MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 12:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 17, 2011 5:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Witam.

W autach, które mam lub miałem, zdarzały się problemy z odkręceniem śrub przy kołach. Przeważnie zaleca się w takim przypadku smar miedziowy na gwinty śrub przed ich ponownym wkręceniem.

Jednak zetknąłem się z opiniami, że nie powinno się go stosować w przypadku felg aluminiowych. Przyznaję, że dotyczyło to najczęściej tego, żeby nie smarować felgi na powierzchni przylegania do piasty.

Stąd moje pytanie - czy, nie przesadzając z ilością smaru miedziowego, mogę posmarować gwinty w śrubach, czy jednak nie ryzykować? Pytam, bo gwint niby nie styka się z felgą, a zwykłe smary się do wysokich temperatur nie nadają.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: czw mar 17, 2011 8:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Dlaczego nie można stosować na powierzchnię przylegania?

_________________
V


Na górę
Post: czw mar 17, 2011 9:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Można smarować gwinty ale się nie zaleca tak samo ze stożkiem. Problem w tym, że po posmarowaniu uzyskujemy zdecydowanie większą siłę naprężającą śrubę przy tym samym momencie zakręcania.
Powierzchnia styku delgi z piastą przenosi cały moment napędowy i hamujący - tam jakiekolwiek smarowanie jest szkodliwe bo w granicznym przypadku moment będzie przenoszony też przez śruby które nie są do tego przewidziane - nie projektuje się ich jako całkowicie odporne na ścinanie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw mar 17, 2011 9:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Popey pisze:
Dlaczego nie można stosować na powierzchnię przylegania?


Chodziło mi o stosowanie smaru miedziowego w tym miejscu w felgach aluminiowych. Ponoć smar ten wchodzi w reakcję z aluminium i jeśli posmaruje się tą powierzchnię, to po jakimś czasie felga może odpaść - osłabi się znacznie w tym miejscu. Ale ile prawdy jest w tym czarnym scenariuszu, to nie wiem...

ukaniu pisze:
Można smarować gwinty ale się nie zaleca tak samo ze stożkiem. Problem w tym, że po posmarowaniu uzyskujemy zdecydowanie większą siłę naprężającą śrubę przy tym samym momencie zakręcania.


Bardziej chodzi mi o przeciwwskazania dla smaru miedziowego + aluminium. ;) Niby gwint się z felgą nie styka... Ale stożka to na pewno bym smarem miedziowym nie potraktował - śruba styka się w tym miejscu bezpośrednio z felgą, na dodatek z racji przykręcania/odkręcania nie ma w tym miejscu raczej lakieru ochronnego.

Co do samego smarowania gwintu, to myślę, że jednak lepiej mieć posmarowany i wykręcić śrubę bez problemu niż ją później rozwiercać, itp.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: czw mar 17, 2011 9:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie przjemował bym się chemią, smar miedziowy zwykle jest na bazie syntetycznej (smar nośnik) i ona zabezpiecza aluminium przed utleniamiem.
Też się kiedyś nad tym zastanawiałem ale teraz po testach na złączach klimatyzacji: alu/alu, alu/stal smarowanych miedziowym - i ja mogę stwierdzić. że nie widze problemów a złącze odkręca się po roku w wilgoci.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw mar 17, 2011 10:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
ukaniu pisze:
Też się kiedyś nad tym zastanawiałem ale teraz po testach na złączach klimatyzacji: alu/alu, alu/stal smarowanych miedziowym - i ja mogę stwierdzić. że nie widze problemów a złącze odkręca się po roku w wilgoci.


Dzięki za to info. :)

To jednak gwinty śrub lekko przelecę tym smarem, oczywiście tak, żeby nie utytłać nim felgi.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl