MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lip 28, 2009 12:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
no proszę fatum ciąg dalszy :)

u mnie skończyło się złamaniem blokady ale później kolega mi powiedział, że to był błąd, ponieważ idzie wyciągnąć stacyjkę ponoć za pomocą wciśnięcia "magicznego przycisku". Nie trzeba nic łamać. Z tego co pamiętam (nie wiem jak jest u ciebie) ściąga się zegary i widać górną część kolumny kierowniczej - szukaj niewielkiego małego szpikulca (w części kolumny gdzie osadzona jest stacyjka) - wciśnij go i wyciągaj stacyjkę. Wymień wkładkę i powinno być gites...

Jeśli coś mówię źle, niech mnie ktoś poprawi..

Pozdrawiam

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 28, 2009 3:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 23, 2006 3:48 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Radom / Warszawa
martinbbor pisze:
no proszę fatum ciąg dalszy :)

u mnie skończyło się złamaniem blokady ale później kolega mi powiedział, że to był błąd, ponieważ idzie wyciągnąć stacyjkę ponoć za pomocą wciśnięcia "magicznego przycisku". Nie trzeba nic łamać. Z tego co pamiętam (nie wiem jak jest u ciebie) ściąga się zegary i widać górną część kolumny kierowniczej - szukaj niewielkiego małego szpikulca (w części kolumny gdzie osadzona jest stacyjka) - wciśnij go i wyciągaj stacyjkę. Wymień wkładkę i powinno być gites...

Jeśli coś mówię źle, niech mnie ktoś poprawi..

Pozdrawiam


Stacyjke wyciągnie się wciskając ten "przycisk" który widać w rurze w której siedzi stacyjka. Wciśnie się go tylko wtedy gdy podniesiesz blokadę czyli przekręcisz kluczyk. Gdy nie możesz przekręcić kluczyka masz dwa wyjścia:

1) wziąć wiertarkę, wiertło do metalu i nieco rozwiercić przycisk i wyjąc stacyjkę - to tak naprawdę nie ma pwływu na nic bo i tak jest przykręcana śrubami

2) podjechać lub podejść :lol: do zakałdu gdzie dorabiaja klucze - i dorobić nowy klucz - twój jest pewnie nieźle wytarty. Wtedy na nowym kluczyku może udać się przekręcić stacyjkę (można próbowac z wyczuciem i na starym kluczu trzymając go np kluczem francuski, pamiętając o ruszeniu kierownicą żeby nie trzymała blokady).

Po przekreceniu stacyjki nie trzeba jej wyjmować, tylko wyjąc wkładkę i naprawić/wymienić - pewnie wymienić bo i tak pewnie peknięta tak to W124.

_________________
"...Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?
My friends all drive Porsches, I must make amends.
Worked hard all my lifetime, no help from my friends,
So Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 28, 2009 5:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
Cytuj:
1) wziąć wiertarkę, wiertło do metalu i nieco rozwiercić przycisk i wyjąc stacyjkę - to tak naprawdę nie ma pwływu na nic bo i tak jest przykręcana śrubami


no u mnie tak to właśnie rozwiązaliśmy z mechanikiem.. Myślałem, że da się bez rozwiercania :)

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 28, 2009 8:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:53 am
Posty: 346
Lokalizacja: Pionki k.Radomia
probowalem tez i drugim kluczykiem zapasowym, on jest nowy nie wytarty ale tez nic :(:( jutro bede kombinowal dalej, mozna prosic jakies foto ?? w ktorym miejscu ewentualnie rozwiercac ??

z gory dzieki :)

_________________
Pozdrawiam Andrew
Omega A Diamant -laleczka

Ex. MB W124 E250D 93r - skasowany :/ ...... ale wroce do gwiazdy


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 28, 2009 10:58 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
To jest zbyt twarde do skutecznego wiercenia - o wiele skuteczniejszy jest palcowy kamień szlifierski (nawet osadzony w wiertarce).

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 10:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 23, 2006 3:48 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Radom / Warszawa
m87 pisze:
probowalem tez i drugim kluczykiem zapasowym, on jest nowy nie wytarty ale tez nic :(:( jutro bede kombinowal dalej, mozna prosic jakies foto ?? w ktorym miejscu ewentualnie rozwiercac ??

z gory dzieki :)


Zdejmij osłonę nad nogami kierowcy , oblukaj rurę w której siedzi stacyjka znajdziesz tam srebrny bolec, przycisk jak zwał tak zwal. Wiertarka rozwiercisz go spoko, tylko ostre wiertło. Jak sobie nie poradzisz to znam dobrego spoecjalistę w Radomiu <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
Gerri pisze:
To jest zbyt twarde do skutecznego wiercenia - o wiele skuteczniejszy jest palcowy kamień szlifierski (nawet osadzony w wiertarce).


Rozwiercenie wiertarka i wiertłem zajmuje mi może minutę. [zlosnik]

_________________
"...Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?

My friends all drive Porsches, I must make amends.

Worked hard all my lifetime, no help from my friends,

So Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?..."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 11:31 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Chyba laser od Klingonów pożyczyłeś.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 11:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 23, 2006 3:48 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Radom / Warszawa
Waciak pisze:
Chyba laser od Klingonów pożyczyłeś.


Niee z 10 lat naprawiałem takie rzeczy [zlosnikz] [zlosnik]

_________________
"...Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?

My friends all drive Porsches, I must make amends.

Worked hard all my lifetime, no help from my friends,

So Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?..."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 12:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:53 am
Posty: 346
Lokalizacja: Pionki k.Radomia
Tomek podziekował :)

_________________
Pozdrawiam Andrew
Omega A Diamant -laleczka

Ex. MB W124 E250D 93r - skasowany :/ ...... ale wroce do gwiazdy


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 5:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Podłączam się do starego tematu z tym samym problemem tj. jak wyjąć wkład stacyjki w W126 II seria.
Przeglądnąłem szukajkę ale jakoś nie trafiłem na jednoznaczą podpowiedź jak to zrobić w miom modelu. Doczytałem w kilku postach, że aby wyjąć wkład stacyjki trzeba najpierw ściagnąć czarną nakładkę (tuleję), która trzyma wkład od góry. Tak mi to wygląda bo wkład chodzi wewnątrz tulei i ma większą średnicę niż otwór zewnętrzny tulei przy kluczyku. Kombinuję już z pół godziny i dalej nie wiem jak to zrobić. Może ktoś mi wytłumaczy "po chłopsku" jak mam się do tego zabrać? Jakoś specjalnie ustawić kluczyk? Ruszać kierownicą? Tuleja się odkręca czy ściąga? Połączenie na gwint czy może bagnetowe? W lewo czy w prawo? Przekręcić i pociągnąć? Czym ją uchwycić? Tuleja w głębi rozszerza się i nie bardzo jest czym ją złapać. Zrobiłem zdjęcie poglądowe:
Załącznik:
stacyjka.jpg
stacyjka.jpg [ 28.76 KiB | Przejrzano 2022 razy ]

Wyjęcie wkładki zostało opisane: kluczyk w pozycji 1, dwie szprychy w otwory - tylko na jaką głębokość? do oporu? i ciągnąć do siebie. Przymierzyłem się do szprych i w dolny otwór szprycha nie wchodzi, musiałem szukać drutu o mniejszej średnicy, nie wiem czy to coś da dopóki nie ściągnę tulei.
Sprawa dość pilna, proszę o szybką pomoc.


Załączniki:
stacyjka.jpg
stacyjka.jpg [ 20.69 KiB | Przejrzano 2022 razy ]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)
Na górę
Post: sob mar 26, 2011 6:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Cały myk z wyjęciem wkładu polega na idealnym dobraniu średnicy drutów do otworów stacyjki.
Ja wykorzystałem szydełka do drutów mojej żony.
Chyba z 10 różnych drutów wypróbowałem i pociąłem tylko palce.
Przekręcasz w pozycję 1 kluczykiem, albo jak jest wyrobiona stacyjka, to wkładasz drut w górną dziurkę i przekręcasz kluczykiem wkładkę aż drut wejdzie głębiej. Nieraz pozycja 1 wcale nie pokrywała się z grawerem I na stacyjce.
Dwa szydełka wkładasz do oporu ok.3,5-4cm i kręcisz kluczykiem ciągnąc go jednocześnie do siebie.
Pomocna w organoleptycznym zrozumieniu zapadek wkładki, będzie nowa wkładka, którą kupiliśmy aby wymienić zużyty wkład.
Jeśli trochę wyjdzie poprawiam drutami dziurki w czarnej osłonie i wkład wychodzi.
Jaśniej nie potrafię wytłumaczyć a poprostu trzeba popróbować wcisnąć te zapadki metodą prób i błędów.
;)


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 7:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
A co z tym czarnym plastikiem dookoła wkładu stacyjki? To jest jednolita tuleja która idzie wgłąb i rozszerza się. Czy ona wychodzi razem z wkładką po wciśnięciu tych drutów i odblokowaniu zapadek?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 7:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Tak, wychodzi razem z wkładką ale trzeba poruszać drutami na koniec.


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 7:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Dzięki, lecą do garażu.

No i się udało.
Podsumowanie:
- klucz ustawiamy w pozycji 1, czyli takiej w której świeci się tablica [zlosnikhihi] ,
- najbardziej odpowiednimi drutami są szprychy rowerowe - wchodzą ok. 4cm,
- druty muszą być ścięte na skos pod kątem ok. 45 stopni (a nie tylko zaostrzone) (papierem ściernym usunięte zadziory i wygładzone krawędzie) i powoli obracając nimi i lekko wciskając podnosimy zapadki - poczujemy, że weszło jeszcze ok 0,5cm,
- ciągnąc za klucz i wciskając druty (żeby nie wyskoczyły z zapadek) ruszamy kluczem i wkładką lekko na boki i góra-dół i wyskakuje nam ona do ręki,
- tulejka nie jest z plastiku tylko z solidnej blachy (podejrzewam że hartowanej) pomalowanej na czarno i to ona trzyma wkładkę gdyż zapadki są połączone z półpierścieniami wchodzącymi we frez od środka tulejki, czyli w zasadzie wyciągamy tulejkę, a wkładka jest w niej prawie luzem :lol:

Powodzenia następnym majsterkowiczom [zlosnikok] [palacz]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 10:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Trzeba chyba zmienic tytuł tego postu na ''Vademecum złodzieja starych mercedesów'' ;)

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl