MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 2:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
aegm pisze:
Bo ile razy w roku jedziesz na grzyby czy testujesz auto "na krymie przy oberwaniu chmury"?

Ja jeżdżę bardzo często do lasu, nie tylko na grzyby [zlosnik] poza tym mam działkę na wsi, tam też często trudno dojechać zwykłym tylnonapędowcem. Oprócz tego mam stawy hodowlane na terenach gdzie jest zazwyczas ślisko, tak więc nie trzeba mieszkać w Alpach czy Krymie, żeby 4-Matic się przydał. Nie wspomne o ciąganiu przyczepy czy jeździe zimą na oblodzonych nawierzchniach. Artykuł, który podałeś mówi o porównaniu aut tylnonapędowych, w których istnieje tyle systemów antypoślizgowo-wpomagających, że nie ma sensu porównywać ich z kilkunastoletnimi 124-mi, gdzie na pewno 4-Matic wygrywa większość konkurencji. Z tego co pamiętam przy licytacji który 300Turbo w W124 ile spala, to mój 4-matic był raczej w czołówce. Mam teraz 300TDT tylnonapędowy i on bierze więcej. Nie pamiętam kiedy ostatnio był jakiś problem z częściami do Mata... Tak jak wymieniłem dolne sworznie 3 lata temu, to kompletnie nic mu nie dolega. A sprężyny, chociaż wyglądają ekstremalnie, w moim przypadku doznały wielu przeciążeń i jakoś dają radę a zawieszenie jest nawet lepsze niż w tym E-klasowym 300TDT. Miałem sprzedawać Mata, ale ze względu na jego właściwości, zrobię to po zimie.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 3:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No przy takich dojazdach to Galende by sie przydalo kupic ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 3:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
bary123ce pisze:
Ja jeżdżę bardzo często do lasu, nie tylko na grzyby poza tym mam działkę na wsi, tam też często trudno dojechać zwykłym tylnonapędowcem.


no to super!i o to wlasnie chodzi,ze jak ktos korzysta czesto z tego napedu to 4matic jest wtedy na pewno odpowiednim autem.
Znawca dla mnie nie jest ten kto rozebral kilka takich matow i je jakos do kupy poskladal tylko ten co obiektywnie podejdzie do sprawy i obiektywinie potencjalnemu nabywcy przedstawi wady i zalety tego systemu!A nie tylko, ze jest pieknie, bo mam czesci sie znam i sam takim jezdze i w ogole co to nie ja! :roll:
Kto potrzebuje takiego i sie napali to kupi bez wzgledu co tu zostalo napisane,a kolega w swoim poscie wykazal chec zakupu takiego i staralem sie podejsc do sprwy wlasnie obiektywine.
A zaraz sie odzywaja glosy:

Jurand pisze:
Kolego jak sie nie znasz to nie pisz głupot, siejesz bzdurne posty które zostają w historii


Jurand pisze:
właśnie takie durnoty


Jurand pisze:
nie pisz posta bez sensu


Jurand pisze:
nie lubię PUSTYCH dyskusji
:roll:

Tez uwazam,ze 4matic jest super, bo mieszkam w takim terenie, ze sam uzywam auta 4x4 i wiem co potrafi,ale jak ktos chce kupic auto niekoniecznie MB z napedem 4x4 tylko po to by miec i jezdzic na codzien do pracy w miescie i tylko 3 razy w zimie mu zamiga trojkoncik to wg.mnie zwykly tanszy i mniej skomplikowany tylno napedowy 124 wystarczy. [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 4:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
aegm pisze:
jak ktos chce kupic auto niekoniecznie MB z napedem 4x4 tylko po to by miec i jezdzic na codzien do pracy w miescie i tylko 3 razy w zimie mu zamiga trojkoncik to wg.mnie zwykly tanszy i mniej skomplikowany tylno napedowy 124 wystarczy.

Skoro kolega zwrócił uwagę na 4-Mata to widocznie takie auto nie będzie wykorzystywane do przejazdu tylko do kościoła i z powrotem. Z resztą kto z nas nie wyjechał chociaż raz do lasu z dziewczyną [zlosnik] i okazało się, że jednak nie jest tak twardo jakby się chciało [zlosnik] :lol: poza tym każdy chociaż raz w życiu był w górach i wie jaki kłopot jest z podjechaniem zwykłym autem pod pierwszą lepszą górkę. Oczywiście zaraz napiszesz, że w góry jeździ się raz do roku, ale nie trzeba być w górach, żeby zwykły większy śnieg sparaliżował nas na drodze, nawet jeśli posiadamy najlepsze zimówki...

aegm pisze:
staralem sie podejsc do sprwy wlasnie obiektywine.
A zaraz sie odzywaja glosy:

Jurand napisał:

Kolego jak sie nie znasz to nie pisz głupot, siejesz bzdurne posty które zostają w historii

No i właśnie nie podszedłeś obiektywnie, bo napisałeś wiele argumentów przeciw, z którymi zwykli użytkownicy 4-Mata, tacy jak ja, którzy nigdy tego mechanizmu na oczy nie widzieli, nie zgadzają się. Gdyby koledzy stanowczo nie zaprotestowali ludzie dalej pisaliby, że
Tomi pisze:
opinie na forum o 4-matic nie są zachęcające szczegołnie jeśli wchodzi w grę jakieś uszkodzenia.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 6:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
Dzięki wszystkim za opinie.

Rozmawiałem dzisiaj z "magikiem" od merców i też mówił że w zasadzie można jeździć bez przedniego napędu. A cena oczywiście naprawy zależy od rodzaju uszkodzenia. Jednak też od razu mi powiedział że rzadko kto oprócz serwisu oczywiście zajmuje sie taką naprawą(wymianą). On sie raczej tego nie podejmie.
Ale to mi w zasadzie nie przeszkadza bo po 1. nie jeżdżę zbyt dużo po 2. w góry też rzadko. Także nie do końca potrzebny jest mi napęd 4x4 i przez to koszty eksploatacji też mnie nie przerażają. A pytam bo lubię jak jest wszystko sprawne i działa. A ponieważ Auto jest dobrze wyposażone, w miarę zadbane (na zdjęciach) i co najważniejsze mieści się w moich finansach to generalnie podjąłem decyzję że go obejrze i zobaczymy co dalej. Dam znać co z tego wyniknęło.

PS. w zasadzie nie szukałem 4-matica ale okazało sie że cieżko znaleźć 300 TE lub ewentualnie TD w dobrym stanie w optymalnej dla mnie cenie.

Pozdrawiam

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 6:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ja jaka jest ta optymalna cena bo ja wlasnei lamie sie czy nie sprzedac swojego i czegos nowszego nie kupic

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 1:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Heheh, teraz okazuje się, że wszyscy zachwalający Vier Matic chcą je sprzedawać [zlosnik]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 9:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:
Heheh, teraz okazuje się, że wszyscy zachwalający Vier Matic chcą je sprzedawać


bary123ce pisze:
Miałem sprzedawać Mata, ale ze względu na jego właściwości, zrobię to po zimie.

poza tym: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=29208
a 4-Mata już trochę rdza bierze no i rok to 1990 :(

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 12:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ukaniu pisze:
Heheh, teraz okazuje się, że wszyscy zachwalający Vier Matic chcą je sprzedawać [zlosnik]


Tyle ze ja tez chce kupic 4 mata:D

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 12:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
"poza tym" się nie liczy nowych aut nie bierzemy do konkurencji [zlosnik]
Ja też bym kupił w takim stanie, w innym w życiu [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 9:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ukaniu pisze:
Heheh, teraz okazuje się, że wszyscy zachwalający Vier Matic chcą je sprzedawać


dzieke sie wlasnie zazwyczaj tak gdy cos szwankuje i nikt nie potrafi powiedziec co i jak i wtedy zrezygnowany i wystraszony wysokimi kosztami ewentualnej naprawy wlasciciel chce sie pozbyc auta.Wtedy taki mniej uczciwy sprzedawca probuje ukryc wady wyciagajac zaroweczke w liczniku albo odlacza naped, by w razie jazdy probnej nie dochodzily do kierowcy niepokojace zgrzyty.Dlatego trzeba uwazac.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 11:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
aegm pisze:
Dlatego trzeba uwazac.


A co ja mam powiedziec, jak wszystkie samochody ktorymi sie interesowalem, stoja jakies 1500km ode mnie.. :roll: Na telefon czy mailowo, to wszystko cacy, ale jakos sie jeszcze nie zdecydowalem na wycieczke. Dobrze, ze po czesci bede mial blisko [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: czw gru 30, 2010 4:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
A może by ktoś kto ,,naprawde wie" bez gdybania itp. napisał: wady i zalety tego systemu napędowego.

Ja akurat również myślę zakupie w124 4matic. Ponieważ narazie jest to myślenie tylko, chciałem sobie trochę poczytać na ten temat... Po coś to forum jest...

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: czw gru 30, 2010 11:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
tpp pisze:
A może by ktoś ktos... napisał: wady i zalety tego systemu napędowego


Wastarczy przeczytac watek od poczatku! Skoro mimo wszystko to zrobiles i dalej nie znasz odpowiedzi to zainwestuj pieniadze przeznaczone na 4matica w co innego... [zlosnik]

pozdr

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: pt gru 31, 2010 11:09 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ostatnio trochę przeglądałem tematów o 4-M i chyba jeśli koniecznie potrzeba taki napęd to lepiej W210. Tam nie ma hydrauliki rozdzielającej moment gdyż jest on dawkowany hamulcami. konstrukcyjnie układ wydaje się prostszy i zakładam, że bardziej niezawodny mechanicznie.
Ktoś może coś na ten temat napisać więcej?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl