MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 12:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 22, 2011 12:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 16, 2002 11:42 am
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Staram się tego nie robić ;), jednak kilka razy miałem okazję jechać około 200km/h. Auto zachowuje się bardzo pewnie, wydaje się wręcz stworzone właśnie do takich prędkości. Kolega ma e91 (wersję 177 konną) i potrafi przejechać przez całe Niemcy z prędkością 200-220- km/h
e46 nie jeździłem, jednak słyszałem same pochlebne opinie nt e9x od ludzi, którzy przesiedli się z poprzedniej trójki. Auta te mają całkowicie zmienioną płytę podłogową oraz zawieszenie, więc musi być lepiej.

_________________
ex W115 AUTOMATIC
ex W123 200D
ex W123 oryginał TAXI
ex W124 230E
ex W123 280E
ex W123 230E
ex W123 200
ex W123 200D
ex W123 230CE
ex W124 200D
ex w124 250D
ex W107 SLC 280
ex W126 300SE
W123 200


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 1:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Sinek pisze:
e46 nie jeździłem, jednak słyszałem same pochlebne opinie nt e9x od ludzi, którzy przesiedli się z poprzedniej trójki. Auta te mają całkowicie zmienioną płytę podłogową oraz zawieszenie, więc musi być lepiej.


No własnie o to mi chodzi. Bo powiem że poprzednia 3 jest na trasie rozczarowująca. Super w mieście, po wiochach i bocznych drogach albo na "polskiej trasie". Jednak jak już trzeba na autostradę wskoczyć (a jeżdzę codziennie do pracy i spowrotem), to do A4 B6 w ogóle nawet się nie umywa.

PS.
W ogóle to e46 jakieś trefne jest. Niby wszystko OK, ale mieliśmy w rodzinie wszystkie generacje od e30 i każdemu e46 leży najmniej. Oczywiście pomijając oczywisty postęp techniczny. Już pomijam to że i Phill i moja mama które użytkują te auta twierdzą że jakoś nie mogą się z nimi zżyć (a są to panie które prowadzą i umieją to robić). Mama w sedanie do tego ma tak tragiczne fotele że ja po trasie na Słowenię miałem go tak serdecznie dosyć że już go na trasę nigdy nie wezmę. Compact odziwo ma zdecydowanie lepsze fotele.
Do tego coś jest tak nakombinowane z nawiewami że chyba do tej pory nikt do końca nie wie jak to działa i po co. Jednym słowem BMka nie przyłożyła się do tego modelu i stąd sonduję czy e9x jest lepsze.
Zresztą co by nie mówić audi natomiast nie popisało się bezawaryjnością. I weź to człowieku japończyka nie kup [zlosnik]

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 3:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 05, 2010 9:32 pm
Posty: 414
Lokalizacja: Warszawa
Tak jak pisałem wcześniej. BMW e92 na trasie zachowuje się super, zawieszenie jest rewelacyjne i trzyma sie super drogi a jak do tego masz te lepsze fotele to jedziesz jak przyklejony.
Nie jeździłem e46 ani e30 ale e9x polecam!

_________________
...
911 SC Coupe '78, Mocca Black
ex. W123 230 '79, W107 280SLC '76,
W123 '78, 230 automat Coloradobeige
chyba ex. W114 '72, 280 CE


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 9:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Jezdzilem wszystkimi, z roznymi silnikami. W ostatnim czasie (od E60) niewyobrazalnie pokochalem design BMW i:

1. Audi - jest jakies najzwyczajniejsze, niby wszystko w porzadku, ale nie porywa.
2. BMW - po przesiadce z E60, E90 jakos tak nie zachwyca. Nie ma tego czegos...dobre auto i to wszystko
3. C-klasa - jak jak wprowadzili do sprzedazy to mi sie nie spodobala; wnetrze uwazalem ze wyglada jak w Vectrze C...az w koncu przejechalem sie C250CDI T. Po 100 km wiedzialem, ze to zdecydowanie moj typ. Jest twardziej niz w starych Mercach, jest bardziej plastikowo....ale pozycja za kierownica, pewnosc prowadzenia...i ten spokoj za kierownica, nawet przy duzych predkosciach. Jak stary dobry Mercedes - poza komfortem.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
Post: pt lut 25, 2011 11:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
A jeździł ktoś z Was 320i ? Jak to chodzi? Porównywalnie do 320d?

Mam dylemat, bo w zasadzie już na 99% wiem że BMW. Teraz kwestia te czy: Dopasione ze wszystkim co chcę (sportowe siedzenia, Navi, Webasto etc...) senad/kombi 320d z bardzo małym przebiegiem. Czy Troszkę biedniejsze (na pewno bez webasto) 320i coupe. Oba mieszczą się w budżecie, jednak 320d coupe już raczej nie.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: pt lut 25, 2011 1:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 16, 2002 11:42 am
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Miałem podobny dylemat, na szczęście bardzo krótko [zlosnikz] , po sprzedaży pierwszej e90 /318d/, też myślałem o 320i. Silnik ten dysponuje jednak mniejszą mocą od 320d a spalanie jak się domyślasz ma znacznie wyższe. Pamiętam też, że BMW wypuściła jakiś bardzo trefny model 2 l benzyny, mocny ale bardzo awaryjny. Było ich bardzo mało, ale trzeba być uważnym aby na niego nie trafić (słyszałem, o remontach co 40-50 tys. :roll: ).

E92 to bardzo dobry kierunek [zlosnikok], ale odradzam małe silnik benzynowe ... albo zaszaleć i kupić coś z dużą benzyną, albo podejść rozsądnie i szukać jednak 320d, ewentualnie pokusić się na 330d.

Skupiłbym się jednak na 320d, na rynku wtórnym jest ich chyba najwięcej, wiec znalezienia dobrego auta będzie łatwiejsze. Z mocy na pewno będziesz zadowolony. Większą uwagę bym skupił na wyposażeni tj. nagłośnienie HiFi, navi prof. IDrive, bi-xenon, bluetooth, podgrzewane fotele, aktywny lub zwykły tempomat, itp.

Polecam forum e90 - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=70

_________________
ex W115 AUTOMATIC
ex W123 200D
ex W123 oryginał TAXI
ex W124 230E
ex W123 280E
ex W123 230E
ex W123 200
ex W123 200D
ex W123 230CE
ex W124 200D
ex w124 250D
ex W107 SLC 280
ex W126 300SE
W123 200


Na górę
Post: pt lut 25, 2011 1:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
Ja jechalem kilka razy 320i sedan.
Mocy jest wystarczajaco, w przyszlosci mniej ewentualnych problemow, spalanie 11-12l/100 km, bardzo przyjemnie sie tym jezdzilo.
Coupe jest piekna, jak nie musi byc ekonomicznie to bierz 320i Coupe, napewno Coupe z najslabsza benzyna straci bardzo duzo na wartosci, ale nie kupuje sie auta myslac o sprzedazy...

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Post: pt lut 25, 2011 1:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Sinek pisze:
Silnik ten dysponuje jednak mniejszą mocą od 320d a spalanie jak się domyślasz ma znacznie wyższe.

No własnie nie wiem ile. Dane w necie oscyluja w granicach 1-2l. więcej w stos do diesla. Ale czy to prawda?
Sinek pisze:
Pamiętam też, że BMW wypuściła jakiś bardzo trefny model 2 l benzyny

Wiesz może które. Jak bede szukał auta z 2009 to już pewnie za poźne modele żeby niedoróby wieku dzieciecego byly.
Sinek pisze:
E92 to bardzo dobry kierunek , ale odradzam małe silnik benzynowe ... albo zaszaleć i kupić coś z dużą benzyną, albo podejść rozsądnie i szukać jednak 320d, ewentualnie pokusić się na 330d.


W ogóle bym się nie zastanawiał, tylko kupował większy silnik, tylko że nasi kochani złodzieje ekh... tego no, ustawodawca, nałożył akcyzę (tzw. haracz) na auta pow. 2000ccm w wys. 18%. Co przy tej wartości robi ok 15 tyś PLNów różnicy. A tyle dać za parę dodatkowych kucy to trochę absurd.
W Polsce natomiasd z definicji nie szukam samochodu. Choćby miał 5 tyś km przebiegu ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: pt lut 25, 2011 3:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
można zawsze przerobić na LKW czy jak to tam się pisze ;)

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: pt lut 25, 2011 4:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 05, 2010 9:32 pm
Posty: 414
Lokalizacja: Warszawa
LKW co to gaz? Nie tylko nie to. Kupujesz dobre, bardzo dobre auto i na gaz [chory]

_________________
...
911 SC Coupe '78, Mocca Black
ex. W123 230 '79, W107 280SLC '76,
W123 '78, 230 automat Coloradobeige
chyba ex. W114 '72, 280 CE


Na górę
Post: pt lut 25, 2011 4:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
LKW już nie przechodzi od stycznia ;-) Kuźwa jakbym się zebrał wczesniej to byłaby inna rozmowa.

LKW = sam. ciężarowy ;-)

A gaz nie wchodzi w grę, miałem już sporo aut z LPG i o ile ma to swoje zalety, to odkąd mogę sobie już pozwolic na Diesla preferuję bezproblemowość niż taniość ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 2:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 16, 2002 11:42 am
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Był to model 320si, jest to wersja z homologacją do udziału w DTM. Nie było tego dużo, około 2-3 tys. sztuk, i jeśli dobrze pamiętam silnik ten występował tylko w e90. Słabość tych silników nie wynikała z niedoróbek wieku dziecięcego (ogólnie E9x ten problem nie dotyczy), silniki te po prostu nie były konstruowane z myślą o dużych przebiegach.

Ile dokładnie pali 320i nie powiem, bo nie jeździłem autem z tym silnikiem. Z tego co wyczytałem kiedyś na forach, około 10l w mieście, trasa 7l.

Co do kupna, nie skupiałbym się tylko na rynku niemieckim. Pierwszą e90 też ściągałem Niemiec, kupiona w ramach BMW Premium Selection, duży plus to roczna gwarancja na auto, cena jednak odbiegała od innych z mobile. Druga jest już z PL, mimo tego jest bezwypadkowa, ma bardzo mały przebieg i bogate wyposażenie. Dobrze sprawdzić auto przed kupnem i tyle.

_________________
ex W115 AUTOMATIC
ex W123 200D
ex W123 oryginał TAXI
ex W124 230E
ex W123 280E
ex W123 230E
ex W123 200
ex W123 200D
ex W123 230CE
ex W124 200D
ex w124 250D
ex W107 SLC 280
ex W126 300SE
W123 200


Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 7:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Nie rozumiem tego anty nastawienia do zakupu prawie nowego auta w pl zwłaszcza z segmentu premium, samochody te często kupowane są ze znacznie bogatszym wyposażeniem, regularnie serwisowane w ramach gwarancji i po jej zakończeniu, maja udokumentowaną przeszłość. Nie chodzi tu wszak o klasyka.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 9:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Tylko 100% ogłoszeń jest od handlarzy. A w ASO oferta jest faktycznie fajna, tyle, że uboga i droższa o 30-40% od adekwatnej niemieckiej.

Nawet dziś oglądałem auto. Roczne, 30 tyś km, coupe z dieslem, cena super. Tylko że jak się poźniej zastanowić to jakość tego auta była znacznie gorsza od porównywalnego w DE, milion szczegółów które tworzą całość.

Mechanizm jest bardzo prosty: handlarze kupują najtańsze co się da, lub z jakimiś wadami które da się szybko i tani zniwelować. Potem auto idzie w PL do sprzedaży. Porównaj oferty, w PL auta są tańsze niż w DE. Jak myslisz jakim cudem skoro 99% jest sprowadzanych? To po prostu tak działa.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: ndz lut 27, 2011 9:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Ja kupowałem w Warszawie przez komis specjalizujący się w BMW i Porsche (AutoReduta), mający przy okazji duży serwis, zapłaciłem w górnym pułapie rocznika, ale nie żałuję, bo w cenie były usunięte wszelkie wadliwe duperele(jeden czujnik cofania), nowe klocki, na wszystko dołączone faktury.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl