MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 6:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 17, 2011 11:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Przeszukałem forum ale nie znalazłem.

Potrzebuję znać moment dokręcania sześciu śrub, które występują parami i łączą koło zamachowe silnika m103 ze sprzęgłem hydrokinetycznym skrzyni 722.3

Przydały by się też momenty dokręcania śrub łączących ASB z blokiem silnika.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: sob wrz 17, 2011 10:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
oress pisze:
Przeszukałem forum ale nie znalazłem.

Potrzebuję znać moment dokręcania sześciu śrub, które występują parami i łączą koło zamachowe silnika m103 ze sprzęgłem hydrokinetycznym skrzyni 722.3

Przydały by się też momenty dokręcania śrub łączących ASB z blokiem silnika.


A co będziesz przykręcał każdą śrubkę kluczem dynamometrycznym ? :)
Ja to ASB do bloku przykręcam w miarę mocno, a koło do sprzęgła z czuciem, nie za mocno, bo to małe śrubki :)

Wiem, że pewnie wiesz, ale warto przypomnieć, że najpierw konwerter w skrzynie (trzeba trafić w napęd pompy), a później komplet na silnik.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz wrz 18, 2011 9:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
zegarek pisze:
Wiem, że pewnie wiesz, ale warto przypomnieć, że najpierw konwerter w skrzynie (trzeba trafić w napęd pompy), a później komplet na silnik.


Wiem, wiem

zegarek pisze:
A co będziesz przykręcał każdą śrubkę kluczem dynamometrycznym ? :)


Tak, na razie dokręciłem na 45Nm. Śrubki może malutkie ale 12.9 wiec mocne, toteż moment też tam może być szczególny i nawet podejrzewam ze się je później o jakiś kąt dociąga .... ???

Ogólnie operacja poszła gładko, silnik wkładałem ze skrzynią...

Obrazek

Obrazek

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: ndz wrz 18, 2011 10:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Nie dociąga się. Ja korzystałem z tej książki:
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... repair.pdf

rozdział 4.1/7 masz momenty.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn wrz 19, 2011 6:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
zegarek pisze:
rozdział 4.1/7 masz momenty.
Nie dociąga się. Ja korzystałem z tej książki:
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... repair.pdf

rozdział 4.1/7 masz momenty.


Dzięki, tego szukałem

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl