MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 8:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 09, 2010 12:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Jak się zabrać za wymianę simeringu i oringu po sciągnięciu ze skrzyni nabijać małym młoteczkiem delikatnie po całym simerngu nr 25 ? czy przez rurkę duża jednym czy 2 puknięciami go nabić.
Drugie pytanie jak zabrać się za oring 55 ? i z jakim momentem dokręcić element 30 ? widziałem ze są 2 otwory zostawione do wkręcenia śrub i zbicia całego elementu 30. jak skrzynie ustawić najlepiej by z niej nic nie wyleciało łożyska podkładki itd w pionie przy rozkręcaniu elementu 30 i wymianie oringu 55 ?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 9:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Skrzynia do góry konwerterem, tak czy siak olej wycieknie przez odpowietrznik.
simering 20 - wciskamy idealnie równolegle, młotek+simering = kłopot.
Oring pompy 25 naoliwić ATF przed wciśnięciem. Oringi montujemy z ekstremalną uwagą aby ich nie podciąć ani nie wywinąć.
Uszczelka 55 - wychodzi sama - czasem się rozedrze. Dekiel 30 faktycznie podnosimy wkręcając 2 śruby w otwory techniczne.
Moment zakręcania dekla 13 Nm - śruby smarować uszczelniaczem nie twardniejącym (jakiś loctite nie pamiętam).
Moment zakręcania dekla pompy 20 Nm.
I w celu przypomnienia: w ASB nie stosujemy past silikonowych do uszczelniania.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 9:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
ok wszystko już jasne tylko zastanawiam się jak się rozkręca element nr 1 bo żadnych śrubek tam nie widziałem

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 5:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zerkniesz na element 30 od drugiej strony i znajdziesz :-)
Niestety trzeba zdemontować tłok wstecznego.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 8:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
ukaniu pisze:
Niestety trzeba zdemontować tłok wstecznego.


jakaś instrukcja? 1 raz to robię i się uczę na rozwalonej skrzyni :)

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Post: śr lis 10, 2010 9:21 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jedyny problem to wcisnąć pierścień ze sprężynami.
Rozbierzesz zobaczysz :-) dobrze mieć pod ręką tokarza i spawarkę aby zrobić sobie narzędzia ułatwiające życie z ASB - inaczej to palce pocięte w 3 miejscach a sprężyny będą latały w powietrzu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr lis 10, 2010 11:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
To mnie kolega pocieszył. Możesz podesłać foto jak to powinien wyglądać bo domyślam się że zrobiłeś sobie taki klucz ;)

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Post: śr lis 10, 2010 11:54 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Niestety, narzędzia które kiedś wyrzeźbiłem są jakieś 180 km odemnie. Jak za kilka m-cy się przeprowadzę z warsztatowym majdanem to wtedy je wykopię.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl