No to małe podsumowanie:
PLUSY:
- zrobiłem przez lato i jesień jakieś 15 tys km
tak że olej wymieniłem drugi raz (pierwszy po zakupie),
- jadąc po autostradach w niemczech ze średnią prędkością 160-170km/h
zapakowany po dach i z klimatyzacją spalił mi max 17,5 litra gazu
- komfort i ilość miejsca w środku bez porównania z np. VW sharanem i podobnymi,
- zamontowałem butlę gazową 160 litrów
a jest gdzie bo we wnękę w podłodze do chowania tylnej kanapy (wchodzi jakieś 140 litrów gazu) więc jest duuuża
niezależność od stacji z LPG - tak na spokojnie robiłem po 700km z dużym zapasem na ewentualny dojazd,
- dynamika jazdy, przyspieszenie itp. bez porównania z innymi podobnymi - doszedłem do wniosku, że z przeglądanych aut żadne inne nie dało by rady,
- w zimie przy mrozach do minus dwadzieścia pięć stopni stał przed domem, palił od strzału, po mieście przy podjazdach po 2-3km palił 21 litrów gazu - spodziewałem się więcej,
- odsuwane elektrycznie z pilota tylne drzwi z obu stron - nie wyobrażam już sobie jak bez tego można sobie radzić
szczególnie na parkingach
- klima i ogrzewanie na przód, środek i tył: każdy pasażer ma własne nadmuchy, przód i tył osobne nastawy ciepło-zimno - rewelacja
MINUSY:
- konieczna była regulacja zaworów: koszt 250zł do ewentualnego powtórzenia za rok (lub sprawdzenie co 15tys), niestety normalna czynność eksploatacyjna w tym silniku,
- w tym modelu brakuje mi termometru zewnętrznego - trzeba będzie zamontować coś własnego,
- wymiana żarówki z przodu wiąże się z koniecznością ściągnięcia całej atrapy ze zderzaka: robota na godzinę
z tego cześć na leżąco bo trzeba poodpinać spinki łączące z osłonami błotników
- w tym modelu tylko fotel kierowcy jest z elektryczną regulacją (w bardziej wypasionych ze skórą na pewno przednie i zdaje się środkowe), jak dla mnie ma zbyt mały zakres regulacji w dół, za to dla wysokich (powyżej 180cm) super wygodnie
To na razie tyle, jak by ktoś miał pytania to dawać.