MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 12:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 24, 2004 11:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam

Niedługo wyjeżdżam na praktykę do Montrealu (znowu nie przyjadę na zlot [beksa1] - a obiecany zlotowy b.imber zrobiony - i kto go wypije???? znowu ja [zlosnik] ). W związku z powyższym wyjazdem zapytuję czy w czasach produkcji na rynku kanadyjskim były oferowane W114/115 w wersji europejskiej czy też takie jak w USA (te z tymi śmiesznymi lampkami, obrysówkami itp.)

Jakby na to nie patrzeć Montreal do b.duże miasteczko i może się trafi jakieś cmentarzysko na którym będą stać takowe egzemplarze i będzie się dało coś z nich wykręcić.
Jeśli na rynek kanadyjski były oferowane takie same sprzęty jak do USA to może mi ktoś rzuci jakiś link lub napisze czym (oprócz lamp i zegarów) różniły się wersja USA od europejskiej.

Z góry dziękuję

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 25, 2004 8:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Napewno byly w wersji amerykańskiej. Szczegoly techniczne moze ktos inny podrzuci ale mam chyba jakies zdjecia z folderkow to w maire wolnego czasu je umieszcze. Bylem w Kanadzie i tez rozgladalem sie za 114/115 te ktore widzialem byly "amerykańskie".
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 25, 2004 1:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Różne były przednie lampy (symetryczne + pomarańczowe postojowe, żarówki główne z dużą próżniową bańką 'sealed beam'), 4 lampki obrysowe, w pierwszej serii tylne lampy z czerwonym kierunkowskazem, inne przednie i tylne zderzaki, w tym w drugiej serii te okropne zderzaki na amortyzatorach. Tyle zmian zewnętrznych.

Generalnie północno-amerykańskie wersje (czyli USA + Kanada) miały dużo lepsze wyposażenie, niż wersje na Europę. Dla niektórych to dobra wiadomość, dla niektórych nie. Zawsze są ze wspomaganiem, w zdecydowanej większości automaty, b. często klimatyzacja i elektryczne szyby.

Silniki benzynowe, w zależności od wymogów dot. emisji spalin, są rozprężone - np. mają płaskie tłoki. Często dochodzą też inne "podsystemy" związane z redukcją emisji spalin, jak opóźnienie zapłony, recyrkulacja spalin, pompa powietrza, inna wentylacja baku i gaźnika, itd. Szczytem szczytów była wersja z 1974 na Kalifornię, której to wersji jestem dumnym posiadaczem :-) Maksimum patentów. :-) Od 1975 montowane katalizatory. O dieselach na Amerykę nie wiem nic.

Tyle mi na gorąco przychodzi do głowy.

W razie czego pytaj prywatnie.

Pozdrawiam!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 06, 2010 1:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Witam,

odświeżę wątek bo mam podobne pytanie odnośnie W107 450.

Czy ktoś może potwierdzić, jaką moc miał M117 w pierwszych latach produkcji na rynek kanadyjski? (Lata 1971,1972, 1973 - jeszcze zgrabne zderzaki). Czy też był rozprężony jak na USA (190KM), czy tak jak w Europie 225KM?

Czy ktoś może mi podać nr silnika 117xxx wersji na Amerykę Północną?
Na Europę był 117.982

Dzięki.

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: pt gru 03, 2010 7:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
czyli z twojego postu wynika, że mój m 117 ma tylko 190 KM
Leszek3.0 pisze:
Witam,

odświeżę wątek bo mam podobne pytanie odnośnie W107 450.

Czy ktoś może potwierdzić, jaką moc miał M117 w pierwszych latach produkcji na rynek kanadyjski? (Lata 1971,1972, 1973 - jeszcze zgrabne zderzaki). Czy też był rozprężony jak na USA (190KM), czy tak jak w Europie 225KM?

Czy ktoś może mi podać nr silnika 117xxx wersji na Amerykę Północną?
Na Europę był 117.982

Dzięki.

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: ndz gru 05, 2010 10:29 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Leszek3.0 pisze:
Witam,

odświeżę wątek bo mam podobne pytanie odnośnie W107 450.

Czy ktoś może potwierdzić, jaką moc miał M117 w pierwszych latach produkcji na rynek kanadyjski? (Lata 1971,1972, 1973 - jeszcze zgrabne zderzaki). Czy też był rozprężony jak na USA (190KM), czy tak jak w Europie 225KM?

Czy ktoś może mi podać nr silnika 117xxx wersji na Amerykę Północną?
Na Europę był 117.982

Dzięki.


danielos95 pisze:
czyli z twojego postu wynika, że mój m 117 ma tylko 190 KM


Dobre zestawienie info o ewolucji silników M117 na przykładzie W107 w wersji USA jest tutaj:

http://northernresource.com/mercedes/107-specs.htm
Należy pamiętać o zmianie w metodzie liczenia/podawania mocy silników sprzedawanych w USA- SAE (do 1971) i DIN (od 1972 w USA).
M117 w pierwszych latach produkcji był dostępny tylko w USA/Kanadzie, więc w Twojej W109 zamontowano tę rozprężoną wersję o orientacyjnej mocy DIN 190-198KM.

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: ndz gru 05, 2010 11:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
dzieki leszek 3.0. tak wlasnie myslalem. Uwazam ze jak na moje potrzeby mocy jest az nadto. Do zap.....nia sluży mi civic

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl