MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 7:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: pn gru 20, 2010 9:29 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Sieamsz Kaeste,

niestety nie poratuje Cie na szybko numerami tych pinow, dla mnie zalatwil je kumpel. Problowalem na szybko wygooglowac jakies foty, ale niczego odpowiedniego nie znalazlem. Wiem tylko tyle, ze piny sa jednakowe tez w samochoadach VW. W gruncie rzecz jesli Twoje piny w kostce nie sa zasniedziale, nie musialbys ich wymieniac, ale kazdorazowe otwieranie oryginalnie zacisnietego pinu i montaz nowgo kabla (ktorych jest kilka w kostce sterownika) predystynuje je do wymiany, tym bardziej ze cena za szt. jest smieszna. Jesli masz w okolicy jakis BoschService podejdz tam i oni powinni Ci pomoc.
Albo jesli masz troche wiecej czasu niz ja, pogoogluj, na pewno cos znajdziesz. Wrzucalem kiedys w tym poscie linka do niemieckiego forum, na ktorym gosc opisywal wraz ze zdjeciami odbudowe wiazki. Niestety fotki tam umieszczone juz nie daja sie otworzyc. Ale sprobuj przeszukac to forum (lub google). Szukaj nastepujacych okreslen: Einbaustecker, Kontaktenträger, Kabelbaum, Steuergerätstecker, Kontaktträger w odniesieniu do MB.
Ale i tak wydaje mi sie, ze najpredzej uzyskasz pomoc w BoschService.

Jutro musze i tak podjechac u nas do MB odebrac modelik, wiec jesli nie zapomne, wdepne i zapytam, moze beda umieli mi podac numer czesci.

W najgorszym wypadku pozostanie Ci przekladanie starych pinow na nowe kable

Glowa do gory, jutro dam znac, czy sie czegos dowiedzialem

PZDR

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 8:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Kaeste oto nr wtyczek, które będziesz potrzebował wraz z cenami z ASO (choć mogą się różnić):

Nr: 0125450428 - wtyczka do czujnika faz rozrządu - 2 piny - cena 6,44 zł + pin 5,86 zł./szt.
Nr: 2105407481 - wtyczka do czujnika temperatury płynu chłodniczego do sterowania wtryskiem - 4 piny - 46 zł
Nr: 0115458528 - wtyczka do czujnika temperatury płynu chłodniczego do zegara - 1 pin - 6,44 zł + 6,44 pin
Nr: 0125452428 - wtyczka do instalacji - bodajże 4 piny - 7,14 zł + pin 6,44 zł/szt. (chyba jest 2 pinowa)
- wtryskiwaczy - 9,40 zł + 5,30 zł pin/szt
- cewek zapłnowych - 10,58 zł + 3 zł pin/szt oraz 7,14 zł + 6,44 zł pin/szt.
- czujnika masy powietrza - 4,60 zł + 6,44 zł pin
- do przepustnicy - 7,14 zł. + 6,44 szt./pin

A tu schemat:
Załącznik:
instalacja.JPG
instalacja.JPG [ 90.84 KiB | Przejrzano 1405 razy ]

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 6:44 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Witam,

pojedynczych pinow u nas w MB nie ma w ogole w ofercie. Jedyne czego udalo mi sie dowiedziec, na podstawie podobnego schematu jak wyzej, to numery pinow do kostek na wtryski. Jak juz mowilem, z tego co pamietam, sa one identyczne z tymi, w kostce sterownika, ktorych jednak na powyzszym schemacie w zaden sposob nie oznaczono. MB ma w ofercie gotowe kostki, ale kostka przy sterowniku niestety nie wystepuje jako gotowy "polprodukt" :-(
Pin na wtryski:
- A 005 545 68 26

Jesli sa one faktycznie identyczne z tymi na sterownik, to wyjdzie spora sumka, z tego co mr_simon zapodal wyzej, 5,30 PLN/szt. a jest gdzies chyba ok. 40 sztuk ;)
Swoja droga z tego co pamietam, gosc ktory opisywal odbudowe wiazki, zaplacil on za swoje piny (cos ok. 50 szt.) ok. 10 Euro. Pojedynczo sa one osiagalne jedynie w BoschService.

A dla zainteresowanch jako ciekawostke "nie z tego swiata" [jezyk5] podaje aktualna cene oryg. wiazki do M111: 589 Euro plus 19% podatek do tego. Nic tylko brac.... [zlosnik2]

A tak poza konkurencja Kaeste, jak daleko jestes ze swoja wiazka?

Pozdrawiam

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 8:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 17, 2007 2:48 pm
Posty: 118
Numer GG: 1444590
Lokalizacja: Częstochowa
Dzięki za info wuja i mr_simon przydadzą się dane na pewno :)

_________________
W115 240D '68 "Dziadek"
W201 250D '88 "Zielony"
W124 2,2CE '94 "Ropucha"
Samochód to jest Mercedes a inne marki to już tylko wynalazki


Na górę
Post: śr gru 22, 2010 12:37 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Daj znać jak się prace posuwają

PZDR [zlosnikok]

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 8:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Co może być powodem, gdy czujnik temperatury powietrza dolotowego przed uruchomieniem silnika pokazuje np. 7* a zaraz po uruchomieniu np. 20*? Wymieniłem czujnik, ale problem pozostał, więc to na pewno nie wina czujnika.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: ndz lut 06, 2011 11:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Rozkładam ręce...

Sprawdziłem wszystkie podciśnienia - wszędzie jest OK. Układ dolotowy sprawdzony bardzo dokładnie (wspak i po rumuńsku nawet) - jest szczelny, chociaż w pewnym momencie podejrzewałem gumę łączącą przepustnicę z kolektorem, ale jednak z nią jest wszystko w porządku. Jeżeli nie wtryski i fałszywe powietrze to pozostał regulator ciśnienia paliwa. Wymieniłem na nowy BOSCHA, efekt niestety ten sam -> uboga mieszanka pow. 3000obr./min.

Zastanawiam się czy te wskazania na postoju są miarodajne, bo błąd nie pojawia mi się podczas jazdy. Ostatnio po autostradzie jechałem non stop z prędkością ponad 130km/h przez prawie 100km. Zrobiłem diagnostykę i brak błędów.

Poczytałem na ten i podobny temat, że problem może być z przestawionym rozrządem na wydechu, czy to możliwe?

Jeżeli silnik odpala mi jak dobry silnik diesela - na pół obrotu rozrusznika, to znaczy, że mam silnik w bardzo dobrej kondycji czy może być coś nie tak z rozrządem.

Już sam nie wiem co mam jeszcze sprawdzić, na wiosnę będę usuwał wycieki z silnika i zaglądnę do rozrządu, może problem w nim tkwi?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pn lut 07, 2011 3:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
mr_simon pisze:
Co może być powodem, gdy czujnik temperatury powietrza dolotowego przed uruchomieniem silnika pokazuje np. 7* a zaraz po uruchomieniu np. 20*? Wymieniłem czujnik, ale problem pozostał, więc to na pewno nie wina czujnika.

Zly kontakt masy.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn lut 07, 2011 5:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
TreneR ten problem już nie aktualny. Cały czas trapi mnie uboga mieszanka. Czy układ wydechowy ma też na to wpływ?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pn lut 07, 2011 6:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Oczywiscie, ze ma, ale zasadniczo skutek bylby odwrotny. Jezeli wychech bylby dziurawy przed sonda i zaciagal powietrze, to automatyka starala by sie wzbogacic mieszanke, bo sonda caly czas pokazywala by nadmiar tlenu. Spalanie znacznie by podskoczylo.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr kwie 13, 2011 9:36 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Problem rozwiązany w 100%. Tkwił on w przepustnicy, a mianowicie niemożności adaptacji jej przez ECU. Kąt otwarcia przepustnicy na biegu jałowym przy 750rmp wynosił 0,0°, co oznacza brak adaptacji (błąd 22).

Wartość Throttle angle

Obrazek

Jedną z przyczyn powstawania ubogiej mieszanki był w regulator ciśnienia paliwa - w jakimś stopniu był już zużyty, co powodowało, że ECU nie radził sobie z korektą mieszanki - czujnik kontroli O2 powyżej 3000rpm rejestrował ponad 25% co powodowało powstanie błędu ubogiej mieszanki (błąd nr 35).

Wartość O2 sensor control %

Obrazek

Po wymianie regulatora ciśnienia paliwa, ECU już radził sobie z korektą mieszanki i czujnik kontroli O2 rejestrował 15%.

Pozostał jeszcze problem palpitacji obrotów po rannym odpaleniu, ale też temperatura silnika miała znaczenie, jak długo postał i wychłodził się do końca było OK, jeżeli nie był do końca wychłodzony - palpitował. Jak było temperatura otoczenia powyżej 10° to obojętnie czy ciepły czy zimny - zawsze palpitował, chyba, że temperatura silnika wynosiła 50° na wskaźniku to wtedy nie palpitował.



Szukając rozwiązania problemu dowiedziałem się, że:
"Jest błąd przepustnicy nierozpoznawalny, ale widoczny. Przepustnica nie jest "zaadaptowana". Adaptacja w odczycie "nie". Silnik chodzi poprawnie na ciepło, ale na zimno skacze po obrotach. Błędów "0". Adaptacja powyżej 80°C. nie wychodzi."

Kolega Misha (rosjanin, który między innymi pomagał mi w rozwiązaniu problemu) po przeanalizowaniu logów z pracy mojego silnika już po wyeliminowaniu problemu z ubogą mieszanką poprowadził mnie przez proces resetu przepustnicy. Wcześniej jednak robiłem reset adaptacji to silnik pracował dobrze na standardowych ustawieniach, a jak ECU pozbierał nowe dane to występowały palpitacje, bo przepustnica nie adaptowała się. Kąt wychylenia przepustnicy wynosił 0,0° powinien wynosił 1-1,5°. Dwa razy byłem w serwisie na Star Diagnosis i diagności jedynie resetowali adaptację, nie wiem czy orientowali się w tym temacie, pomimo dogłębnego przestawienia problemu.

Po resecie przepustnicy programem Mishy, problem został rozwiązany, kąt przepustnicy wynosi 1,4° - brak palpitacji obrotów. Silnik po odpaleniu pracuje idealnie.

Wartość Throttle angle

Obrazek

Poza tym przy 3000rpm:
- czujnik kontroli O2 nie wychodzi poza 1% (wcześniej 25% - błąd ubogiej mieszanki)
- przepływ powietrza przez przepływomierz wynosi 43kg/h (wcześniej 38-40kg/h)
- kąt wychylenia przpustnicy wynosi 6,7° (wcześniej 5,6°, a przy 750rpm 0,0° teraz 1,4°)

Co oznacza, że położenie przepustnicy jest branę pod uwagę przy obliczaniu dawki paliwa.

Wartość O2 sensor control %

Obrazek

Wartości adaptacyjne po resecie są prawidłowe.

Wartości Lower part load, Upper part load

Obrazek

Cieszę się już prawidłową pracą silnika.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 1:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W dzisiejszych czasach typu : "nie dziala - czym mam pokręcić" ew. "kręcilem trochę w jedną i potem w drugą ale nie dziala nadal" ;-) to zasluguje na MEDAL! Gratulacje za wytrwalość.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl