MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 8:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 08, 2010 8:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam. Zastanawiam sie nad sensem zastosowania sportowego filtra powietrza K&N w swoim 300 turbodieslu. Szybko liczac to trzy zwykłe wymiany filtra i mam juz za to K&N-a a ten jak wiadomo daje moc- [zlosnik] . Ma ktos jakies doswiadczenia?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn lis 08, 2010 9:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja mam taki filtr z konieczności w C140 z 300 TurboD, bo inny się nie mieścił.
Faktycznie ma ładne brzmienie, ale jakoś stożek nie pasuje mi do takiego auta [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn lis 08, 2010 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
Daje mocy bo więcej przepuszcza (mniej filtruje), moim zdaniem odpuść.

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 4:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
największą wadą filtrów sportowych typu K&N jest to,że są nasączane specjalną oliwą
powoduje ona tłusty osad w dolocie...
jak u kogoś przepływomierz kosztuje majątek to niech trzyma się od tych filtrów z daleka
bo wiadomo,że mycie przepływki to loteria
bawełniane ,nasączane filtry maja szereg zalet wobec papierowych typu lepszy przepływ ,filtracja,wielokrotność użycia ale maja też tą jedną wadę która w pewnych przypadkach je dyskwalifikuje ;)

sam w M3 użytkuję wkłady K&N od wielu lat więc temat sprawdzony

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 6:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
bary123ce pisze:
ale jakoś stożek nie pasuje mi do takiego auta

Nie mialem na mysli stozka tylko zwykly wkład bawelniany w kszatlcie analogiczny do zwyklego filtra.
robson99 pisze:
(mniej filtruje), moim zdaniem odpuść.

Z tym sie akurat nie zgodze. Własnie odwrotnie te filtry sa dokladniejsze.
munich pisze:
jak u kogoś przepływomierz kosztuje majątek to niech trzyma się od tych filtrów z daleka

Na szczescie W124 to porzadny woz i nie ma takich wynalazkow. Wiadomo im wiecej elektryki i elektroniki tym wiecej sie moze popsuc.
Zaczynajac ten temat chodzilo mi raczej o wymierne efekty stosoawnia K&N-a, tj przyrost mocy lub momnetu, najlepiej potwierdzone hamownią. [zlosnik]

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 8:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
diablos25 pisze:
Z tym sie akurat nie zgodze. Własnie odwrotnie te filtry sa dokladniejsze.


Masz jakieś testy (inne niż producenta) na potwierdzenie tej tezy? Na mi. amerykańskich forach można poczytać testy, te filtry puszczają więcej brudu niż porządny standardowy filtr. Nie wiem jak sobie wyobrażasz większy przepływ przez mniejsze oczka?
Zresztą nieważne, każdy wkłada do auta to, co chce. Jeden ładuje spoilery z laminatu, inny tylko części z gwiazdką. [zlosnikok]

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 8:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ja mam KN'a w HDku. Ponieważ zmiany objęły także dysze i iglice gaźnika oraz wydech trudno mi jednoznacznie stwierdzić na ile przyrost mocy był efektem filtra. Na pewno silnik ładniej pracuje, lepiej "oddycha". Powierzchnia filtrująca wielokrotnie większa niż w standardzie.

Lekki OT - kolega mój zrobił test i rozebrał kilka filtrów oleju (do HD, ale nie o to teraz chodzi). Okazało się, że największą powierzchnię filtrującą ma KN właśnie.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt lis 12, 2010 9:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
W sumie zdecydowalem sie zaryzykowac z tym filtrem. Ale jak sie okazalo to oficjalnym dystrybutorem K&N w Polsce jest INTERCARS a oni nie maja go na stanie i nie wiedza czy beda mieli. Żenada jakas! Panie toc to nie schodzi wiec po co to miec w sprzedazy. Ma ktos jakas inna droge? Patrzylem za wielka woda tam sa po 60 $ ale przesylka wynosi ponad 100pln. A nie mam nikogo kto by mi to zalatwil prywatnjie w stanach. Moze ktos pomoc?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: śr lis 17, 2010 5:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Zamowiono. Teraz pozostaje czekac. Jak zamontuje i przetestuje to opisze wrazenia i odczucia. :evil:

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl