MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 10, 2025 11:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 21, 2011 7:48 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Cześć.
Spadły mi obroty nawet do ok. 200-300.
Samochód gaśnie w korkach.
Silnik nie ma mocy, skrzynia szarpie, brak podciśnień na centralnym i lampach.
Co drugie, trzecie naciśnięcie hamulca robi się on twardy i wariują wtedy wskazówki licznika oraz brzęczy jakiś przekaźnik.
Brak wtedy świateł stop.
Świeci się kontrolka ASD.

????


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 3:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
A jak silnik zgaśnie to mozna go wogóle odpalić? Rozrusznik kręci?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 3:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Może spadla guma pod klapą spiętrzajacą.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 10:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Nie, samochód jeździ.
Bardziej bym obstawiał vacum pompę.


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 10:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tylko weź i znajdź w M103 tą vacum pompe. To beznyza bez turbo, za dużo dizla się nawąchałeś ;-)
Sprawdź jak koledzy radzą wszystkie rury od podciśnienia pod kaloszem, do nastawnika. Musisz zdjąć obudowę filtra i będziesz widział.
Bo to może być fałszywe powietrze, a może nawet przestawiony rozrząd

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 10:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Więc co steruje podciśnieniem?
Zaterkotało mi jakby się fala zmieliła...


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 11:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Podciśnienie masz brane z kolektora z za przepustnicy - ono występuje tam naturalnie. Największe podczas hamowania silnikiem. Tym mniejsze im więcej ciśniesz gazu i im niższe obroty silnika.
Terkotanie nie wóży nic dobrego, sprawdż te podciśnienia a przy okazji zerknij na znaczek rozrządu.
Jak zdejmiesz korek oleju to będziesz widział kreskę na wałku i kreskę na obudowie łożyska blisko przodu silnika.
Jak kreski się pokrywają to muszisz mieć koło pasowe wału na 0' czyli ZZ.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 11:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Dzięki, jutro zobaczę bo to jeszcze pikuś...
Na amen zablokował się zamek tylnej klapy, w którym mam komplet narzędzi.
Zmielenie zamka, zbicie tylnej prawej lampy i ruszanie cięgnem nic nie daje :evil:
Podciśnienie za tylną kanapa też nic...
Idę się najeb..@$


Na górę
Post: pn sie 22, 2011 6:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Elektryka szaleje (zegary) bo mu ładowania brakuje lub nie ma gdzieś masy np: od silnika do budy.Podciśnienie tak jak Ukaniu pisał do sprawdzenia.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn sie 22, 2011 8:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
bmw pisze:
Elektryka szaleje (zegary) bo mu ładowania brakuje lub nie ma gdzieś masy np: od silnika do budy.Podciśnienie tak jak Ukaniu pisał do sprawdzenia.

Nie doczytałem o tych światłach stop - no tak to ewidentnie wskazuje na jakieś problemy z elektryką.
Podciśnienia na centralnym są z pompki, na światłach z silnika.
silnik kuleje bo nie ma właściwego sterowania zanika podcisnienie w kolektorze. No ale tak czy siak trzeba to dokładnie sprawdzić - BMW może mieć całkowitą rację a ja jestem czarnowidzem ;-).

Waciak - masz niezłą jazdę z usterkami jak moje swojego czasu Plagi Egipskie w 190. Współczuję, MB od czasu do czasu potrafi napsuć krwi bardzo mocno.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw wrz 08, 2011 9:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Hej.
Mialem dosc podobne objawy jakis czas temu. Po wcisnieciu hamulca, zapalala mi sie lamka w podsufitce, wszystkie wskazowki lecialy w dol i ogolnie auto bylo zamulone i przy mocniejszych skretach poprostu gaslo czy to na bez czy na gaz. Przeczesalem cale auto prawie wszystkie masy przeciscilem i nic. W moim przypadku byla walnieta rurka ta co idzie od zaworu powietrza dodatkowego co poczesci powodowalo spadek obrotow ale glowna usterka byly bezpieczniki i jego gniazda ktore chyba nigdy od nowosci nie byly zmieniane. Zmienilem rurke, bezpieczniki wyczyscilem wszystkie masy (ktore nie wplynely w zaden sposob na polepszenie dzialania auta) i wyczyscilem gniazda bezpiecznikow. I zaczelo chodzic wszystko jak powinno.
Krotko po tym padl mi alternator i mysle ze to bylo nastepstwo tych wariacji chociaz byc moze on tez byl przyczyna.

Pozdr

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: pt wrz 09, 2011 7:59 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Zgadza się. Przyczyną szalejącej elektryki był brak masy w bezpieczniku.
To znalazłem prawie od razu.
Ale teraz silnik wogóle nie chodzi.
Pokręciłem śrubką od położenia klapy i kaplica.
Przy włączeniu zapłonu piszczy coś przy wtrysku.
Jak poruszyłem klapą spiętrzająca to dźwięk się zmienił.
Potencjometr?
Po wykręceniu świec są one aż mokre od benzyny.


Na górę
Post: pt wrz 09, 2011 8:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Pokręciłeś i ustawiłeś bogatą mieszankę zbyt bogatą i niepalną.Pokręć w lewo - zubożysz mieszankę aż odpalisz ,a potem jak odpali to ustaw go na sygnał wypełnienia.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt wrz 09, 2011 8:59 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
A czy jest możliwość, że odkręciłem na maxa i coś spadło w środku ?
Próbowałem dociskać tą śrubkę i kręcić w lewo ale nie reaguje/ nie łapie.


Na górę
Post: pt wrz 09, 2011 9:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Wiesz mi się nie udało ,ale chyba ten imbus nie jest zabezpieczony przed taką ewentualnością.Najlepiej odwróć przepływomierz i zobacz czy jeszcze jest tam ta śruba do regulacji.Tylko to już jest trochę roboty.
A co wcale nie czujesz po wciśnięciu imbusa i obróceniu jakiegoś oporu ?

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl