MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 7:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 06, 2011 10:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
czarek12 pisze:
Jeszcze ,jaka kolejność zapłonu-tak dla pewności ,na aparacie mam 1-5-3-6-2-4 i tak podpinam kable,a moze inna ? i dla tego kicha !!!


Cześć, cudów nie ma.

Ustaw silnik w gmp 1 cylindra, czyli na 0 na wale.
Zdejmik kopułkę i sprawdź czy na pewno palec wskazuje na ten pin, na którym jest kabel do pierwszego cylindra.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 1:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
No właśnie tak od razu zrobiłem- wskazuje na 1 cylinder !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 2:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Skoro twierdzisz że sprawdzałeś zapłon i kompresję i wszystko jest ok to proponuję zaopatrzyć się w jakiś samostart i sprawdzić czy na nim odpali. W ten sposób na spokojnie ocenisz czy problem leży po stronie braku paliwa czy po stronie zapłonu...

Mój M110 przy kompresji 0-6-0-0-0-0 nadal próbował zagadać na samostarcie i mocnym akumulatorze ;)
Samostart już dwa razy mi pomógł w rozkminianiu czemu silnik nie odpala...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 4:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
czarek12 pisze:
No właśnie tak od razu zrobiłem- wskazuje na 1 cylinder !

A który jest wg ciebie pierwszy: bliżej kierowcy, czy lamp?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 5:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Plak wystarczy.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 9:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Dzisiaj osiągnąłem postęp,po dość długim kręceniu wreszcie odpalił,trochę pochodził ale przy do połowy wciśniętym pedale gazu ,po puszczeniu zgasł i tyle się napracował,następne starty nic nie dały,wykręciłem świece-wszystkie zalane ,mokre,po przekręceniu imbusem w kominku -pół obrotu w lewo,wysuszeniu i wkręceniu świec,znowu załapał,chwilę pochodził-oczywiście przy wciśniętym lekko pedale gazu,i po odpuszczeniu znowu zgasł,czynność tą wykonałem jeszcze ze trzy razy,za każdym po pół obrotu imbusem w lewo,aż w końcu przestał wogóle gadać,pompa paliwa nadal cały czas chodzi bez przerwy,w baku mam z 15 litrów paliwa ale przy przekręcaniu kluczyka na zapłon bez startu słyszę w baku takie jakby syczenie i bulgotanie,może pompa daje za małe ciśnienie i dla tego mi jej nie wyłącza ( nie dobija ciśnienia )
co jeszcze zauważyłem,że przy przekręconym kluczyku na zapłon,przy pracującej cały czas pompie paliwa i przyciśnięciu palcem lekko ramienia przepustnicy w dół zaczyna mi buczeć w rozdzielaczu paliwa,trochę dziwne, w 560 takich objawów nie ma ? a jeszcze ,jak zapalił to zauważyłem że nie chodzi obrotomierz, leży sobie grzecznie bez ruchu !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pt lis 18, 2011 8:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
No nareszcie dałem besti radę,trochę to trwało /brak czasu/ale chodzi teraz jak ta lala,co było-ano całkowicie rozregulowany K-jet,dobrze że dostałem od kolegi / zegarek/-za co z góry -serdecznie dziękuję /trochę bardzo pomocnych materiałów na temat tego silnika ze szczegółowymi danymi które okazały się bardzo pomocne w ustawieniu tego ustrojstwa,ktoś przede mną miał nie lada fantazję i kręcił do oporu w kominku imbusem tak że bena lała się jak z wiadra i nie miało to prawa poprawnie działać !
Mam do kolegów -posiadaczy M -104 ,jeszcze takie pytanko, a mianowicie co powinno być /u mnie jest zdemontowane-nie ma ,przy silniku po lewej stronie /stojąc przed autem/ nad alternatorem,z głowicy, pomiędzy kolektorami wydechowymi,idzie w dół metalowa rurka na końcu ma grzybek z wyjsciem na podciśnienie,wygląda mi to na zawór /jak przy W 126 / recylkulacji spalin, powinno to być połączone gumowym wężem z czymś co jest napędzane paskiem wieloklinowym sprężarką ? turbiną ? czy da się bez tego elementu normalnie jeżdzić ? jaki ma to wpływ na pracę silnika ? gdzie powinno być wpięte podciśnienie z tego ustrojstwa ? uff-no to na razie tyle pytań z mojej strony :oops:
Pozdro !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pt lis 18, 2011 10:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 26, 2011 5:54 pm
Posty: 52
Tak zwana air-pompa. Ma za zadanie wtłaczać świeże powietrze do układu wydechowego gdy silnik jest zimny, w celu rozrzedzenia spalin i zmiejszenia ich toksyczności. Taki bajer ekologiczny, można jeździć bez niego


Na górę
Post: sob lis 19, 2011 3:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Dzięki ! Nie znam tego silnika na tyle dobrze ,więc lepiej spytać ,bo ewidentnie czegoś mi tam brakowało :roll:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl