MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 6:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr paź 24, 2007 4:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
kaju007 pisze:
To z tego wynika że powinien być zawór dodatkowego powietrza jest ciągle otwarty a to jest nieprawda.

Sorki ale jak masz pisać takie bez sensowne posty to nie pisz.

To i to poczekam na opinie Juranda bo widać że jest obeznany w tych sprawach


Ach... no to juz nie bede pisal - ale uwazam, ze w zadnym moim poscie nie bylo nieprawdziwej informacji. Po prostu wydaje mi sie, ze sie zabierasz do naprawy troche od d... strony i strasznie sie miotasz.

ps. skoro po wlaczeniu wtyczki regulatora powietrza dodatkowego obroty podskakuja, to znaczy, ze sie on otwiera. Regulator ten, bez napiecia ma mala szczeline "awaryjna" ale ECU po wymuszeniu niewielkiego pradu, jest ja w stanie zamknac calkowicie. Stad wniosek jedynie logiczny; jezeli obroty znacznie podskakuja to ECU otwiera ten zawor - koniec kropka! ;)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 25, 2007 10:07 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 04, 2007 11:39 am
Posty: 12
Witam
Elektronike już sprawdziłem z schematem i znalazłem tylko że miałem pozamieniane wtyczki pomiędzy dwoma klapami a tak wszystko jest podłączone już nawet podmieniałem czujniki więc tylko został komp do podmiany. Ale jak narazie musze poczekac brak kasy bez silniczka ma 1000-1100 jak osiągnie 40 stopni troche słapszy ale da się jeździć.


Zauważyłem że jak odpale z silniczkiem lub bez to klapa nie zamyka się do końca czyli nie wraca na 0 może to jest przyczyna dostaje więcej powietrza


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 11:09 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2010 7:40 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Podepnę się pod temat, żeby nie powielać podobnych wątków.
Od jakiegoś czasu moje m103 łapie trochę za wysokie obroty. Nie zawsze, ale bardzo często. Na zimnym jest ok, ale na ciepłym wygląda to mniej więcej tak: wajcha na "D": ok 800 U/min; wajcha na "N": ok 1000 U/min a po przełożeniu na "P" rosną do ok 1200. Po przegazowaniu czasami się normują. Co ciekawe, po odpięciu zaworu powietrza dodatkowego obroty spadają do normy.

Trochę o reszcie: całe wysokie napięcie nowe (Beru), sonda nowa (Bosch), potencjometr ustawiony na 0,7V, wypełnienie ustawione ok.
Wczoraj sprawdziłem sam zawór: po podpięciu pod 12V otwiera się momentalnie, po odłączeniu napięcia-zamyka (mały prześwit zostaje). Nic nie haczy, wszystko działa szybko i płynnie.
Rozumiem, że po rozgrzaniu silnika zawór ma być zamknięty? Czyli teoretycznie napięcie 0V? Bo na pracującym, rozgrzanym silniku napięcie na wtyczce pokazuje 6,5V. Czy w związku z tym zawór działa poprawnie?

_________________
w124 300CE m103 Pb


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 11:43 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zawór ma być uchylony więc ma być na nim jakieś napięcie skuteczne.
Szalejące obroty to zwykle wina trzeszczącego potencjometru, fałszywego powietrza lub wadliwej regulacji wtrysku, wadliwej sondy L. z za klawiatury niestety wiecej powiedzieć się nie da.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 12:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2010 7:40 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
ukaniu, dzięki za odpowiedź. Lewe powietrze sprawdzone i na 90% jest ok, sonda nowa (chociaż fakt, nie musi być dobra z założenia). Potek ustawiałem cyfrowym miernikiem więc płynności nie miałem do końca jak sprawdzić. Spróbuję go wykręcić i obadać jak ścieżki wyglądają.
A czy fakt, że do ok 3000U/min z butem w podłodze rozpędza się trochę tak jakby coś go dławiło zawęża krąg poszukiwań?

_________________
w124 300CE m103 Pb


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 7:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
a potencjometr masz ustawiony na 0.7?
pozdr


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 9:40 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2010 7:40 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Tak, dokładnie 0.7 na rozgrzanym silniku.

_________________
w124 300CE m103 Pb


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl