kolego jeżdziliście 600 a piszecie banały o wyciekach
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
600 to 600 a nie np. 500 więc :
przede wszystkim to trzeba podpiąc pod stara hht
zobaczyc czy są błędy i najważniejsze to odczytac live data
zobaczyc jak pracują przepływki,sondy,przepustnice,egr-y nie po zapychane
sprawdzic poszczególne parametry na zimnym i przy o 80C,porównac
czy nie ma tzw short to ground
zrobic odczyt ads jak ma
jak sterowniki będą generowac pewne błędy typu 3,15,21 to można sobie dac siana z zakupem bo będą tylko kłopoty
i to będą dopiero koszty...
potem odkręcic dekiel z logo z góry silnika i zobaczyc stan wiązki czy wymieniona czy oryginalna degradowalna
sprawdzic działanie pompy od pneumatyki,nivo,pozapina vakuometr na kolektorach i sprawdzic podcisnienia
sprawdzic skrzynkę,jak linka kd jest naciągnięta itp
kilamtyzacje diagnozuje się nawet bez stara przez panel we wnętrzu
warto też sprawdzic kompresję bo zdarza się ,że silnik nie generuje błędów a np.pracuje na 10 cylindrach a dwa kuleją
a osobom postronnym i tak będzie się wydawało ,że auto "strasznie prędkie" bo np. jeżdzili wcześniej jakimś 100 konnym
![[hihi]](./images/smilies/hihi.gif)
trzeba zrobic porządny test drogowy,"zamknąc licznik ",przegonic kilkukrotnie pod rząd na kd
odczyt starem zrobic przed jazdą i po jeżdzie
gwarantuje ,że wszystko wyjdzie...
no i jeszcze przednie zawieszenie,które ma cięzkie życie z wagą M120,poduszki silnika, wspornik łącznika drążków etc
to tylko kilka punktów ale decydujących
no i trzeba się nastawic na to ,ze poszukiwania będą trochę trwały bo większości od strony technicznej coś dolega
o nadwoziach to wiadomo jak jest
w najbliższym czasie postaram się w moim wątku zrobic lakoniczny,punktowy poradnik zwracający uwagę na newralgiczne punkty V12
z Marcinem "liznęliśmy trochę wiedzy" ,poparliśmy praktyką no i startek info mamy w jednym palcu
