MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 8:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 29, 2011 2:25 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 1:05 pm
Posty: 21
Lokalizacja: szczecin
Wczoraj zauważyłem, że poruszając się z prędkością 150-170kmh temperatura cieczy chłodzącej znacznie wzrasta ponad 90 stopni. Silnik nie gotuje się, ale wraz z przekroczeniem 140kmh wskazówka temperatury wędruje do góry. Chciałem zapytać, czy macie podobne obserwacje i czy jest to objaw czegoś złego? Jeżdżę E300 D z automatem.

_________________
W124 E300 diesel
Ex W123: 300D, 200D


Na górę
Post: ndz maja 29, 2011 6:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Tez tak mam. 2 innych znajomych, tez z 300setami tez tak ma. Mało tego zauwazylem ze np przy 25 stopniach na polu temp normalna jest nie 85 tylko 90 z klimą podczas jazdy po miescie. NA YT ogladalem kiedys filmik jak gosc e500 krecil - tam temp powyzej 140 tez szla pod 100 stopni


Na górę
Post: ndz maja 29, 2011 8:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
U mnie to samo, przy wstawianiu w ..., jeździe pow. 140, albo pod górę temp. wychyla sie ponad 100C

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn maja 30, 2011 12:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dla mnie to nie jest normalne, ostatecznie akceptowalne i nie ma co panikować jeśli nie idzie do czerwonej kreski jednak w MB zwykle się okazywało, że jeśli temperatura rośnie ze wzrostem prękości to gdzieś występuje mniejszy lub większy problem. Czasem rozwiązanie bywa przypadkowe - bo okazuje się, że z nową pompą wody albo z nową chłodnicą ew po wymianie uszczelki pod głowicą takie zachowanie niknie.
U mnie tak się działo do czasu przedmuchania porządnego chłodnicy z piachu, teraz mogę jechać 210 i nie ma oznak wzrostu temperatury.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt maja 31, 2011 12:28 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
U mnie jest nowa chlodnica, nowa pompa, nowe visko, nowa uszczelka pod glowica, glowica zrobiona:D Jedynie brak jest ELRa, dlatego przy klimie spadaja dosc obr i to moze byc ten powod ze visko w korku slabo wyciaga powietrze z chlodnicy :lol:

PS w mojwj ej 190D podczas jazdy zawsze jest 83, ale w korku idzie pod 100 zawsze jak jest ok 26 i wyzsza temp na polu.. po ruszeniu znow spada..

Kiedys gadalem z kumplem i doszlismy do wniosku ze te silniki ktos kiedys musial przegrzac - wiadomo ze zmienily sie wlasciwosci metalu i od tego czasu zawsze lapią szybciej temperaturę.

U mnie po tych zabeigach w/w jechalem 140 i 150 z klima i temp przy jezdzie jednostajnej 140-150 bylo to 90 z AC, czyli niby sie poprawilo bo nie wedruje mi do 100, ale w korkach wciaz leci do 97 tyle ze wolniej i poki co niedochodzi do nieoznakowanej kreski ;)


Na górę
Post: wt maja 31, 2011 11:24 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W korku czy przy powolnej jeździe temepratura może rosnąć bo odbieranie ciepła z chłodnicy jest niewystarczające.
Podczas szybkiej jazdy odbieranie ciepła z chłodnicy powinno być aż za dobre w stosunku do tego co generuje silnik i wzrost nie powinien mieć miejsca. Oczywiście mówię o rozsądnym zakresie bo jakiś zawsze wystąpi choćby z tego że termostat otwiera sie z pewnym zakresie temperatury a nie skokowo.
Frytejro - nie przypuszczam aby przegrzanie silnika miało jakikolwiek wpływ na sposób nagrzewania sie. To nie są temperatury mogące zmienić charakterystyki materiałów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr cze 01, 2011 7:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:51 am
Posty: 117
Lokalizacja: Lubartów
Witam.
Może moja uwaga jest trochę lamerska, ale czy wszyscy mają dobry stan płynu w chłodnicy. U mnie po ok. 2 latach ubył niecały litr płynu i temp. w upale i przy wł. klimie przekaraczała 90st.. Po dolaniu płynu trzyma o wiele równiejszą temperaturę, nie przekracza 90 stopni.
Pozdrawiam

_________________
W210 220 DIESEL
W163 500 WDC1631751A327554


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl