MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 6:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 28, 2011 11:19 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Witajcie
Temat nie dotyczy bezpośrednio silnika do MB jednak nie powinno to robić żadnej różnicy.
Zakupilem po okazyjnej cenie silnik po remoncie do Chrupka (MGB). Z racji, że do jego montażu w aucie pozostały zapewne lata chciałbym go zabezpieczyć (będzie przechowywany w suchym miejscu). Prosiłbym Was o sugestie, może czymś zalać a może nic nie potrzeba.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: pn mar 28, 2011 6:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
ja bym zalał do pełna nafta, i sprawa powinna być załatwiona

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: wt mar 29, 2011 7:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Wszystkie krawędzie przylegania posmarowałbym smarem, albo wazeliną, bo nie ma wszystkich dekli, to szkoda żeby rdza brała, nie wiem jak to ktoś składał, ale ja to bym zalał do środka i pare razy obrócił rozrusznikiem żeby w kanały olejewe poszło, zawsze potem spuścisz i zalejesz nowym oleum.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt mar 29, 2011 10:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Wsadź silnik do beczki, zalej przepracowanym olejem i przekręć wałem kilka razy - nic go nie ruszy tylko się minimalnie pobrudzi. Beczkę przepracowanego oleju kupisz za 50 PLN w punktach utylizacji materiałów niebezpiecznych. Podobno swego czasu w Polmo w Szczecinie można było kupić tak całe Junaki w beczkach - całe czyli wszystkie części [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: wt mar 29, 2011 2:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
heniekx pisze:
Wsadź silnik do beczki, zalej przepracowanym olejem i przekręć wałem kilka razy - nic go nie ruszy tylko się minimalnie pobrudzi. Beczkę przepracowanego oleju kupisz za 50 PLN w punktach utylizacji materiałów niebezpiecznych. Podobno swego czasu w Polmo w Szczecinie można było kupić tak całe Junaki w beczkach - całe czyli wszystkie części


Nie no bez jaj.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt mar 29, 2011 7:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
procedura prosta, zalej cylindry olejem a wszystkie wloty zatkaj szmatami nasączonymi naftą

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt mar 29, 2011 11:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Jeszcze posmaruj całą klawiaturę wazeliną albo smarem i koniecznie załóż pokrywę albo przynajmniej worek foliowy. I normalnie zalej silnik najtańszym olejem silnikowym (oleje silnikowe, nawet tanie zawierają zawsze inhibitory korozji), obróć kilkanaście razy wał aby go rozprowadziło po całym silniku. Ja bym nie używał przepracowanego oleju bo może powodować niewidoczną wprawdzie, ale groźną mikrokorozję . Przepracowany olej zawiera zawsze pewną ilość wody i kwasów powstałych z rozkładu w wysokiej temperaturze. Przeróbką możesz sobie zakonserwować płot a nie silnik.


Na górę
Post: czw mar 31, 2011 3:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Postaw na solidną ramę i przepal co dwa miechy.
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl