MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 7:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob cze 18, 2011 3:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...dla siebie ;)
Jest plan, żeby w przyszłym roku moją 400E przejęła żona, a ja celuję w 463 ;)
Jako, że w przyszłym roku to na spokojnie, ale chciałbym zasięgnąć wiedzy u szanownych kolegów, bo na tym modelu znam się tak jak na polonistka na matematyce...
Silnik... myślę, że diesel, ale absolutnie nie CDI... nie mówię kategoryczne "nie" benzyniakom...
Co polecacie? Jakie wyposażenie można odpuścić, a co jest niezbędne itp...
...acha... planuję się zmieścić w 50000 PLN

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: sob cze 18, 2011 4:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Czyli celujesz w G300 albo G320 (benzyna). Mozna jeszcze poszukac GD300 (diesel), ale 113KM , wiec raczej spacerowo do G-klasy

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: sob cze 18, 2011 7:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Za te pieniądze nie kupisz nic z CDI więc się tym nie martw.
Za 50 000 pln to musisz szukać bo czasami się zdarza okazjonalnie ładny egzemplarz w Polsce wart tych pieniędzy.
Generalnie te auta trzymają cenę i kwota 50 000 pln jest raczej małą kwotą.
W463 ma już stały napęd na obie osie , 3 blokady i reduktor. Auto jest na ramie więc jest to prawdziwa terenówka.
Jak benzyna to tylko G320 m112 w produkcji od 1997 roku do 2006 roku
Jak diesel to G300DT OM606D30LA od 1996 roku do 2000 roku
Pamiętaj , że to auto sporo waży więc konsumuje paliwa tyle ile mu wlejesz.
Benzyna lepsza z tego względu, że można zagazować sekwencją i dysponuje już odpowiednią mocą do tego typu auta.
Te auta rdzewieją zwłaszcza błotniki tylne tam gdzie światła, podszybie, łączenia płatów bocznych.
Sprawdzić należy blokady i ich działanie, "kule" z przodu bo mogą cieknąć i wały czy nie wybite.
Polecam auto do 2000 roku bo potem to już nie to samo.
Większość w Polsce to parchy straszne wiązane na druty za niebotyczne pieniądze gdzie po zakupie pakiet startowy to minimum 10-20 000 pln.
Jak się pojawi coś ładnego to znika szybko bo jest w Polsce trochę osób które z tego żyją.
Życzę powodzenia w szukaniu bo łatwo z tym nie będzie.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 4:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...na dzień dzisiejszy rozważam 2 wersje silnikowe (nadwoziową mam już obraną - krótka ;) ): 300GE lub 300GD... podoba mi się opcja 350GD, ale gdzieś już dawno słyszałem, że ta 6-cylindrówka (montowana też w W140) sprawia problemy.
Czy 300GE ma jakieś wady wołające o pomstę do nieba? ...300GD to na pewno dla cierpliwych (czyt: nie spieszących się), ale sporo ofert jest u naszych zachodnich sąsiadów...no i ten silnik to już legenda

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 6:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
ja miałem 300GD i powiem szczerze, to optymalne źródło napędu do tego auta....

pali też rozsądnie - w granicach 10l/100km... bardzo wdzięczne auto...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 7:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Przyglądaj się bardzo dokładnie górnemu mocowaniu amortyzatora tylnego .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 10:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
300GE prócz k-jeta ma jedna wadę-spalanie.
Można tam zapodać IGS-a i jest podobno super komfortowo i nawet ekonomicznie przy zachowaniu dość wysokiej i odpowiedniej już mocy do tego auta.Wada tego rozwiązania to brak miejsca z tyłu bo butla musi być solidnej wielkości.
Tyle, że to jest stara generacja silników lepiej celować w G320.
300GD to będzie muł i jeśli planujesz używać tego auta do codziennej jazdy to będziesz się tylko denerwował i myślał o jakimś swapie.
Wejdź na geledna.pl tam znajdziesz wiele przydatnych informacji.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 11:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
kompressor pisze:
300GE prócz k-jeta ma jedna wadę-spalanie.



Byłeś lub jesteś właścicielem wspomnianego modelu z KE i m103?
Raczej na http://www.gelenda.pl/ tego nie wyczytałeś , najpierw trzeba znać adres takiej stronki :)
Teoria górą co nie?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 8:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Do czego pijesz?
Bo napisałem k-jet zamiast ke-jet? Zainteresowany wie o co chodzi.
Oświecę Cię bo miałem auto na mechanicznym wtrysku i nigdy więcej chcieć nie będę.
Jak ktoś lubi grzebać to jego sprawa ja nie lubię i tego typu rozwiązań nie polecam, skoro są dostępne inne bezproblemowe i nowocześniejsze.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 12:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Danski
Przejedź się najpierw tym samochodem.
Mnie się bardzo podoba. Jeździłem jako pasażer krótkim Wolfem i długą 320 benzynową. Za kierownicą nowym (2011) 320 CDI. I choć auto nadal mi się podoba, to nie wiem, czy odważyłbym się je kupić - chodzi mi o to, czy nie znudziło mi się/zaczęło denerwować. Drzwi (nawet w tym z 2011 roku) zamykają się jak w starym polonezie, albo busie "kaczce" a klamka z wciskanym guzikiem jest irytująca. Pewnie zastosowano takie rozwiązanie, aby przygodna gałąź podczas przedzierania się przez puszczę amazońską nie otworzyła przypadkowo drzwi, ale przy codziennym użytku wolałbym pociągnąć za nią a nie wciskać guzik - wiem, to drobiazg. Ale jest ich więcej. Pozycja za kierownicą - cóż. Siedzisz jak na taborecie w kuchni - taka uroda i może Ci się spodoba. Mnie irytowało to, że przy maksymalnie odsuniętym fotelu miejsca jak dla mnie (184 cm wzrostu) za kierownicą jest akurat na granicy komfortu i dyskomfortu, a z tyłu (w długim) nie pozostaje za wiele miejsca na nogi. No i jak wspominali przedmówcy, jest to auto terenowe, z wszystkimi tego drogowymi konsekwencjami. 320 CDI chodzi ładnie, ale spala 16 l/100 km. Poważnie zastanowiłbym się nad benzynowym V8. Może okazać się, że przy podobnej dynamice jazdy pali tyle samo.
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 5:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
Szymon, masz wiele racji... życie składa się ze szczegółów... i kupując auto nie zauważamy wielu kwestii, które mogą być nie do "przejścia" poznając go podczas codziennej eksploatacji...
...g-klasa podobała mi się od zawsze... to rasowa terenówka od niezłego producenta ;) ...ma jeszcze jedną super zaletę: nie jest pospolita... ile tych samochodów widzicie dziennie? ;)
...oczywiście V8 z 5 litrami pod maską to fajna opcja, ale ja planuję nie tylko jeździć tym po mieście i na "lekkie" trasy... ale myślę o wyjazdach do Afryki itp ;) ...mam dość trzymania kilku samochodów...chcę tego jednego do wszystkiego ;) ...BTW a jak będę chciał spowrotem wrócić do luksusu to pożyczę 400E od żony [zlosnik]

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 7:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Kompressor - a dlaczego polecasz akurat silnik V6? Nie lepiej R6? Oznaczenie modelu takie same i niestety mylace - 320GE.

Danski - szperam, szukam i powiem Ci ze ciezki temat, zarowno w Polsce jak i w DE. W Niemczech ladne benzyny ciezko kupic ponizej 20kEUR. Co prawda ja sie rozgladalem za wersja dluga i koniecznie w automacie. Krotkie sa tansze, jezeli jeszcze nie przeraza Ciebie spalanie benzyny to szukaj 300GE, najpewniejsze trafienie w Twoim budzecie. Sebiana 300GD Turbo 177KM, jak sam wlasciciel twierdzi, spala ok. 15 po miescie.

Wiele wiarygodnych informacji znajdziesz na wspomnianej wyzej stronie i forum gelenda.pl

A detaliki o ktorych pisze Szymon? Coz - taki urok G-klasy. Jak ktos z tym zyc nie moze, a marzy sie MB "terenowy" to jest ML, GL, GLK ... To taki jeden z ostatnich "oldschoolowych" wozow, obok Defendera. I czemu tu sie dziwic - w koncu konstrukcyjnie nadwozie jest niewiele mlodze od 4-tej czesci Gwiezdnych Wojen ;)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 10:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...dzisiaj nie wytrzymałem i pojechałem oblukać G 3.6 od Brabusa :)
...jak się domyślałem jednak parch, ale.... pierwszy raz prowadziłem G-Klasę i się zakochałem... już nie chcę innego samochodu ;) Będę dalej szukał... chyba jednak benzynę... 300 GE...

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 9:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Danski pisze:
chyba jednak benzynę... 300 GE...

R6 zamiast V8?
8 są droższe, czy boisz się spalania? Jak pokazuje przykład W124 z R6 i V8 czasem różnica w spalaniu może być nie większa niż 1,5 l/100 km, a... Co Ci z resztą będę tłumaczył. Sam wiesz, bo masz.
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 9:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
wg.mnie V8 do G-klasy jest lepszym rozwiązaniem... a różnica w spalaniu będzie znikoma, bo to ciężkie auto, więc silnik 3.0 będzie musiał się napracować...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl