Dzięki za rzeczową odpowiedź

THC pisze:
Ramy sa różne i wyliczenie z wagi i wzrostu nie daje czasem dobrego rezultatu.
Ale widzę, że już ją masz to nie psuje zabawy , może akurat będzie ok.
Po złożeniu całości stań w ten sposób , że siodło dotyka pleców, między ramą, a jajami musisz mieć kilka cm luzu .
Nie wiem czym i jak śmigałeś wcześniej, ale nie składaj tylko pod dh .
Złóż zwykły z naciskiem na jak wspominasz lekki dh.
Jeździłem na profesjonalnym rowerze do dh, tak sobie po parku , po mieście i nie da rady na tym jeździć .A nie zakładam, że wdrapiesz się z takim profi. na grzbiecie na górkę i będziesz tylko ładował w dół.
Uznaję zasadę że aby zjechać najpierw trzeba wjechać
![[palacz]](./images/smilies/palacz.gif)
A sam wjazd czasami jest już niezłą zabawą

. Więc rowerek musi być skonstruowany tak aby dało się na nim w miarę normalnie jeździć a przy tym ma wytrzymać więcej w terenie niż potencjalny "macrocashe".
Ostatnio mam fazę na jazdę po lesie na azymut i generalnie ścieżki tylko przecinam i rozpędzam nordingłokingi
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
THC pisze:
Z droższych i lepszych rzeczy kup doby support, musi być sztywny z dobrym łożyskowaniem.
I zainwestuj w konkretne hamulce, nie koniecznie tarcze, te mają masę.
Lepszy konkretny V brake niż bardzo dobra tarcza.
Może to dziwaczne albo ja już jestem zboczony ale odczuwam przy ostrych zjazdach fading , a tarczy długo nie można dotknąć.
Na następny sezon wracam z przodu do V, tył zostawię tarcze.
Coś w tym jest bo nie Ty pierwszy mówisz że Vki są skuteczniejsze od tarcz i powodują mniejsze naprężenia na widelcu przy hamowaniu więc za Twoją radą zostawie z przodu Vki - Deore LX z busterem (skubaństwo naprawdę działa i usztywnia klamkę Vki)
THC pisze:
Amortyzator to będzie najdroższa zabawka, skok ponad 150 mm musisz mieć.
Ale tu poszukaj na forach co polecają, na pewno lepsza nawet zjechana używka niż nowy zwykły a niby dobry

To można spokojnie regenerować.
No i tutaj zaczyna się zagwozdka...
KROSS do tej ramy fabrycznie montował 130mm DURO DJD i generalnie chciałem taki kupić bo jest w przystępnych cenach ewentualnie RST LAUNCH RA obie firmy chyba dzisiaj są na tym samym niskim poziomie
No nie będę ukrywał że cena jest podstawowym ograniczeniem...
Wybór na razie jest taki RST/SUNTOUR 130mm, boję się że jak zamontuje 150 to zbyt drastycznie zmieni mi się geometria ramy
THC pisze:
Reszta jak opony czy przerzutki to już wg . uznania .
Przy tym na co masz ochotę pasuje zaopatrzyć się w mocne obręcze.
Ja w tym sezonie mam tez nasza myśl techniczna, ale raczej do rekreacji bo ostrej jazdy w moim wykonaniu mógłby nie wytrzymać.
Rockrider 5.1 . Po sezonie będzie tuning właśnie pod dh, ale niezbyt ekstremalny.
Masz koło siebie trasy jakieś?Gdzie tam jeździć chcesz w dół?:)
No mam bo mieszkam chyba w najwyższym miejscu w Szczecinie i generalnie wszędzie mam w dół

, no do domu już jest trochę gorzej
![[zlosnikhihi]](./images/smilies/zlosnikhihi.gif)
Nie są to jakieś trasy hardcorowe ale jak się leci lasem ścieżkami wydeptanymi przez zwierzaki to jest naprawdę fajnie.
Pomóż dobrać widelec wiem że wybór między złym i jeszcze gorszym ale na razie muszę trochę zacisnąć pasa ...
Pozdrawiam
Maciek