MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 11:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 26, 2011 10:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam. Mam mały problem w nowo zakupinej kaczce z silnikem 2.3 diesel swiece zarowe grzeja zdecydowanie zbyt długo( w sumie to nie wiem czy sie w ogle wylaczaja czy grzeja caly czas). Objaw jest taki ze po przekreceniu stacyjki w pozycje grzania swiec, kontrolka od nich sie zapala i moge czekac minute i wiecej i nie zgasnie. Silnik zapala normalnie po odczekaniu 5-6 sekund( tak jak powinno byc). Pozatym jak silnik juz pracuje i odepne ta mala kostke na przekazniku od swiec to slychac jakby mu normalnie ulzylo( spada obciazenie alternatora?), stad podejrzenie ze grzeja caly czas. Mozna to w jakis sposob łatwo sprawdzic?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 4:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Miernikiem - sprawdz napiecie na swiecach.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 7:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
diablos25 pisze:
i odepne ta mala kostke na przekazniku od swiec to slychac jakby mu normalnie ulzylo


To już sobie praktycznie sam odpowiedziałeś, że grzeją cały czas...

Można choćby zwykłą żaróweczkę podłączyć do zacisku świecy i masy - jak świeci to kicha, zresztą skoro nawet kontrolka nie gaśnie to już samo to tak sugeruje. Ja miałem taki przypadek, że kontrolka normalnie gasła jak powinna, a przekaźnik dalej grzał pełny cykl, niezależnie od niczego zawsze 24 sekundy.
Ale raczej na 90% przekaźnik do wymiany, już chyba nic z niego nie będzie...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 10:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
No pospieszylem sie z tym pytaniem dzis rano juz wiedzialem jak sprawdzic i oczywiscie kontrolka gasnie ale po ok pol minuty, Wiec mowicie przekaznik do d...y? Mozna w jego miejsce wstawic od 200 z w124 lub w201?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: ndz lut 06, 2011 7:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 8:38 pm
Posty: 71
Po prostu kabel od temperatury silnika który prowadzi do przekaźnika świec się przetarł lub uleciał a on jest odpowiedzialny za długość grzania świec sprawdź to .


Na górę
Post: pn lut 07, 2011 11:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
tolder126 pisze:
Po prostu kabel od temperatury silnika który prowadzi do przekaźnika świec się przetarł lub uleciał a on jest odpowiedzialny za długość grzania świec sprawdź to .

hmmm, a gdzie go szukac? gdzie on sie wpina? To inny kabel niz czujnik temp na glowicy? opowiedz cos o tym bo widze ze zamiana przekaznika nie pomogla.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: wt lut 08, 2011 8:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 8:38 pm
Posty: 71
diablos25 pisze:
tolder126 pisze:
Po prostu kabel od temperatury silnika który prowadzi do przekaźnika świec się przetarł lub uleciał a on jest odpowiedzialny za długość grzania świec sprawdź to .

hmmm, a gdzie go szukac? gdzie on sie wpina? To inny kabel niz czujnik temp na glowicy? opowiedz cos o tym bo widze ze zamiana przekaznika nie pomogla.


kabel możesz prześledzić z przekaźnika , w przekaźniku masz dwie kostki jedna idzie do świec ta większa , a w tej mniejszej zdaje się ona ma 5 kabli jeden z nich idzie do czujnika temperatury w silniku , jak masz czujnik z dwoma bolcami to wtedy jeden kabel idzie do przekaźnika drugi do licznika , albo masz z jednym bolcem to wtedy szukaj jeszcze jednego takiego samego wkręconego w silnik i też jeden z nich prowadzi do przekaźnika .


Na górę
Post: wt lut 08, 2011 11:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
tolder, nie każdy przekaźnik ma wyjście na ten czujnik, są też przekaźniki, które w małej kostce mają tylko 4 piny, więc niech diablos najpierw zerknie jaki ma w ogóle u siebie zanim zacznie szukać być może nieobecnego przewodu.
Jeżeli dobrze pamiętam przy czteropinowym jest tak:
31-masa
15-plus po stacyjce
50-sygnał z rozrusznika
LA-kontrolka

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: wt lut 08, 2011 2:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Otoz mam napewno piec pinow w malej kostce i rzeczywiscie sa dwa czujniki, jeden w glowicy a drugi w okolicach termostatu i wlasnie od tego drugiego szeld kabel ktory konczyl sie niczym(zapewne tak jak kolega napisal zostal urwany. Musze teraz poszukac jego drugiego konca i spiac. Dziekuje za sugestie, myslalem ze cos kombinowali z czujnikami i dlatego sa dwa.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: śr lut 09, 2011 10:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
To bylo to (ten kabel urwany). Po złaczeniu wszystko dziala jak powinno. Dziekuje bardzo. [zlosnikz]

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: sob lut 12, 2011 9:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Podepnę się pod temat...

Pacjent: W124 200D. Kontrolka grzania świeci się bardzo długo, niezależnie od tego, czy silnik jest ciepły czy zimny. Po prostu rozrusznik trzeba załączać się "na wyczucie", a nie czekając na zgaśnięcie kontrolki. Czy to może być podobny przypadek? Tak na marginesie, auto miało niedawno wymieniany silnik.

Dołączam zdjęcie. Czy winowajcą może być zaznaczony na zdjęciu kabel?


Załączniki:
P290111_12.280002.jpg
P290111_12.280002.jpg [ 55.49 KiB | Przejrzano 1124 razy ]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...
Na górę
Post: pn lut 14, 2011 2:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
A nie jest to przypadkiem przewód od elektromagnesu wiatraka? Nie wiem jaki masz przekaźnik, jeżeli kostka zasilająca jest 5 pinowa to przekaźnik bierze sygnał z czujnika temp.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn lut 14, 2011 2:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Kolego Szumek tak to ten skurczybyk. U mnie po podlaczeniu przekaznik grzeje jak trzeba. W dielsu chyba tylko 2.0 ma elektromagnes na wiatraku a reszta na visco jest.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: wt lut 15, 2011 2:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
To może inaczej zapytam...

Czy OM601 ma dwa czujniki temperatury? Jeśli tak, to gdzie one się znajdują?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: śr lut 16, 2011 9:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Ja mam om 601 ale motor jest 2,3( w sumie to samo tylko lekko rozwiercone 2,0) i u mnie jeden jest na glowicy w okolicy 2 swiecy zarowej a drugi w tym mejscu ktore pokazales na zdjeciu.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl