MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 8:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 722.3 W4A040
Post: pt mar 18, 2011 12:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Nazbierałem troche materiałów odnośnie skrzyni 722.3, chcę zrobić takie małe kompendium wiedzy dotyczące modeli w jakich była stosowana, czym sie różniły poszczególne wersje itp, zamiennośc stosowanych części, wszelkie uwagi i informacje mile widziane, większośc z was miała pewne styczność z ASB w takim albo innym modelu Mercedesa, więc będę wdzięczny za wszelkie informacje. Przymierzam się do rozbiórki swojej ASB z czysto dydaktycznej strony, bo do końca nie jestem pewiem czy pracowała dobrze. Rownież proszę o nie pisanie postów typu: "zostaw to komu innemu i się nie pchaj" bo nie o to tutaj chodzi. Celem wątku będzie rozbiórka skrzyni 722.3 W4A040 z auta 280SE krok po kroku i postaram się udokumentować w formie fotek działania. Za wszelką pomoc z góry dziękuję ;)

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pt mar 18, 2011 12:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
No to zamieszczam specyfikację znalezioną w necie. Niestety 280SE nie ma na tej liście, więc może ktoś ma informację uzupełniające??


Załączniki:
modele.JPG
modele.JPG [ 123.32 KiB | Przejrzano 1231 razy ]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS
Na górę
Post: pt mar 18, 2011 1:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
ciąg dalszy;


Załączniki:
schemat1-1.JPG
schemat1-1.JPG [ 75.34 KiB | Przejrzano 1213 razy ]
schemat1-2.JPG
schemat1-2.JPG [ 49.83 KiB | Przejrzano 1213 razy ]
schemat1-3.JPG
schemat1-3.JPG [ 114.36 KiB | Przejrzano 1213 razy ]
schemat1-4.JPG
schemat1-4.JPG [ 164.42 KiB | Przejrzano 1213 razy ]
schemat1-5.JPG
schemat1-5.JPG [ 103.08 KiB | Przejrzano 1213 razy ]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS
Na górę
Post: pt mar 18, 2011 2:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
ciag dalszy bardziej przejrzyście:


Załączniki:
schemat1-6.JPG
schemat1-6.JPG [ 25.94 KiB | Przejrzano 1208 razy ]
schemat1-7.JPG
schemat1-7.JPG [ 69.69 KiB | Przejrzano 1208 razy ]
schemat1-8.JPG
schemat1-8.JPG [ 24.4 KiB | Przejrzano 1208 razy ]
schemat1-9.JPG
schemat1-9.JPG [ 77.06 KiB | Przejrzano 1208 razy ]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS
Na górę
Post: pt mar 18, 2011 2:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
modulatory ciśnienia w zależności od nr skrzyni tak rozumie tą tabelę, tylko nie rozumię tego sformuowania do tej tabeli: Modulator Pressure: Adjusted W/ a gauge no vacuum, in drive @ specified MPH use supplied chart for proper modulator usage & pressures.
Czy może to jest ciśnienie (podciśnienie) przy 31 MPH???


Załączniki:
modulatory.JPG
modulatory.JPG [ 56.19 KiB | Przejrzano 1205 razy ]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS
Na górę
Post: pt mar 18, 2011 10:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ciśnienie modulacji na porcie pomiarowym oznaczone w jednostkach PSI ustala się przy odłączonym podciśnieniu od modulatora (no vacum) i podczas jazy z prędkością 31MPH.
kiedyś założyłem podobny wątek na Mercmanii
http://www.mercmania.pl/forum/topics3/6969.htm

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn mar 21, 2011 7:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Dzięki Ukaniu, w temacie obeznany jesteś ;) w razie czego mogę Cię prosić o korekcję i potwierdzenie informacji??? Twój wątek bardzo pomocny jest, nie będziesz miał nic przeciwko, jeżeli wykorzystam z niego niektóre informację przy tym wątku???. Ja jak narazie zaczynam studiowanie 722.3, do tej pory to z miałem do czynienia jedynie ze skrzynią ZF-a.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: śr mar 23, 2011 10:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zabierzesz się za rozgryzanie działania płyty sterującej? to bardzo ciekawe :-)
Ja sobie z pół roku zasypiałem z głową w schematach hydrauliki - lepsze to niż wciągający kryminał do poduszki :-)
Do ostatniej kartki nie wiadomo jaki bieg się załączy [hihi]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl