MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 2:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 22, 2011 4:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
maclaw pisze:
ja mam tak jak wyszło z fabryki oryginalne Visco, a temperatura trzyma właśnie na poziomie 100 stopni w ciepłe dni...

do tego w tym aucie wentylatory elektryczne włączają się dopiero przy 110stopniach...

generalnie są patenty, żeby obniżyć moment włączania wentylatorów...

ten silnik chyba już tak ma, że lubi temperaturę, do tego jest duży...


Nie rozumiem tego zdziwienia, w moim 230TE wentylator załącza się dopiero przy 105 stopniach, podobnie w 500SL, chyba nawet koło 110, przecież tam są termostaty, które zaczynają się otwierać przy 84 i 87 o ile dobrze pamiętam, a calkowicie są otwarte przy 102 - 105 stopni, a wentylator załaczy się powyżej tych temperatur. Temperatury 90-100 stopni to normalne temperatury dla silników M102 i M117, gdyby temperatura podnosiła się ponad 120 stopni to już bym się zastanawiał i szukał problemu.

P.S.

Gratuluję projektów obu Panom.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 6:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
ja nie jestem zdziwiony i już wiem, że tak ma być... i w ogóle się tym nie przejmuje i to samo radzę kolego...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 8:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Witam wszystkich :)

Chciałbym prosić o pomoc po raz kolejny, mam nadzieje że teraz się uda.

Temat dotyczy "cykania" w lewej głowicy (od strony kierowcy) w moim M117.
Jest to cykanie spod pokrywy zaworów.
Już temat mam wygooglowany, wyczytany itd i wiem, że przyczyn może być kilka.

W tym momencie chodzi mi o tzw. kasatory luzu zaworowego/zaworowe popychacze hydrauliczne.
Mam nr części: 1160500480. Już sprawdziłem ASO w Opolu no i oczywiście to spowodowało,
że chciałbym zakupić zamienniki, najchętniej Febi (nr 7377).
...i tu pojawia się problem, ponieważ nie mogę tego namierzyć. Chodzi mi o 8 sztuk.
Dzwoniąc po miejscach typu, hart, fota, ic itd. niestety brak.
W jednym miejscu znalazłem zamiennik omawianego elementu, ale firmy AJUSA.
Pierwszy raz spotkałem się z tą marką i nie wiem czy warto inwestować w popychacze AJUSA.

Zna ktoś z Was temat, lub może się wypowiedzieć/polecić lub nie????

Ogólnie to najszczęśliwszy byłbym gdyby dostał Febi.
Po prostu w większości przypadków kupuję części tej firmy i jestem z nich zadowolony.
Tutaj pojawia się kolejna prośba:

może ktoś z Was zna miejsce gdzie można kupić popychacze Febi???
Proszę o podanie jakiegoś namiaru, resztę sam załatwię.

Oczywiście jak wbijam temat razem z nr części w google to niby jest tego pełno,
ale jak już dzwonię i pytam to okazuje się, że są te części, ale tylko wirtualnie.
To tzw. braki po źle przeprowadzonych inwentaryzacjach.

Podsumowując. Jak by co to mam drugi komplet głowic, gdzie mogę poprawić tematy
prowadnic zaworowych, uszczelniaczy itd. Mam również drugi kpl. wałków rozrządu
w świetnym stanie. Łańcuch rozrządu, ślizgi, napinacze są ok.
No do pełni szczęścia brakuje mi tylko tych popychaczy zaworowych najchętniej marki Febi,
ale jeśli się okaże, że Ajusa jest przez Was polecana to proszę również o info.

Dzięki :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 9:05 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A ściągałeś pokrywy zaworów i oglądałeś "koniki"? U mnie to one były już w kiepskim stanie i stukały, powód brak odpowiedniego smarowania. Znam przypadek, że po wymianie kasatorów luzu nic się nie zmieniło. Kasatory nie powinny stukać ciągle, tylko chwilę po odpaleniu.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 11:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
georem pisze:
A ściągałeś pokrywy zaworów i oglądałeś "koniki"? U mnie to one były już w kiepskim stanie i stukały, powód brak odpowiedniego smarowania. Znam przypadek, że po wymianie kasatorów luzu nic się nie zmieniło. Kasatory nie powinny stukać ciągle, tylko chwilę po odpaleniu.


Jeszcze nie otwierałem pokrywy zaworów.

Natomiast smarowanie powinno być ok - przy przekładce M117 do C123 pokrywy były ściągane w celu ich lakierowania na kolor czerwony.
W tym czasie wszystko było macane pod kontem sprawności oraz stanu poszczególnych elementów,
a przy okazji wymieniłem plastikowe smarowniczki na magistrali olejowej nad wałkami rozrządu.

W moim przypadku jest tak, że na zimno (odpalenie np. po nocy) jest cisza przez chwilę, gdy motor powoli się rozgrzewa zaczyna cykać w okolicach jednej z głowic
i cyka cały czas. Dokładnie to gdzieś przy pokrywie, bliżej grodzi komory silnika.

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 12:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Ja bym rzucił okiem na dźwigienki przed zakupem regulatorów, to chwila a może Ci wyjaśnić sprawę. Oczywiście regulatorów nie wykluczam.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 5:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 02, 2011 12:18 pm
Posty: 152
przeczytałem cały temat i marzę o takim silniczku u siebie, może kiedyś.. :)
Chciałem się jeszcze zapytać czy jesteś mechanikiem czy hobbystą, bo widzę że sporo komplikacji mechanicznych rozwiązujesz sam :)

_________________
MB W123 240D '80
VW Lupo 1.4TDI '01
Suzuki GS 500 '92 - motocykl czysty
KTM EXC 400 '00 - motocykl brudny
Czas nas zmienił, wracamy do korzeni..


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 9:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
georem pisze:
Ja bym rzucił okiem na dźwigienki przed zakupem regulatorów, to chwila a może Ci wyjaśnić sprawę. Oczywiście regulatorów nie wykluczam.


OK, tak zrobię i dzięki za radę.
Jak tak teraz sobie analizuję to chyba temat dźwigienek potraktowałem
zbyt luźno i w sumie tak naprawdę nie przypominam sobie jak one wyglądały.
Cenna uwaga [ok]

mastaq pisze:
przeczytałem cały temat i marzę o takim silniczku u siebie, może kiedyś.. :)
Chciałem się jeszcze zapytać czy jesteś mechanikiem czy hobbystą, bo widzę że sporo komplikacji mechanicznych rozwiązujesz sam :)


Jak by co to w tym wątku masz sporo wskazówek i służę pomocą i doświadczeniami :)

...a do mechanika to mi bardzo daleko. Bardziej jestem hobbystą/maniakiem.
Szkoła nauczyła mnie zupełnie czego innego, a praca zawodowa jest jeszcze inna branżą.
Czasem myślę trochę, żeby się przebranżowić i działać coś bezpośrednio przy pojazdach...
ale chyba wolę pozostać przy amatorsko-hobbystycznym podejściu do tematu,
który daje mi wiele przyjemności w wolnych chwilach, zamiast zmartwień.
Lubię to po prostu, czytam, analizuję itd. a że jakieś tam pojęciem mam
i zdolności manualnych trochę to coś tam wychodzi.
Ogólnie więcej chętnie robiłbym sam, ale trochę mnie ogranicza,
brak niektórych narzędzi, podnośnika/kanału no i wolnego czasu :)

PS: czy może jednak ktoś podpowie gdzie znajdę części FEBI/LEMFORDER/LUK
do rozrządu w M117, lub ewentualnie opinia na temat marki AJUSA??

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 10:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:33 am
Posty: 77
Lokalizacja: Południowe okolice Warszawy
gregorrr pisze:
PS: czy może jednak ktoś podpowie gdzie znajdę części FEBI/LEMFORDER/LUK
do rozrządu w M117, lub ewentualnie opinia na temat marki AJUSA??


Jak robiłem remont swojego 2.7 CDI, znajomy sprzedał mi "tanio" zestaw uszczelek głowicy firmy AJUSA. Wyglądały przyzwoicie, dopóki nie wziąłem do ręki uszczelek Mercedesa. A za komplet uszczelek Mercedesa dałem mniej niż za "tanią" AJUSA. Raczej odradzam po moich doświadczeniach, aczkolwiek przyznam się, że nie odpaliłem na tym silnika. Pozostała w silniku tylko uszczelka dekla zaworów AJUSA i się poci.

Kiedy regulowałeś luzy zaworowe w swoim silniku? Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale w M117, według tego co wypatrzyłem w EPC jest taka sama regulacja jak w M110.

_________________
'76 Mercedes-Benz 123.023 240D
'02 Mercedes-Benz 203.216 C270CDI
'03 VW Golf 1.9TDI Basis bez niczego

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Na górę
Post: wt gru 20, 2011 8:43 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
w0wacik pisze:
Kiedy regulowałeś luzy zaworowe w swoim silniku? Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale w M117, według tego co wypatrzyłem w EPC jest taka sama regulacja jak w M110.


Były takie silniki M116/117 w których się regulowało zawory, ale to było na początku produkcji....

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: wt gru 20, 2011 10:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
georem pisze:
w0wacik pisze:
Kiedy regulowałeś luzy zaworowe w swoim silniku? Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale w M117, według tego co wypatrzyłem w EPC jest taka sama regulacja jak w M110.


Były takie silniki M116/117 w których się regulowało zawory, ale to było na początku produkcji....


Mój motor jest z 1987 roku (II seria W126).
Też mi się wydaje, że nie było co tam regulować jeśli idzie o luzy zaworowe.
Zresztą omawiane wyżej kasatory luzu zaworowego chyba załatwiały temat :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: czw gru 22, 2011 10:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:33 am
Posty: 77
Lokalizacja: Południowe okolice Warszawy
Wszystko niby rozumiem. Znalazłem w WISie dokument na temat ustawiania wstępnego luzu zaworowego. W M117 jest 8 rodzajów płytek do wstępnej regulacji. Mam to w PDFie, mogę Ci wysłać mailem, bo nie można pdfów załączać...

_________________
'76 Mercedes-Benz 123.023 240D
'02 Mercedes-Benz 203.216 C270CDI
'03 VW Golf 1.9TDI Basis bez niczego

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Na górę
Post: czw gru 22, 2011 9:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
w0wacik pisze:
Wszystko niby rozumiem. Znalazłem w WISie dokument na temat ustawiania wstępnego luzu zaworowego. W M117 jest 8 rodzajów płytek do wstępnej regulacji. Mam to w PDFie, mogę Ci wysłać mailem, bo nie można pdfów załączać...


hmm zawsze to nowa wiedza [ok] emila podałem Ci na PW
no i dzięki za zainteresowanie tematem :)

georem pisze:
Ja bym rzucił okiem na dźwigienki przed zakupem regulatorów...


georem prośba jest gorąca :)
Wspomniałeś, że w twoim motorze "koniki" były w kiepskim stanie i że to one stukały.
Mam dużo części góry silnika M117 na tzw. zapas.
Wśród nich znalazłem 16 sztuk dźwigienek zaworowych.
Ponoć mają na swoim "garbie" ok. 250tys km.

Poniżej umieszczam kilka fot:

1.
Obrazek
2.
Obrazek
3.
Obrazek

Na fot. 1 widać jak zaczyna wcinać powierzchnie ślizgów.
Na fot. 2 widać, że powierzchnie są całe.
Uszkodzonych z w miarę dobrymi jest w sumie 50/50.

Teraz pytanie: jak wyglądały dźwigienki u Ciebie w porównaniu do zdjęć wyżej??
Gorzej, lepiej??

Pytam bo jestem przed zdjęciem pokryw zaworów i nie wiem czego się spodziewać :)
Chcę zaznaczyć, że absolutnie nie mam zamiaru w razie potrzeby ładować do głowicy
używanych części :) To tak żeby była jasność ;)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: czw gru 22, 2011 10:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Nie mam zdjęć, ale moje były gorsze, czyli wałek wycierał swój kształt (szerokość krzywki) w dźwigienkach. U mnie padły 3-4 sztuki w prawej głowicy bliżej ściany grodziowej. Kumpel twierdzi, że lepiej wymienić na oryginały używane niż nowe np. Febiego bo są bardziej miękkie i szybciej padną niż stare ale oryginalne.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 10:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak cyka to zwykle objaw kwadratowych wałków.
Trzeba uważać na koniki bo są chromowane i z lutowaną nakładką - one pracowały z wałkami inaczej obrabianymi termicznie i chyba jedne były poddane jakiemuś rodzajowi azotowania i są niekompatybilne.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl