MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 6:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 22, 2011 9:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
Proszę niech ktoś mi jeszcze powie, jak mam się dostać do stacyjki, bo chcę ją zdjąc i dostać się do blokady kierownicy, bo chyba ja skrzywiłem przy odkręcaniu kierownicy :/

Obrazek

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 9:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Musisz wyjąc licznik, ale jak masz zablokowaną kierownice to trochę słabo.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 10:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Cytuj:
Musisz wyjąc licznik


A nie wystarczy zdjąć osłonę dolną, czyli część pod kierownicą? Tam jest dostęp do obejmy metalowej zaciskającej stacyjkę.

Do wyciagniecia całej stacyjki potrzebujesz móc ją przekręcić kluczykiem. To samo tyczy się oddzielenia bębenka zamka od reszty mechanizmu stacyjki (po wyjęciu z kolumny)

Nie wiem czym jezdzisz drwalu, ale zdaje się, że benzynowym automatem. Pamiętaj, że do stacyjki dochodzi linka od gałki zmiany biegów, która nie pozwala przekręcić kluczyka w pozycji innej niż P.

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 10:43 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
mMm2 pisze:
Cytuj:
Musisz wyjąc licznik


A nie wystarczy zdjąć osłonę dolną, czyli część pod kierownicą? Tam jest dostęp do obejmy metalowej zaciskającej stacyjkę.

Do wyciagniecia całej stacyjki potrzebujesz móc ją przekręcić kluczykiem. To samo tyczy się oddzielenia bębenka zamka od reszty mechanizmu stacyjki (po wyjęciu z kolumny)

Nie wiem czym jezdzisz drwalu, ale zdaje się, że benzynowym automatem. Pamiętaj, że do stacyjki dochodzi linka od gałki zmiany biegów, która nie pozwala przekręcić kluczyka w pozycji innej niż P.


To diesel jest.
Ja wyciagnąlem licznik , bardzo to ułatwiło sprawę.Osłona dolna to raczej oczywiste jest.

Każdy automat ma linkę do stacyjki?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 12:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
THC pisze:
mMm2 pisze:
Cytuj:
Musisz wyjąc licznik


Każdy automat ma linkę do stacyjki?

Tak.


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 12:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To mój nie ma heheheheheh
ale nie ma tez blokady kierownicy

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 1:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No wiesz to ma swoje plusy, ale i minusy...

Najgorsza opcja to mieć automat, zostawić skręcone koła i blokuje Ci się stacyjka...
Na lawetę tego nie wciągniesz :D


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 9:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
Jest to automat, jest wpakowane P, jest to diesel, nie wiem czy blokada sie wykrzywiła, czy cos się posypała stacyjka, bo za cholere nie umiem ruszyc stacyjki. A nie da się jej wyjąc jesli jest zablokowana, prawda ? bo blokada nie pusci i nawet wiazki nie da się chyba odpiąc... Nie wiem co mam robic, narazie wypilem 2 piwa przed kierownicą, ktorą zdjąlem, szarpiac na boki i zrezygnowalem. Popadne w alkoholozm przez tą stacyjkę jak tak dalej pojdzie. Nie wiem co robic... nie wiem jak zdiagnozowac co jest nie tak. Mam tylko jeden kluczyk. Moze dorobic i na chama kombinerkami to przekrecac ? :P nie mam koncepcji. Co radzicie ?

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 10:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Przekręć na siłę stacyjkę i wymień wkładkę, inaczej musisz wiercić.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 10:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
dorobię kluczyk, wezmę kombinerki w ręke i ogień, bo coś trzeba zrobić... złamany kluczyk jak coś to i tak będzie łatwo wyjąc...

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 11:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
u mnie rozlecial sie bębenek... nie mam pojęcia czemu - a kupiłem potem nówkę z dwoma kluczykami na allegro i nie kosztowało to więcej jak 40zł. Sprzedawca zarzekał się że to z firmy na pierwszy montaż, ale nieważne - bo działa dobrze.

Ja bym wyjął cala kolumne. Dwie sruby na belce pod licznikiem i jeden imbus od zewnątrz na przekładni kierowniczej. Wypiłowałbym (albo rozwiercił) bolec zapobiegający wyciągnięciu stacyjki na chama - i wyciągnąłbym ją na chama (brak bolca = łatwizna), bez przekręcania kluczyka.
Nie przypominam sobie żebym miał problemy z odpięciem wiązki w różnych pozycjach kluczyka, ale może mnie pamięć zawodzi.

Jezeli wyciagniesz kolumne to nie zapomnij przesmarowac gum na grodzi, przez które przechodzi kolumna. Predzej czy pozniej tam zawsze piszczy i warto sie tym zajac jak jest okazja. Smarem do gum i plastików, oczywiście.

i jeszcze jedno ważne - jakbyś z jakiegos powodu wymienial cala stacyjke, to musisz kupowac taka zeby byla od tego samego paliwa i tego samego rodzaju skrzyni (chyba ze nie masz albo nie chcesz linki). Stacyjki od anglików nie pasują!


PS
Spilowanie bolca przerabialem w Peugeocie po tym jak mi sie kluczyk złamał w stacyjce. Bolca zabezpieczającego nie szkoda, bo nie on mocuje stacyjke. Inna kwestia jeśli ktoś spać nie może, bo od oryginału odbiega taka drastyczna modyfikacja [zlosnikok] .

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: sob wrz 24, 2011 11:07 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Xytras pisze:
mMm2 pisze:
Każdy automat ma linkę do stacyjki?

Tak.

Mylisz się. Te na "wąskiej listwie" nie miały. Kluczyk można było wyjąć w dowolnej pozycji lewarka.

drwalu pisze:
jak mam się dostać do stacyjki, bo chcę ją zdjąc i dostać się do blokady kierownicy, bo chyba ja skrzywiłem przy odkręcaniu kierownicy :/

Odkręcałem już setki tych kierownic, i nigdy blokady nie skrzywiłem

Xytras pisze:
Najgorsza opcja to mieć automat, i blokuje Ci się stacyjka...
Na lawetę tego nie wciągniesz :D

Podnosisz drewienko przy lewarku, naciskasz w odpowiednim miejscu i lewarek jest wolny [zlosnikhihi]

mMm2 pisze:
i jeszcze jedno ważne - jakbyś z jakiegos powodu wymienial cala stacyjke, to musisz kupowac taka zeby byla od tego samego paliwa i tego samego rodzaju skrzyni (chyba ze nie masz albo nie chcesz linki). Stacyjki od anglików nie pasują!

Nie do końca prawda - stacyjka z diesla pasuje bez problemu do benzyniaka. Ważne jest, czy jest z auta "na wąskiej" czy na szerokiej listwie (mniej więcej wtedy nastąpiła znacząca zmiana konstrukcji stacyjki - np. wprowadzono linkę blokującą) Zewnętrznie różnią się one średnicą czarnej nakładki.
Obrazek
Na zdjęciu powyżej widać dokładnie różnicę: po lewej jest stacyjka nowsza, z kawałkiem linki do blokady i większą nakładką, po prawej jest stara - nakładka jest mniejsza i nie ma dziury na linkę blokady.

drwalu pisze:
nie wiem czy blokada sie wykrzywiła, czy cos się posypała stacyjka, bo za cholere nie umiem ruszyc stacyjki. A nie da się jej wyjąc jesli jest zablokowana, prawda ? bo blokada nie pusci i nawet wiazki nie da się chyba odpiąc...

Jeżeli nie możesz ruszyć kluczykiem to jest raczej wina wkładki a nie blokady. Natomiast jeżeli chodzi o wtyczkę z kablami to też zależy od rocznika. Prawie przez cały okres produkcji modelu 124 można było wtyczkę wyjąć tylko w pierwszej pozycji kluczyka. Natomiast pod koniec -chyba jakoś jak weszły te "przyszywane E klasy" blokadę wtyczki zlikwidowano i można ją wyjąć w każdej pozycji. Kostka stykowa ma wtedy nu mer części zaczynający się na 202.....

Odkrywacie Amerykę na nowo, a na tym właśnie forum udzielał się użytkownik tomek - jego posty to naprawdę kopalnia wiedzy o tych stacyjkach. Wystarczy POszukać i poczytać...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: sob wrz 24, 2011 12:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Nie no wiadomo, tak samo można "obejść" skręcone koła :P

A, że wąska nie miała to dobrze wiedzieć, przyznam że byłem pewien iż to był standard w mercach z nowej ery :)


Na górę
Post: sob wrz 24, 2011 3:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
gerri pisze:
mMm2 pisze:
Stacyjki od anglików nie pasują!

Nie do końca prawda - stacyjka z diesla pasuje bez problemu do benzyniaka. Ważne jest, czy jest z auta "na wąskiej" czy na szerokiej listwie (mniej więcej wtedy nastąpiła znacząca zmiana konstrukcji stacyjki - np. wprowadzono linkę blokującą) Zewnętrznie różnią się one średnicą czarnej nakładki


Jak wchodzimy w detale to musze dla porzadku dodac, ze stacyjka z anglika da sie zalozyc, ale bedzie obrocona o 180 stopni. Z punktu widzenia wkladania i obracania kluczyka nic sie nie zmienia, ale stacyjka nie bedzie zblokowana bolcem zabezpieczajacym, bo nie trafi w przeznaczony otwór. Otwor do wkrecenia linki ze skrzyni biegow tez wypadnie z drugiej strony, a pomimo ze metalowa obudowe da sie rozwiercic i przystosowac, to plastiki blokujace w srodku stacyjki tez sie roznia. Jak dla mnie za duzo z tym zachodu jesli ktos chce miec fabrycznie poprawnie. A wspominam o tym, bo sprzedawcy allegrowi moga mowic rozne rzeczy, a faktem jest, ze na pierwszy rzut oka wszystko pasuje.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: sob wrz 24, 2011 5:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
http://www.youtube.com/watch?v=b4LWsyOxzHk
Moze to pomoże

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl