra zwiększa objętość w której jest sprężane powietrze. W związku z tym ciśnienie w cylindrze osiąga większą wartość (zależność ciśnienia od objętości nie jest liniowa, ponieważ sprężane powietrze nagrzewa się co dodatkowo ciśnienie zwiększa.
(liniowa zależność jest przy przemianie izotermicznej)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przemiana_adiabatyczna


Na górę
Post: śr sty 11, 2012 5:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Głownie z barku komory wirowej w silnikach z wtryskiem bezposrednim, która możne mieć 50% i więcej całej objętości sprężania.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl