MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 27, 2010 3:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 1:28 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wieruszów
Witam ,
jako że nadszedł czas na zmianę opon pojechałem do wulkanizatora i przy drugim kole , pękł klucz do śrub zabezpieczających . Część klucza została w szpilce - to jednak nie problem , problemem jest to skąd wziąć taki klucz ? Teraz mam 3 letnie i jedną zimówkę , no i brak perspektyw w przypadku złapania gumy :-?

_________________
W140 500SE 91r.
W124 280E 92r.
W201 190D 91r.


Na górę
Post: sob lis 27, 2010 4:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Musisz rozwiercić śrubę i zamienić na nową. Najlepiej we wszystlich 4 kołach. Dobranie pasującej końcówki może być niemożliwe. Radzę jak najszybciej, bo jak utkniesz nocą w trasie przy śnieżycy z kapciem to współczuję.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: sob lis 27, 2010 7:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Jeżeli masz taką możliwość( i jest dostęp), to można dospawać nakrętke do złodziejek(tych śrub zabezpieczających felgi). W W210 taki patent dał rade 8)
Jeszcze jedną możliwością jest nawiercenie śruby i wkręcenie lewego gwintownika. Trzeba tylko uważać, żeby kupić gwintowniki dobrej firmy. Ostatnio kupiłem jakiś komplet za 5zł(sprzedawca polecał), to gwint można było pilniczkiem ściąć. Wymieniłem na inny za 20zł i dał radę.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: sob lis 27, 2010 7:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 1:28 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wieruszów
Próbowałem dospawać nakrętkę migomatem ale spaw spływał- jakiś mocny stop. Pozostaje jedynie nawiercenie . Dzięki za porady , a wiecie gdzie kupić śruby do w140? , bo w sieci nie znalazłem oryginałów.

_________________
W140 500SE 91r.
W124 280E 92r.
W201 190D 91r.


Na górę
Post: sob lis 27, 2010 8:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Odkręcenie śruby koła w 140 jest zazwyczaj kłopotliwe.
Sa to M14, więc dośc grube.
Jeśli nie da sie przyspawać nakrętki, zostaje tylko wiercenie, ale o wykrętakach zapomnij.
Rozwiercaj tylko łeb śruby coraz większym wiertłem, aż łeb zniknie, wtedy sam gwint z piasty powinieneś wykręcić dużą żabą .

Na widok 140 sa wulkanizatorzy którzy uciekają, te M14 to na prawdę problem i niejeden klucz na nich poległ.

Jest jeszcze inna możliwość. Jeśli alu które masz są do renowacji a są typowe do 140, tnij felgę, kupisz 3 sztuki po 150zł :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lis 28, 2010 9:48 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Śruby zapewne kupisz w ASO.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz lis 28, 2010 10:36 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Hej,

Miałem podobną przygodę w audi: w ASO zaproponowali, że mi wykręcą złodziejki gratis jeśli dostarczę auto (miło prawda?),
zakup nowych był też możliwy, ale czas oczekiwania do tygodnia.

Jednak skorzystałem z usługi znajomej "złotej rączki" i wykręciliśmy złodziejki przez wbicie klina z poprzecznym ramieniem i wykręcenie śrób pomagając sobie dźwignią z rurki. Pozbyłem się tego archaicznego zabezpieczenia raz na zawsze...

Wcześniej szukałem złodziejek w sieci i wśród znajomych właścicieli audi. Albo nie mieli, albo różniły się o milimetry wymiarami.

Radzę dospawać jakąś rurkę i ją złapać kluczem francuskim + rurką. A na te nienaruszone złodzieki nabić klin...

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: ndz lis 28, 2010 11:10 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jeżeli jest to zabezpieczenie całkowicie oryginalne (bo Mercedes stosował to jako opcja przy zakupie) to byłoby możliwe ściągnięcie kodu tego klucza z karty danych pojazdu i zamówienie go. Na tej samej zasadzie jak kluczyk do drzwi.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl