MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 10:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 09, 2011 4:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Opisze w skrocie moje problemy z obrotami w m103 w126.
Auto jest na benz i gaz, gaz jest zrobiony na BLOSie.
Mianowicie sprawa wyglada tak, ze auto pracuje poprawnie na N lub P (trzyma fajnie obroty tak ok 700-800 leciutko faluja) lecz po wrzuceniu D lub R obroty schodza do ok 500 rpm. Wydaje mi sie ze silnik pracuje lepiej jak jest zimny ale na cieplym tez jest w miare ok na benzynie jak i na gazie. Ale ciagle denerwuje mnie to niskie schodzenie z obrotow. Ostatnio na zimnym silniku podczas cofania auto bez dodawania gazu nie jedzie plynnie jedzie jakbym dodawal gazu i zabieral. Na cieplym zas jest ok. Dziwne zjawisko. Auto ma moc fajnie sie wkreca lecz glowny problem jest to jak auto po kolejnym odpaleniu na cieplym silniku czyli. np. zrobie jakies 20km postawie auto pod sklepem wracam za chwile i odpalam bez zadnego problemu, obroty wchodza na jakies 1100 doslownie na moment pozniej ostro zjezdzaja ponizej 500 rpm i zaraz wracaja na jakies 750 rpm ale po wrzuceniu R schodza nisko do jakichs 500 i czasami potrafi zgasnac. To samo potrafi sie zdarzyc np. w korku gdzie gwaltownie dodam duzo gazu i nagle zabiore noge bo np. trzeba przychamowac ostrzej.
Jest to denerwujace i postanowilem definitywnie sie z tym rozprawic. Dzieje sie identycznie na gazie jak i na benzynie choc mam wrazenie ze na gazie autko lepiej pracuje. Jest rowniez wyczuwalne lekkie telepanie buda tak co chwile na wolnych obrotach. Po odlaczeniu zaworu dodatkowego auto wchodzi na wyzsze obroty i pracuje stabilniej ale na zimnym gasnie :/
teraz tak:
- swiece wymienione rok temu, 2 wymienione 2 tyg temu na pozostale 4 jeszcze czekam
- kable, kopulka palec wszystko BERU zmienione rok temu
- zawor powietrza dodatkowego czyszczony rok temu ale wtedy nic to nie dalo
- kalosz i rurki w okolicach kalosza zmienione i sprawdzone 2 tyg temu
- ten caly rozdzielacz wyczyszczony 2 tyg temu
- klapa wyregulowana dzis na kartki
- nowy potencjometr lezy w domu

Dzis przeczytalem temat i postanowilem zmierzyc co mi wychodzi ale jest maly problem bo na masa-5 wychodzi mi 3.85V ??
Na aku sprawdzalem to jest 13.83V czyli jakby prad nie dochodzil caly czy jak??
na gniazdach 3-5 od 6.50V do 6.77V
czyli wlasnie nie wiem jak to policzyc bo na masa-5 powinno byc duzo wiecej mniej wiecej tyle co na aku dobrze rozumiem??

Za co sie zabierac w pierwszej kolejnosci? Co wymieniac?

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: ndz wrz 11, 2011 12:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wymień potencjometr i ustaw między górnym pinem a środkowym na odpalonym silniku 0,7V.
To łatwa misja ale lekko wkurwi.... sie można .
Słabe są gwinty w korpusie , ja dwa naprawiałem.
Ustawienie na prawidłową wartość na prawdę może doprowadzić do rzucania różnymi narzędziami , nawet jeśli jesteś spokojny i lubisz małe dzieci :)


Mam taki sam silnik również z blosem i po takich przygodach jak Twoje rok temu wymieniłem potencjometr i wszystko się uspokoiło.

Jeśli masz ekonomizer to napisz czy leży całkiem na lewej stronie kiedy motor ma temp. pracy . Kiedy pracuje na gazie mam na myśli.
falowanie na jałowym i to samowolne dodawanie gazu jadąc bez wcisnietego pedału to już inna awaria i jeśli ekonomizer jest wychylony to lewe powietrze.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz wrz 11, 2011 1:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Na biegu P i N na rozgrzanym silniku ekonomizer siedzi na zero tzn. wychylenie wskazowki zerowe.
jak przelacze na D albo R ekonomizer sie wychyla o jakies 1/4 skali i tak sie utrzymuje.
Jedyne co mnie martwi i blokuje przed rozpoczeciem prac to pomiar wartosci na 1 i 5 pinie gniazda diagnostycznego, bo wynosi ono 3.85V :/

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: ndz wrz 11, 2011 2:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Na R i D to normalne, że się wychyli.
W gnieździe nie grzebałem to z tym nie wiem nawet co znaczy taka wartość.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz wrz 11, 2011 2:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Acha czyli spokojnie bez pomocy gniazda potka moge wymieniac rozumiem.
Oki bede sie powoli zabieral do roboty.
Po wymianie potencjometra dam znac jak sie auto bedzie zachowywac.

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: ndz wrz 11, 2011 3:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No ja tak wymieniłem , a mierzyłem tylko na pinach potencjometru.
Od tamtej pory około dziesięć tysięcy kilometrów i wszystko normalnie.

Ogólnie dojście do niego jest słabe , trochę trzeba poodkręcać.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz wrz 11, 2011 5:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Spoko dzieki za wskazowki, zabiore sie za to na weekend bo potrzebuje auto do dojezdzania do pracy a jak cos sknoce to bede uziemiony. Zdaje sobie sprawe ze jest ciezkie dojscie ale ostatnio wymienialem gume pod rozdzielaczem takze mysle ze i z tym sobie poradze. Niebezpieczne narzedzia podczas ustawiania lepiej pochowam aby sasiedzi i bliscy w okolicy nie ucierpieli :P

Sprawdzilem tez teraz napiecie na potencjometrze i na calkiem zimnym na wolnych obrotach jest 1.1V a na rozgrzanym silniku do ok 80 stopni jest 0.9V czyli zle. Pewnie potencjometr juz sie calkiem wysluzyl.
Zrobie podmianke i ustawie i dam znac po weekendzie czy cos sie zmienilo.
Jeszcze przed chwila dla pewnosci spsikalem wszystko plakiem dookola rozdzielacza i nie bylo zmian w pracy silnika takze mysle ze uklad jest szczelny. 3 rurki przy rodzielaczu i kalosz wymienilem 2 tygodnie temu.
Dzieki

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: ndz wrz 11, 2011 5:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Całość wtrysku bardzo łatwo się wyciąga 20 minut wystarczy.
Potencjometr najlepiej wymienić na wymontowanym wtrysku , dokręcić słabo i na zamontowanym ustawić.
Zobacz jeszcze czy na pewno ścieżki sa wytarte, po podłączeniu miernika na wspomniane piny powoli ruszaj klapa na przekręconej stacyjce, jeśli skacze napięcie to wytarta ścieżka.
Ja regulowałem w taki sposób, że potencjometr był dokręcony prawie na gotowo, i lekko go pukałem kluczem , pomiar i korekta potem dokręcenie. Tak około 8 godzin na dwa razy heheh


Gdzie kupiłeś gumę i rurki i ile Cię wyniosło?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz wrz 11, 2011 6:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
No to troche czasu zajelo ci to wszystko :) ale przynajmniej lata jak nalezy.
Gume i rurki kupilem w ASO ale w Szkocji bo tu teraz mieszkam, za gume dalem chyba 20 funtow a za gumowe rurki ok 18 funtow w sumie

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: sob wrz 17, 2011 2:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
OK wymiana potencjometra za mna. Wstepna regulacja tez. Wachania napiecia wynosza od 0.680V do 0.740V na srednio rozgrzanym silniku. Pojezdze potestuje i ew. pozniej jeszcze doreguluje. Idealnie na 0.700V nie moge ustawic bo sa ciagle wachania :/
Po wstepnych probach jest lepiej ale chyba jeszcze nie idealnie. Poki co wystarcza i auto zachowuje sie prawie tak jak powinno.




Tak wyglada nowy a tak wygladal stary:(nowy po lewej stary po prawej)
Obrazek

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: pn wrz 19, 2011 8:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ten po prawej jest wytarty , w miejscu gdzie klapa jest najczęściej, czyli na jałowych.
Ten nowy zakładałeś z uszczelką?

Nie wiem skąd wahania ale u mnie tez są, klapa musi minimalnie drgać podczas pracy silnika.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn wrz 19, 2011 9:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie róbcie "apteki" z tego 0,7V, w wątku o KE pisałem o przedziałach tolerowanych i tam zdaje się jest 0,6-0,8V. Oczywiście im bliżej magicznej wartości tym lepiej. No i trzeba pamiętać, że to napięcie wystepuje przy prawidłowo wyregulowanym składzie i ustabilizowanych nominalnych obrotach jałowych.
Co do drgań klapy to jakoś nie zauważam.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt wrz 20, 2011 12:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Tak ten nowy zalozylem z uszczelka.
Po 2 dniach jezdzenia i gaszeniu auta rozgranego i ponownym odpaleniu poki co auto nie zgaslo ani razu, czyli moge smialo powiedziec ze udalo mi sie wyeliminowac moj problem, na jak dlugo nie wiem. jak nowy potek bedzie sie psul czesto to bede go czesto zmienial i tyle, bo kosztuje niewiele. Nadal wystepuja lekkie drgania i schodzi dosc nisko na obrotach do ok 500rpm ale tak jak piasalem to co mnie draznilo zostalo wyeliminowane.
Ta wartosci na potencjometrze nieco sie roznia w zaleznosci od temperatury silnika a takze w zaleznosci czy auto chodzi na gazie czy na benz.
Jednak nie ma co wymagac cudow poniewaz autko ma juz ponad 350 tys. km i instalacje gazowa od 2001 ...:)

Dzieki za porade.

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl