MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 9:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 02, 2004 11:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
takie 2 pytanka:
jakiej srednicy sa swiece("nakretka", a nie porcelana [zlosnik] )?
chce sobie kupic klucz i nie wiem czy to '14 czy cos innego...
co ile zmieniacie swiece zaplonowe?
szukam dobrego(skuteczne i tanie [zlosnikz] )wytlumienia...
to co mam oryginalnie jakos mi nie wystarcza [zlosnik] i wzbogacam swoja MB o dodatkowe wyposarzenie wnetrza [zlosnik]
zaznaczam,ze te folie aluminiowe z roznego rodzaju smola/bitexem jakos mnie nie przekonuja, no ale jesli nie ma zamiennikow, to tez prosze o maly wyklad w temacie.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2004 3:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Nakrętki świec zapłonowych mają następujące średnice:
15,8mm
20,6mm i
24mm

Świece należy zmieniać w/g wskazań producenta, ale przyjmuje się 15-20tyś. km.
Określenie 14 czy 18 nie pochodzi od średnicy nakrętki tylko gwintu np: M14x1,25mm lub M18x1.50mm

W Twoim silniku powinieneś mieć świece na klucz 21mm czyli 20,6mm średnica nakrętki i gwint M14x1,25mm
Teraz zauważyłem że jeździsz na gazie więc musisz się liczyć ze wzmożonym zużyciem układu zapłonowego.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2004 7:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
tylko kup klucz do świec taki jak najleprzy... bo przy odkręcaniu świec wygina się klucz ( taki przegubowy, z uchwytem T ) a świeca ani drgnie...
więc proponuje do świec kupic klucz rurkowy, cały a nie łamany - taki przegubowy, i poprostu na przelot zblokować śrubokrętem... inczej nie widze aby swieca puściła... u mnie świece tak się zaciskają w głowicy że z wymianą świec jeżdze do servisu- nie dlatego że nei umiem... tylko te świece tak się mocno dociągają - że boje się że pęknei świsc przy odkręcaniu ... a jak w servisie im peknie - maja problem [zlosnik]

Świce dociagane kluczem dynamometrucznym - ale nie takim z hipermarketu tylko profesjonalnym który mnei kosztowal w maju zeszłego roku ponad 400zł [szalone] - ale mam świadomośc że wszystko jest 100% tak jak kazała fabryka - w servisie tez pilnuje żeby fuszerki nei odstawiali... a i tak bez pilnowania wszystko robią OK! a nawet więcej niż trzeba [zlosnik] - przynajmniej tak mi się wydaje... a koszt świec razem z wymiana jest taki sam jak i w sklepie - świece NGK


Na górę
 Tytuł: Wytlumienia
Post: wt mar 02, 2004 10:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Do wytlumiania wszelkiego rodzaju rezonujacych blach najlepszesa maty bitumiczne samoprzylepne typowe do samochodow.Kiedys gosc mial na allegro po 5 zl za arkusz 500x500.u mnie w sklepie sa po 15zl wiec poszukaj.Z wytlumianiem komry silnika daj sobie na luz i tak bedzie warczec.Przerabialem ten temat.

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2004 11:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
cze !co do klucza to jeśli jest to 230E to będzie 16 - stka , a ciekawą wygłuszką jaką widziałem była mata ze sreberkiem taka jak za kaloryferem pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 8:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
Stawros-sporo informacji przekazales, ale chyba oczekiwalem odpowiedzi jaka dal art0 ;)
klucz 21 to mi sie raczej nie zmiesci w gniazdo swiecy ;)
na obecnych swieczkach (beru) przejechalem na LPG juz 30k km i nie ma najmniejszych problemow z zaplonem ;) ale faktycznie czas myslec o wymianie. ustrojstwo jakim jest klucz do swiec zawsze sie przyda ;)

odnosnie wygluszania to chodzi mi gl. o drzwi i podloge-wkurza mnie np. mokra nawierzchnia przy wiekszych predkosciach ;)
co oznacza termin "jak za kaloryferem"?? :o ze styropianu niby??

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 8:30 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Na świecach sie nie znam :D :D :D moja auto jeździ bez wysokiego napięcia :P

A co do wygłuszenia przerabiałem to niedawno na okoliczność uzbrajania mojego auta.

Jest kilka rozwiązań:
1. Taśma dekarska tak to sie fachowo nazywa to jest to czego nie chcesz i co do ciebie nie przemawia zresztą do mnie również - nie jestem pewny czy jak zacznie sie lato nie bedzie śmierdziec smołą w aucie.

2. Są specjalne maty wygłuszające kładzione na gorąco takimi też Sebi wyłożył moje auto (na niego padło :) ) kupuje sie to w sklepach z chemia samochodową lub w dobrych lakierniczych np CSV. Jest to specjalnie przeznaczone do aut więc nie powinno być z tym problemu nawet latem.

3. Sa też maty wygłuszające wyglądające jak ewłna mineralna a dokładnie jest to taka 3 mm grubości guma/papa (papa to tylko porównanie bo na 100% nie jest to papa :D) do której przyklejona jest taka materia wytłumiająca grubości 1,5 cm wygladajaca jak wełna mineralna (bardzo luźny filc) tym wykłada sie podłoge i bardzo donrze wchodzi we wszystkie zakamarki i profile w podłodze, dobrze sie ugniat. Szczerze mówiąz widziałem to tylko raz w sklepie w Trzebnicy i teraz szukam tego w Szczecinie. Było to w płatach 1x1 m.

4. Widziałem gdzieś na stronie miłośników polonezów opis jak gośc poupychał gdzie sie dało ISOLVERA czyli wełne mineralną :D po kilku miesiącach rudy zrzarł poldka :D :D - to tak na rozluźnienie.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 10:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
lysy2 pisze:
hej
Stawros-sporo informacji przekazales, ale chyba oczekiwalem odpowiedzi jaka dal art0 ;)
klucz 21 to mi sie raczej nie zmiesci w gniazdo swiecy ;)


Nie upieram się wcale, w doborze klucza do Twojego auta podparłem się katalogiem Autolait który podaje dwie różne świece w zależności od silnika,jedna to 63 lub AP63 (z platynowaną elektrodą)i nakrętką pod klucz 21, druga to 103 na klucz 16 czyli 5/8'', nie podałeś czy masz silnik 115 czy 102 a rocznik u Ciebie to 76' 81'? Zresztą nie ta informacja była istotna w tym poście. Ma trochę racji Marcin z doborem klucza (chociaż zakup klucza dynamometrycznego do dokręcania świec, choć ze szkolnego punktu widzenia słuszny, jest jednak lekką przesadą)proponuję w dobrym sklepie z narzędziami kupić specjalną nasadkę do świec, która jest dłuższa i zaopatrzona w gumkę na izolator( po południu fotki nasadek do świec + pokrętka)

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 10:20 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
silnik to M102 (na to wskazuje tez literka E [zlosnik] )
dzieki za informacje.fotek nie potrzeba ;)
za to bylbym wdzieczny za uzdielenie odpowiedzi na pytanie dotyczace dokladnych oznaczen swiec dla firmy BERU i NGK ew.Champion
silnik M102 230E '81
klucz to '16 ;)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 11:43 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Nie mam niestety katalogów ani Beru ani Championa (chociaż ten może gdzieś znajdę bo miałem) ani NGK.
Bosch podaje dla twojego silnika świecę H7DCO(lub H78 SUPER4) dla której zamiennikiem w/g Boscha jest 14K-7DUO Beru.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Post: śr mar 03, 2004 2:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
lysy2 pisze:
...zaznaczam,ze te folie aluminiowe z roznego rodzaju smola/bitexem jakos mnie nie przekonuja, no ale jesli nie ma zamiennikow, to tez prosze o maly wyklad w temacie....
A mnie przekonały we własnym aucie. Są naprawde skuteczne. Układałem je uprzednio grubo smarując podłogę pastą głuszącą. Dodatkowa zaleta pasty głuszącej to jej właściwości antykorozyjne (nie znaczy to że można ją kłaść na niezabezpieczoną blachę!).
MacKuz pisze:
nie jestem pewny czy jak zacznie sie lato nie bedzie śmierdziec smołą w aucie.
nie śmierdzą. Bardziej śmierdziała pasta głusząca ale jej szybko przeszło.
MacKuz pisze:
Sa też maty wygłuszające wyglądające jak ewłna mineralna a dokładnie jest to taka 3 mm grubości guma/papa (papa to tylko porównanie bo na 100% nie jest to papa ) do której przyklejona jest taka materia wytłumiająca grubości 1,5 cm wygladajaca jak wełna mineralna (bardzo luźny filc) tym wykłada sie podłoge i bardzo donrze wchodzi we wszystkie zakamarki i profile w podłodze, dobrze sie ugniat. Szczerze mówiąz widziałem to tylko raz w sklepie w Trzebnicy i teraz szukam tego w Szczecinie. Było to w płatach 1x1 m.

NIe układałbym ich na podłogę z tego samego powodu co wełnę mineralną. Chłonie wodę. Te maty wygłuszające zastosowałem pod tylną kanapę i podkleiłem do dywaników pod nogami tak, że da się je wyjąc i wysuszyć w razie gdy się zamoczą.

Co do wygłuszenia pokrywy silnika to z tego co SŁYSZAŁEM jedynym skutecznym sposobem jest zakup orginalenj maty głuszącej. W przypadku 123 to koszt ok 300 zł więc sporo.
Pozdrawiam!

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 2:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
faktycznie te BERU 14K-7DUO sa do M102 ;)

Maniek, a jak i ile warstw kladles tego bitexu i gdzie?
chodzi o to, ze ten bitex to 2mm grubosci-cienki, wiecej warstw np. pod noga sprawi, ze bedzie miekko w lecie i moze sie robic syf
z drugiej strony bitex jest ciezki i oklejenie 2-3 warstwami drzwi mocno je dociazy(nie twierdze, ze zawiasy sie urwa ;) ale trzeba sie bedzie nauczyc trzaskac drzwiami-czego nie znosze).
pozatym najwazniejsze!!:
tego dziadostwa sie potem nie usunie bezproblemowo, a czasem trzba !

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 6:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
lysy2 pisze:
...Maniek, a jak i ile warstw kladles tego bitexu i gdzie?

Jakiego Bitexu? :o
Pastę głuszącą układałem na całej podłodze, również na podciągach i na ścianie czołowej, przednich słupkach. Rozprowadza się je szpachelką, grubość warstwy ok 2- 3 mm. Na to nakleiłem 1 warstwę tzw "taśmy dekarskiej" z folią ALU. Dodatkowo pod orginalne dywaniki pod nogi tam gdzie z pianki głuszącej (fabrycznie podklejonej do dywaników) nic nie zostało przyklejałem mate z wełną o której pisał MacKuz w punkcie 3. Stosowałem także "Ciężkie maty bitumiczne" firmy Auto Plast (bodajrze) ale to głównie na przednich słupkach i ścianie czołowej oraz na blachach pod siedziskiem tylnym (niemalże identyczne masz zapewne fabrycznie przyklejone wewnątrz każdych drzwi - taki plasterek)
lysy2 pisze:
...
chodzi o to, ze ten bitex to 2mm grubosci-cienki, wiecej warstw np. pod noga sprawi, ze bedzie miekko w lecie i moze sie robic syf
Mam gumowe dywaniki (na dywanikach fabrycznych) i to dość skutecznie zabezpiecza przed dołkami. Poza tym nawet bez tych dywaników dołki są ale niewielkie i widoczne dopie gdy wyjmę dywaniki.Nie ma czegoś, czego się może też trochę obawiałem, czyli masakry w stylu mieszanki dywaników, smoły i czyichś butów które się do tego wszystkiego przkleiły i zostały.
lysy2 pisze:
...
z drugiej strony bitex jest ciezki i oklejenie 2-3 warstwami drzwi mocno je dociazy(nie twierdze, ze zawiasy sie urwa ;) ale trzeba sie bedzie nauczyc trzaskac drzwiami-czego nie znosze).
Wydaje mi się żę wprost przeciwnie. Im cięższe drzwi tym sięlżej zamykają bo mająwiększąbezwładność aby pokonć opory zamka.
lysy2 pisze:
...
pozatym najwazniejsze!!:
tego dziadostwa sie potem nie usunie bezproblemowo, a czasem trzba !

Wybacz [usmiech] ale jeszcze nie musiałem więc nie wiem. [zlosnik]
A na koniec powiem Ci że prawie każda osoba która miała kiedyś do czynienia ze 123 dieslem jak wsiada do Księżniczki to mówi...m. in. "O jak cicho" [cool] [cool] [cool]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 7:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Świece do M102:

NGK
BP6EFS lub V-LINE N' 5 (BP6EF)

CHAMPION
S9YC/101


Polecam Ci NGK. Tez jeżdzę na lpg i mam zwykłe (nie v-line) i spisują się znakomicie [oczko]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 8:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
damian pisze:
Świece do M102:

NGK
BP6EFS lub V-LINE N' 5 (BP6EF)

CHAMPION
S9YC/101


Polecam Ci NGK. Tez jeżdzę na lpg i mam zwykłe (nie v-line) i spisują się znakomicie [oczko]


V-LINE to jest sposób pakowania zwykłych świec w bardzo efektowne kartoniki i do tego jest specjalny stojak = podobno leprza sprzedaż, różnic technicznych w samej świecy niema, jest to tyko sposób pakowania

NGK już mam kawałek czasu zrobiłem już troche km i jestem zadowolony, jutro wymieniam na nowe - koszt 32zł za 4szt, BOSCHa są ok 4zł na komplecie droższe - ale czy do gazu leprze nie wiem :o

a co do NGK "leprzego" gatunku to 230E nie występują jak już, dzisiaj studiowałem ich katalog i te "leprze":premium nei występują, które są montowane podobno fabrycznie przez producentów - tak piszą w katalogu [zlosnik]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl