MacKuz pisze:
1. szyba musi wyjść z klinem i uszczelką - nie wolno wyciągać listwy chromowanej z uszczelki bo przy tej operacji sie ją wygina i potem nie leży jak trzeba - wnosek do wyciągania brać fachowców
Zgadza się! A szczególowo:
1.Szybę wyjmujemy od środka.
2.potrzebne nam będą paski ze zwykłej blachy długości ok 7 - 10 cm
3. Widoczne od wnętrza wywinięcie uszczelki zasłaniające nam rant karoserii podważamy blaszką, odsłaniamy rant i wkłądamy blaszkę pod rant wywijając uszczelkę (rys: blaszka jest czarna)
4. Całą operację zaczynamy od góry na środku i wykonujemy symetrycznie (raz z jednej raz z drugiej) co ok 10 - 15 cm. Dalej gdy zjedziemy do połowy wysokości słupków górne blaszki zaczną nam wypadać.
5. Gdy dojdziemy do dołu słupków okaże się, że szyba leży luźno na aucie.
A potem możeny sobie ściągać uszczelkę z szyby, wyjmować kliny, wymieniać szybę itd
wkładanie jest prostsze w opisaniu ale wymaga pewnej wprawy.
Smarujemy uszczelkę olejem silnikowym, a w miejsce gdzie siedzi rant karoserii wkładamy sznurek (też nasmarowany) tak aby jego końce "opuszczały" uszczelkę w połowie dolnej krawędzi szyby. Kłądziemy szybę na miejscu. Jedna osoba dociska szybę od zewnątrz w górnej jej części i tam skąd druga osoba od środka wyciąga akurat sznurek.
A potem tylko sprawdzić czy uszczelka dobrze siedzi no i lać wodę czy nie przecieka.
PZDR Michał