MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 2:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt gru 23, 2011 2:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
georem pisze:
Nie mam zdjęć, ale moje były gorsze, czyli wałek wycierał swój kształt (szerokość krzywki) w dźwigienkach. U mnie padły 3-4 sztuki w prawej głowicy bliżej ściany grodziowej. Kumpel twierdzi, że lepiej wymienić na oryginały używane niż nowe np. Febiego bo są bardziej miękkie i szybciej padną niż stare ale oryginalne.


Dzięki za info. Hmm to teraz nie wiem co mam myśleć na temat używek... ogólnie nie chciałbym tak robić,
ale chyba wstrzymam się z decyzją do momentu jak już będę miał łapy w środku :) a to już nie długo - dam znać co było.

ukaniu pisze:
Jak cyka to zwykle objaw kwadratowych wałków.
Trzeba uważać na koniki bo są chromowane i z lutowaną nakładką - one pracowały z wałkami inaczej obrabianymi termicznie i chyba jedne były poddane jakiemuś rodzajowi azotowania i są niekompatybilne.


"Cykało" od samego początku gdy przełożyłem M117 do C123. Nie dawało mi to spokoju, więc czytałem i wyczytałem gdzieś, że to temat wart poświęcenia uwagi.
C123 dużo u mnie nie jeździ więc nie spodziewam się jakiegoś strasznego meksyku.
Przy przekładce wałki macałem i były w bardzo dobrym stanie. Trochę wykluczam kwadratowe wałki, no chyba że, faktycznie je już zjadło.
Już nie długo sam się przekonam :)

W takim razie czy zamienniki dźwigienek zaworowych są kompatybilne z każdym rodzajem obróbki wałka??

Jeśli nie, to jak poznać jaki (pod tym kontem) ma się wałek??

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pn gru 26, 2011 11:32 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 24, 2010 11:28 pm
Posty: 438
Lokalizacja: Opole
No No, Ładne cacko se kolega wyrychtował [totalszok] .Teraz czekamy na Łukasza i Wędzonego no i w czwóreczkę na jakiś zlocik trzeba się wybrać , tylko ja moim 2.3 wyjadę trochę wcześniej :) . Pozdrawiam

_________________
ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów

123 ce 230 114 c 280
126 sel 3.0 126 sec 5.6


Na górę
Post: pn gru 26, 2011 2:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Siemanko :)
Ekipa się szykuje na wiosnę faktycznie zacna [ok]

Spokojnie, ja powożę moimi klasykami raczej spokojnie mimo
ich potencjału [palacz] Jak coś to wszędzie przystojnie w 1 grupie
się dojedzie. Nie tak dawno z prędkością rzędu 80 - 90 km/h
też się świetnie przemieszczało...choć nie były to MB, ale równie
fajne pojazdu zza Odry ;)
PS: do dziś jestem pod dużym wrażeniem prowadzenia 2-suwa
oraz obsługi dźwigni zmiany biegów przy kierownicy.

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: wt gru 27, 2011 7:27 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Jako jeden z największych miłośników oryginału na tym forum, albo w ogóle w tym kraju, powiem, że [zlosnikok] naprawdę mi się podoba całość koncepcji. Oczywiście najchętniej widziałbym same modyfikacje mechaniczne bez zmian we wnętrzu, czy w lampach/atrapie.
Jednak wrażenie ogólne jest GENIALNY!
Brawo!

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Post: wt gru 27, 2011 9:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
broneq pisze:
Jako jeden z największych miłośników oryginału na tym forum, albo w ogóle w tym kraju, powiem, że naprawdę mi się podoba całość koncepcji. Oczywiście najchętniej widziałbym same modyfikacje mechaniczne bez zmian we wnętrzu, czy w lampach/atrapie.
Jednak wrażenie ogólne jest GENIALNY!
Brawo!

Ty żyjesz? Miłośniku oryginałów największy w Polsce zrobiłeś beczkę czy ciągle teoretyk? Dasz polukać innym ciutkę mniejszym "miłośnikom" ?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: wt gru 27, 2011 11:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
broneq pisze:
Jako jeden z największych miłośników oryginału na tym forum, albo w ogóle w tym kraju, powiem, że [zlosnikok] naprawdę mi się podoba całość koncepcji. Oczywiście najchętniej widziałbym same modyfikacje mechaniczne bez zmian we wnętrzu, czy w lampach/atrapie.
Jednak wrażenie ogólne jest GENIALNY!
Brawo!


No i fanie się czyta takie rzeczy, tym bardziej, że zdaję sobie sprawę z tego iż to forum oraz w większości
grupa jego użytkowników jest bardziej "pro-oryginał". Oczywiście szanuję to i powiem więcej -
w przypadku innego mojego samochodu marki MB też mam podobne podejście.

To może dodam przy okazji (tak z newsów w sumie), że pod koniec lata tego roku w moim C123 zawitał nowy element:
Obrazek

Jest to oczywiście dyfer, ale z przełożeniem 2,72. Kupiłem go od forumowego kolegi, który wyszarpał go
z modelu W107 500 SL, a może SLC już nie pamiętam, roku też nie (egzemplarz ten był poświęcony cały na części).

Wobec poprzedniego z przełożeniem 2,24 powiem że jest większy szał :)
o wile łatwiej wkręca się na obroty oraz nie jest mułowaty w niższych zakresach prędkości obrotowej silnika.
Policzyłem, że jest ok. 20% mocniejszy. Co prawda stracę nieco na V-max,
ale jak dotąd ani razu nie zasuwałem na maxa....
bo przy bardzo dużych prędkościach w tej 30 letniej budzie, po prostu się boję [hihi]
Oczywiście nowy dyfer został przełożony na zasadzie Plug ald Play - zero przeróbek,
no wszystko pasowało - mocowania, półosie itd. [ok]
Poprzedni dyferencjał zabezpieczyłem w piwnicy na tzw. zapas.

Dorzucam kilka nowszych zdjęć z nie pod domu (w końcu):

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: wt gru 27, 2011 12:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
broneq pisze:
Jako jeden z największych miłośników oryginału na tym forum, albo w ogóle w tym kraju, powiem, że


Niezmiernie mi miło pisać na tym samym forum na którym jest taki ktoś jak Broneq. [palacz]

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt gru 30, 2011 7:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Byłem, widziałem, dotykałem, słuchałem i przejechałem się. Powąchałem zapach spalonej gumy i muszę powtórzyć tylko jedno.
Jest krótko mówiąc - ZAJEBISTA!

Dźwięk jaki dobiega z tego wydechu powoduje mrowienie nawet w małych palcach u nóg. Zachorowałem.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: pt gru 30, 2011 8:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
WeebShut pisze:
Jest krótko mówiąc - ZAJEBISTA!

Wiesz co nieczęsto bywa, że subiektywna opinia mnie w 100% przekonuje :-)
[milosc2]
A ta ostentacyjna czerwona tapicerka, której nie wziął bym za dopłatą w innym modelu wygląda w nim całkowicie
fantastycznie!
On jest jak Freddie Mercury - totally flamboyant.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt gru 30, 2011 9:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Apropo Freddy Mercury. Co się stało z pedałem hamulca i dlaczego tapicer tak słabo obciągnął? Ta skóra jest naszyta na oryginalny materiał?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pt gru 30, 2011 11:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
_me: how_ pisze:
Apropo Freddy Mercury. Co się stało z pedałem hamulca i dlaczego tapicer tak słabo obciągnął? Ta skóra jest naszyta na oryginalny materiał?


Nie patrz na odstępstwa od normy i blokady!
Wyobraź sobie jakie brzmienie. Jaki brak zahamowań. Jaka łączność z tłumem. Jak szybko może przelecieć odcinek drogi.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob gru 31, 2011 1:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ukaniu pisze:
Wyobraź sobie... Jaki brak zahamowań. Jak szybko może przelecieć odcinek drogi.



W doslownym tego slowa znaczeniu. Cytat lekko zmodyfikowany , ale nie w celu krytykowania lecz w celu pojecia i wyobrazenia sobie i innym jak mozna jezdzic tak mocno (technicznie) zmodyfikowanym autem i (z tego co mi wiadomo)...na zwyklych niewentylowanych seryjnach hamulcach, ktore to w normalnym M102 sa za slabe.
No ale wazne, ze jest glosne brum,brum [zlosnik]

pozdr i dobrego Nowego :-)[/quote]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: sob gru 31, 2011 1:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
aegm pisze:
ukaniu pisze:
Wyobraź sobie... Jaki brak zahamowań. Jak szybko może przelecieć odcinek drogi.



W doslownym tego slowa znaczeniu. Cytat lekko zmodyfikowany , ale nie w celu krytykowania lecz w celu pojecia i wyobrazenia sobie i innym jak mozna jezdzic tak mocno (technicznie) zmodyfikowanym autem i (z tego co mi wiadomo)...na zwyklych niewentylowanych seryjnach hamulcach, ktore to w normalnym M102 sa za slabe.
No ale wazne, ze jest glosne brum,brum [zlosnik]

pozdr i dobrego Nowego :-)
[/quote]

Normalnie Gowin z PO.
Samochód służy do jeżdżenia, a nie do stania, jak mawiał F.Porsche.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob gru 31, 2011 1:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
THC pisze:
Samochód służy do jeżdżenia, a nie do stania, jak mawiał F.Porsche.


aha! i to dlatego akurat Porsche uchodzi od pokolen na calym swiecie jako wzor do nasladowania jezeli chodzi o uklady hamulcowe. Nawet w 500E siegnieto o porade do Zuffenheusen :roll:
Ale kazdy ma swoje priorytety i kiepsko zaargumentowane wymowki na ich "krytyke".

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: sob gru 31, 2011 1:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
aegm pisze:
THC pisze:
Samochód służy do jeżdżenia, a nie do stania, jak mawiał F.Porsche.


aha! i to dlatego akurat Porsche uchodzi od pokolen na calym swiecie jako wzor do nasladowania jezeli chodzi o uklady hamulcowe. Nawet w 500E siegnieto o porade do Zuffenheusen :roll:
Ale kazdy ma swoje priorytety i kiepsko zaargumentowane wymowki na ich krytyke.


Poczytaj sobie o początkach produkcji Porsche 356 i momencie zastąpienia hamulców sterowanych linkami, systemem hydraulicznym Girlinga.
Te wycieczki osobiste odłóż na bok i mędrkuj gdzie indziej.
Ale w sumie najpierw poczytaj cokolwiek.

W 123 był stosowany jeden rodzaj układu hamulcowego.
Twierdzisz,że do 136 konnego 102 sa za słabe, a co z 140 konnym 123 i 185 110?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl