MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 9:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 27, 2011 3:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Ze względu na to iż na moje auto chętnych brak, poważnie się zastanawiam na zmianą zwyczajnej W124 E420 na mniej zwyczajne W124 E420E z silnikiem 5.0l

Wg mojej wiedzy taki swap to powinien być praktycznie "plug and play" (420 i 500 różni tylko zawieszenie oraz szczegóły typu błotniki, lampy itp.) wyjmuję stary silnik ze ASB, wkładam nowy, podłączam nowy sterownik silnika oraz moduł zapłonowy (a i na starym pewnie by pojechało) i jazda.

Ale chciałbym zapytać was czy mogę napotkać na jakieś nieprzewidziane trudności?

Jeszcze trochę się waham na zasadnością takiej modyfikacji. Obecnie E420 na mnie szału nie robi, ale na wszystkich forach wszyscy się rozpływają nad przyspieszeniami E500. Czy miał ktoś okazję porównać w realu jak oba te auta jadą? Czy różnica jest warta zachodu? (podobno np W201 ze swapem z M103 2.6 na M103 3.0 duuuużo zyskuje - sytuacja analogiczna)

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: wt wrz 27, 2011 3:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Cala komora w 500E/E500 jest inna. Zawias, zawieszenie silnika, pas itd. 400E/E420 mialo zwykły "cywilny" przód. Orzeźbisz się a szalu nie będzie.

Weź nim pojeździj jeszcze. Ropa podskoczy, to żona mi może wymięknie. [zlosnikhihi]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: wt wrz 27, 2011 3:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
krasuss młodszy pisze:
Cala komora w 500E/E500 jest inna. Zawias, zawieszenie silnika, pas itd. 400E/E420 mialo zwykły "cywilny" przód. Orzeźbisz się a szalu nie będzie.


No co ty, M119 4.2 i 5.0 to gabarytowo dokładnie takie same silniki, więc co tam jest do rzeźbienia ? Mocowania mają przecież w tym samym miejscu, odkręcam jeden i wkładam drugi.

E420 komory silnika wcale nie ma "cywilnej", jest zmieniona przegroda aby pasowała pod filtr powierza oraz belka silnika jest inna właśnie przystosowana do M119.

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: wt wrz 27, 2011 5:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
PiotrGo pisze:

No co ty, M119 4.2 i 5.0 to gabarytowo dokładnie takie same silniki, więc co tam jest do rzeźbienia ? Mocowania mają przecież w tym samym miejscu, odkręcam jeden i wkładam drugi.

E420 komory silnika wcale nie ma "cywilnej", jest zmieniona przegroda aby pasowała pod filtr powierza oraz belka silnika jest inna właśnie przystosowana do M119.


Dokładnie tak jest. Wyjmujesz wsadzasz. A przegroda poszerzona bardziej pod głowicę niż pod filtr ;)
Mogą wystąpić drobne różnice w osprzęcie silnika, ale raczej nic poważniejszego.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: wt wrz 27, 2011 9:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 11, 2008 9:06 pm
Posty: 281
Lokalizacja: Kołobrzeg
krasuss młodszy pisze:
Cala komora w 500E/E500 jest inna. Zawias, zawieszenie silnika, pas itd. 400E/E420 mialo zwykły "cywilny" przód. Orzeźbisz się a szalu nie będzie.


Nie powiem, ciekawa teoria.

_________________
C124 E320 - 94'
S211 E320T - 04'
_______________________
www.W124.pl


Na górę
Post: wt wrz 27, 2011 10:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 12:57 am
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa / Kraków
Wydaje mi się, że szał by był, ale przy M120 w W124. Ja bym pojechał na "bogato" w takiej sytuacji:)

BTW: 500-ta nie jest super szybkim, aczkolwiek paliwożernym bolidem.

_________________
W124 500E '92 929 Nautical Blue


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 9:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
darul pisze:
Nie powiem, ciekawa teoria.


No fakt, nieco się rozpędziłem. :oops: [zlosnikhihi] W poczuciu winy aż pogrzebałem.

Tylko, ze najpierw powiedz, skąd będziesz brac to 500?

Zawieszenie silnika w 400 i 500 jest to samo:

http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 34_/24_015
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 36_/24_015

Ale porównując oba W124. Pożyczając silnik z W140, czy R129 będzie tez plug&play?

np. http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 50_/24_015

Ale skorupy już mają inne symbole (więc równie dobrze mogą mieć inne wymiary):

http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 34_/62_015
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 36_/62_015

Skrzynie generalnie te same:

400E: 722.354
500E: 722.365

Ale nie wiem, czy 500 nie będzie miało jakiś wzmocnień w odniesieniu do 400. Pewnie płytki/tarczki będą inne albo będzie ich więcej. Ale tutaj zgaduje.

Tez średnio wierze, ze dyfrowi te 40KM nie zrobi różnicy. 400E ma inne przełożenie.

http://et.mercedes-benz-clubs.com/media ... 2-Getriebe
http://et.mercedes-benz-clubs.com/media ... 2-Getriebe

Sprężyny i amortyzatory:

http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 36_/32_015
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 34_/32_015

Waly:

http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 34_/41_015
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 36_/41_015

Pasy są takie same (i tu mea culpa [zlosnikhihi] ):

http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 36_/62_060
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 34_/62_060

i grodzie:

http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 34_/62_045
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 36_/62_045


Hamulce miały inne tarcze z przodu, ale to akurat pikuś:

Pińcet: 300 / 278 mm; od 02.1993: 320 / 300 mm
Szterysta: 294 / 278 mm; od 03.1993: 320 / 278 mm

http://media.daimler.com/dcmedia/0-921- ... 7190685390

Faktycznie komora i w 400E jest zmieniona.

400E/E420 Unter dem Blech gibt es dagegen einige Abweichungen. So ist die Rohbaustruktur wegen des großen Motors geändert. Teile des Fahrwerks stammen von den SL-Typen. Die Abgasanlage schließlich entspricht dem Typ 500 E.

500E/E500 Der Neuling hat einen 240 kW (326 PS) starken Fünfliter-V8-Vierventilmotor, der auf dem bewährten Triebwerk des 500 SL basiert.




No i last but not least: No i samych 500 masz chyba ze trzy różne. I nie będzie to miało znaczenia? Chcesz wsadzić M119 z W140? W W124 byl LH-Jetronic. Lochy mialy już Motronic jakiś podobno. Ale pierwsze pewnie też ten caly LH.

Pod rozwagę rozterki krzyżaka z podobną koncepcją. http://www.mercedes-forum.com/board/ind ... adID=62075

Ja bym dal dupie siana. Jak chcesz prawdziwej rzeźni, to idź po całości, jak Ci radzi gienkas i poszukaj lochowego M120 i nie baw się w półśrodki. Jak upchnęli 5,0 w W201, to i w W124 zmieścisz M120.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 12:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
krasuss młodszy pisze:
Pożyczając silnik z W140, czy R129 będzie tez plug&play?


Nie.

W 124 jest 119.97x, a w R129 były trzy: 19.96x (ke-jet i inny blok), 119.97x (lh) i 119.98x (motronic)
W140 ma inny dół (miskę alu, stalową i smoka), kolektory wydechowe, więc to trzeba przełożyć ze starego silnika, żeby w ogóle się zmieścił do W124.

R129 ma miskę i kolektory jak w W124, tylko trzeba szukać 119.97x

Mosty z 420 i 500 są zamienne, różnią się tylko przełożeniem.

500 ma specyficzne amorki z przodu, bo mają dodatkową sprężynę w środku, która zmniejsza przechył przy skręcie.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 1:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Ha, czyli miałem racje. Ino argumenty głupie. [zlosnikhihi]

Madrego to milo posluchać. ;)



A co ze skrzynią? Nie skopci tej z 400?

Mosty skoro mają inne przełożenie, to znaczy, że tez nie ma hop-siup.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 1:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
krasuss młodszy pisze:
A co ze skrzynią? Nie skopci tej z 400?


Jeśli są jakieś różnicę, to pewnie płycie sterującej w postaci sprężynek. Bebechy jak to bebechy w 722.3 powinny być takie same.
Modulatory też są inne.
Różnice w mocy nie są jakieś duże, więc nie powinno nic się skopcić.

A mosty to tak samo jak w przypadku W126 - 560 pomimo mocniejszego silnika od 500, miała też krótsze przełożenia, żeby było lepsze przyspieszenie i większe spalanie :D

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 11:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
krasuss młodszy - dzięki za trud pozyskania tak szczegółowych danych.

Mam ofertę kupna M119 wraz z ASB pochodzącej właśnie z E500 po dachowaniu za 4000zł
Zakładając że wszystko jest sprawne to jak dla mnie to prawie półdarmo. Nie dalej jak 2 tygodnie temu wymieniłem łańcuch rozrządu i wraz z pierdółkami wyszło ponad 600zł. Za przełożenie silnika spiętego z ASB mechanik weźmie max 1000zł, czyli optymistycznie za 5KPLN mam "prawie" E500. Jak na razie za 6500zł nikt nie chciał kupić mojego auta, dodając wspomniane 5KPLN to za 11500zł mam auto, które tylko w szczegółach (kształt nadkoli, zawieszenie przedni) różni się o tych E500 co w ogłoszeniach allegro wołają 25 - 40KPLN. Oszczędność około 10KPLN.
Potem jeszcze kosmetyka, tz wizyta u lakiernika, aby zamaskować niedoskonałości po poprzednich właścicielach

Graty moje są całkowicie sprawne, więc po wymianie powinno się jeszcze trochę kasy odzyskać.

Tak wyglądał mój plan.

Ale:
krasuss młodszy pisze:
Tez średnio wierze, ze dyfrowi te 40KM nie zrobi różnicy. 400E ma inne przełożenie


zegarek pisze:
A mosty to tak samo jak w przypadku W126 - 560 pomimo mocniejszego silnika od 500, miała też krótsze przełożenia, żeby było lepsze przyspieszenie i większe spalanie :D


Widać że pełną satysfakcję bym osiągnął dopiero jeżeli dodatkowo zmieniłbym dyferencjał z 2,85 na 2,65 z E500, tyle że pewnie ciężko będzie dostać taki w rozsądnych pieniądzach poniżej 1KPLN (graty z E500 są po chorych cenach, podzwonię i popytam)

krasuss młodszy pisze:
Ja bym dal dupie siana. Jak chcesz prawdziwej rzeźni, to idź po całości, jak Ci radzi gienkas i poszukaj lochowego M120 i nie baw się w półśrodki. Jak upchnęli 5,0 w W201, to i w W124 zmieścisz M120.


Przeszło mi to przez głowę, ale ceny samego silnika m120 powalają, a przecież muszę jeszcze go kupić z ASB bo moja by nie wytrzymała. Konieczność zakupu kupy komputerów(pewnie sterownik silnika nie dogada się ze z obecnym sterownikiem ASR oraz elektronicznej przepustnicy), wydech też do wymiany, a przecież z W140 puchy się nie zmieszczą do W124, dorabiany wydech też swoje kosztuje, a efekt tłumiący będzie słaby (ja lubię ciszę w aucie), nie licząc na to wszystko straconego czasu, w którym to bym na to nie zarabiał tylko dłubał itp, itd. Czyli zamiast 5KPLN ostateczny koszt przekroczyłby pewnie 15KPLN czyli doliczając jeszcze 6,5KPLN wartości na które cenię auta daje sumę za którą po dobrych negocjacjach kupię SL600/albo CL600. To nie ma dla mnie sensu konfrontując wcześniejszą szacowaną kwotę za którą będę miał prawie E500 VS to ile musiałbym za nią dać (gdybym chciał kupić).

Ale po tym trochę długim wywodzie, pytam się jeszcze raz, czy różnica miedzy 420 a 500 jest aż tak duża że warta tego całego zachodu. Jeździł ktoś oboma autami?
Ja kiedyś testowałem W124 2.6 M103 oraz W124 3.0 M103, wioski mam takie, że ten drugi jedzie lepiej ale wg mnie nie na tyle aby się trudzić ze zmianą sprawnego 2.6 na 3.0. Obawiam się że w tym przypadku będzie podobnie.

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 1:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 12:57 am
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa / Kraków
PiotrGo pisze:
Ale po tym trochę długim wywodzie, pytam się jeszcze raz, czy różnica miedzy 420 a 500 jest aż tak duża że warta tego całego zachodu. Jeździł ktoś oboma autami?
Ja kiedyś testowałem W124 2.6 M103 oraz W124 3.0 M103, wioski mam takie, że ten drugi jedzie lepiej ale wg mnie nie na tyle aby się trudzić ze zmianą sprawnego 2.6 na 3.0. Obawiam się że w tym przypadku będzie podobnie.


Mi się wydaje, że różnica jest niewarta kasy i czasu. Przejedź się najpierw 500E to rozwieje Twoje wątpliwości. Pozatym silnik M119.974 jest inny niż M119 w W140 i R129, więc jeśli już polecałbym oryginalny M119.974.

M120 V12 w w124 to już respekt:) Podobno wyszło ze 12 szt. tego cuda.

Tutaj mamy lekko ekstremalną wersję W124 M120:

Obrazek

_________________
W124 500E '92 929 Nautical Blue


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 8:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
gienkas pisze:
M120 V12 w w124 to już respekt:) Podobno wyszło ze 12 szt. tego cuda.


Też nie do końca. To takie trochę jest mętne, bo masz Brabusa, jest jeszcze Vath. Zrobili ich więcej, niż 12 sztuk na bank. Samych S124 7,3 jest kilkanaście. To jest mistrzostwo świata, jak kombiakiem spuszczasz lanie porszakom. [zlosnikok] [zdziwiony]

Nie mniej jednak to już taki kaliber rzadkości rodzynka, że E500Limited, czy E60 przy tym to jak budyń z OM601. [zlosnikhihi]

PiotrGo pisze:
wydech też do wymiany, a przecież z W140 puchy się nie zmieszczą do W124
Ale idź wtedy tropem oryginału - jeżeli 400/500 mają wydechy z SL, to może warto popatrzeć za wydechem i resztą klamotów z SL600. Tyle, że to będą kwoty brutalne pewnie.

PiotrGo pisze:
krasuss młodszy - dzięki za trud pozyskania tak szczegółowych danych.


E tam. Wtopiłem trochę, to musiałem się zrehabilitować. [hihi]

Tyle, że co do tych wyliczeń. Z tego, co po forach patrzyłem i ludzi słuchałem, to każdy grubszy swap kosztuje pi razy drzwi dwa razy więcej, niż założono w budżecie. Więc wiesz - załóż najczarniejsze scenariusze, żebyś się rozczarowywał tylko pozytywnie. [zlosnikok]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 9:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
PiotrGo pisze:
zegarek pisze:
A mosty to tak samo jak w przypadku W126 - 560 pomimo mocniejszego silnika od 500, miała też krótsze przełożenia, żeby było lepsze przyspieszenie i większe spalanie :D


Widać że pełną satysfakcję bym osiągnął dopiero jeżeli dodatkowo zmieniłbym dyferencjał z 2,85 na 2,65 z E500, tyle że pewnie ciężko będzie dostać taki w rozsądnych pieniądzach poniżej 1KPLN (graty z E500 są po chorych cenach, podzwonię i popytam)


No jest dokładnie na odwrót niż piszesz - 500 ma krótsze przełożenie od 400 czyli 2,82

ps

Ja bym tyle kasy nie włożyl w to auto tylko dla takiego przyrostu. A budżet spokojnie się zwiększy od zakładanego jak kolega wyżej napisał ;)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 10:22 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
gienkas pisze:
Mi się wydaje, że różnica jest niewarta kasy i czasu. Przejedź się najpierw 500E to rozwieje Twoje wątpliwości.


No wiesz E500setki nie stoją pod blokami jak golfy, ciężko taką namierzyć, dlatego pytam na forum czy ktoś już objeżdżał i jakie wrażenia miał ;)

zegarek pisze:
Ja bym tyle kasy nie włożyl w to auto tylko dla takiego przyrostu.


Po analizie papierowej również zmierzam do takiego wniosku. Nie sztuką jest wydać tysiące PLN na przysłowiowe ""złote klamki", ale efekt może być niewarty wkładu.

PS: tylko dlaczego na każdym prawie forum piszą że E420 to kupa, a jedzie dopiero E500? Nawet gdzieś na tym forum pewnie znalazłbym taki wpis.
Czyżby właściciele E500 usprawiedliwiają przed samym sobą wydanie 2x pieniędzy potrzebnych na E420??

_________________
300CE 90r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl