MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 9:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 16, 2011 1:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Witam
W124 220 CE 94r. Tak jak w temacie, problem dotyczy temp pracy... w czasie jazdy temp jest optymalna 85-90stopni, na postoju rosnie, ale dosc wysoko ok 100stopni i nieco w gore do momentu zalaczenia sie wentylatora visco... kiedy nie uzywam klimatyzacji temp wzrasta ale nieznacznie, problem dotyczy jazdy z wlaczona klimatyzacja... termostat wymieniony na oryginalny (serwis). Co moze byc tego przyczyna ? moze jakis zawor ? moze tak ma byc ??

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 6:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
keraj pisze:
moze tak ma byc ??

tak ma być. skoro wentylator się włącza to jest OK. Dopóki nie sięga 120st. to jest to temperatura robocza silnika.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 7:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
niby tak ale czemu bez wlaczonej klimatyzacji jest duuuzo mniejsza na postoju ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 8:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
bo silnik ma mniejsze obciążenie.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 10:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
ten typ tak ma... z resztą moje M119 ma dokładnie tak samo...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: sob cze 18, 2011 5:49 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Tak mówicie ? W moim kompressorze temperatura w korku rośnie do okolic 100 stopni ale nadal nie słyszę wisco. Kręci się dosyć szybko ale nie szybciej niż przy mniejszej temperaturze. Wydaje mi się że powinno momentalnie zbić temperaturę a jego obroty są regulowane płynnie wraz ze wzrostem temperatury.


Na górę
Post: sob cze 18, 2011 9:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Kiedy jest włączona klima, wzrasta temperatura bo skraplacz zagrzewa się i ogrzewa powietrze które później przepływa przez chłodnicę silnika stąd wysoka temp.
A wentylator z klimy się załącza ?

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 9:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
ja w swoim ex 220E tez tak mialem, dopuki nie wymienilem chlodnicy. Na klimie na postoju tez sie grzal nawet do 110st. Po wymianie chlodnicy temp. NIGDY nie poszla ponad 90C (wiem ze ta kreska po 80C oznacza 100C) - bez znaczenia jak styl jazdy sie uprawialo.

Chlodnica byla zmeczona zyciem, a tego optycznie sie nie da stwierdzic. Po wymianie mega poprawa wiec nie jestem do konca pewien tego co pisza koledzy, ze TAK MA BYC!

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 9:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Milosh pisze:
nie jestem do konca pewien tego co pisza koledzy, ze TAK MA BYC!


To ja poprawię, że TAK MOŻE BYĆ i nic złego się nie dzieje, chociaż kondycję chłodnicy i pozostałych elementów układu chłodzącego też można przy okazji sprawdzić ;)

maclaw pisze:
ten typ tak ma... z resztą moje M119 ma dokładnie tak samo...


M119 jest bardziej znane z powodu łapania wyższych temperatur niż M111. Dlatego powstają poradniki o odginaniu blaszek na wiskozie, zresztą nawet w jednej książce którą posiadam zalecają taki patent ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 3:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
beet pisze:
M119 jest bardziej znane z powodu łapania wyższych temperatur niż M111. Dlatego powstają poradniki o odginaniu blaszek na wiskozie, zresztą nawet w jednej książce którą posiadam zalecają taki patent ;)


Byłem u mechanika i stwierdził że jeśli nie przekraczam 100 stopni w M111, a wczoraj złapałem 98, to nie ma się co martwić. Ale ciągle nie daje mi spokoju to Wisco. Jedni piszą że huczy jak odrzutowiec, inni znowu że wszystko się odbywa cichutko. Jak to jest: na zimnym stawia opór przy zakręceniu, a na ciepłym ?


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 4:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
beet pisze:
Milosh pisze:
nie jestem do konca pewien tego co pisza koledzy, ze TAK MA BYC!


To ja poprawię, że TAK MOŻE BYĆ i nic złego się nie dzieje, chociaż kondycję chłodnicy i pozostałych elementów układu chłodzącego też można przy okazji sprawdzić ;)

maclaw pisze:
ten typ tak ma... z resztą moje M119 ma dokładnie tak samo...


M119 jest bardziej znane z powodu łapania wyższych temperatur niż M111. Dlatego powstają poradniki o odginaniu blaszek na wiskozie, zresztą nawet w jednej książce którą posiadam zalecają taki patent ;)



a może przybliżysz temat o odginaniu tych blaszek i pochwalisz się co to za książka, a jeśli to możliwe może wrzucisz skan tej części książki... może to być przydatne...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 4:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Zapewne chodzi o bimetal, który pod wpływem ciepła dociska trzpień. Po kilkunastu latach na pewno już nie reaguje na ciepło tak jak nowy.


Na górę
Post: śr cze 29, 2011 3:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
otoz problemow nastal kres... przyczyna to Visco, wymienione jest na nowe oryginalne i temp jest idealna :) Dzieki i pozdrawiam wszystkich !

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr cze 29, 2011 3:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Ja też ostatnio wymieniłem i teraz załącza się dużo wcześniej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl