Popey pisze:
Dlaczego nie można stosować na powierzchnię przylegania?
Chodziło mi o stosowanie smaru miedziowego w tym miejscu w felgach aluminiowych. Ponoć smar ten wchodzi w reakcję z aluminium i jeśli posmaruje się tą powierzchnię, to po jakimś czasie felga może odpaść - osłabi się znacznie w tym miejscu. Ale ile prawdy jest w tym czarnym scenariuszu, to nie wiem...
ukaniu pisze:
Można smarować gwinty ale się nie zaleca tak samo ze stożkiem. Problem w tym, że po posmarowaniu uzyskujemy zdecydowanie większą siłę naprężającą śrubę przy tym samym momencie zakręcania.
Bardziej chodzi mi o przeciwwskazania dla smaru miedziowego + aluminium.

Niby gwint się z felgą nie styka... Ale stożka to na pewno bym smarem miedziowym nie potraktował - śruba styka się w tym miejscu bezpośrednio z felgą, na dodatek z racji przykręcania/odkręcania nie ma w tym miejscu raczej lakieru ochronnego.
Co do samego smarowania gwintu, to myślę, że jednak lepiej mieć posmarowany i wykręcić śrubę bez problemu niż ją później rozwiercać, itp.