MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 9:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 16, 2004 6:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
Witam

w mojej 115 nastce oryginalnie było nivo, z tego co wiem to wymontowano tylko amortyzatory, czy powinno wymienić się też sprężyny?

pozdrawiam

Kuba


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2004 10:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
w mojej W123 tez bylo nivo, wymienilem tylko amorki i wszystko gra
moze tyl ciut nisko siedzi, ale to moze byc wplyw np. zmeczonych sprezyn
ja nie narzekam na takie zestawienie

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2004 2:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
no spoko, wymontowac sie NIVO da, a czy można sobie takie NIVO zamontować do seryjnego sedana nei wyposażonego w NIVO, które z NIVO ma tyle wspolnego co może kiedyś stało na jednym parkingu [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 3:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
wszystko sie da ;)
mysle nawet, ze bez wiekszych problemow, ale musisz miec sprawna i kompletna instalacje nivo (w sumie malo czesci)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2004 4:12 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
:oops: :oops: :oops:
co to jest NIVO? [zlosnik]

PS.
Wiem, że zawsze potrafię wyskoczyć z pytaniem nie adekwatnym do poziomu dyskusji [zlosnik] , wybaczcie [zlosnik]

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2004 8:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
nivo to rodzaj zawieszenia
rozni sie ono tym od zwyklego, ze mozesz dowolnie podnosic i opuszczac tyl auta (w naszych MB dotyczy to tylko tylu) przy pomocy powietrza
takie hydro-pneumatyczne zawieszenie (roznica w zasadzie tylko w amorkach)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 28, 2004 1:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:17 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Jak to dowolnie?

_________________
W124 200TD '89

s-class.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 28, 2004 11:04 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Cos tu kolega nasciemnial...
Niwo w mercedesie to opcja dla tylnego zawieszenia polegajaca na utrzymywaniu stalej wysokosci tylnego zawieszenia niezaleznie od obciazenia. Rozwiazania techniczne byly rozne, niemniej jednak w modelach 114,115,116,123, 124, 126 wystepuje wersja z tloczeniem oleju w amortyzatory za pomoca pompy na silniku. Byly tez cale zawieszenia hydropneumatyczne (116, 126), badz pneumatyczne (109, 112) i tam istniala regulacja przeswitu, ale to sie nie nazywalo nivo. Pompowanie powietrza wystepowalo tylko i wylacznie w systemie pneumatycznym, jesli chodzi o mercedesa.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 28, 2004 3:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
cześc co robić jak wyrwało mocowanie tylnego amortyzatora w w123 zezłomować czy to jest do naprawy


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 28, 2004 4:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Najpierw to zapraszamy do działu 'tu sie witamy', tam każdy z nas najpierw się przedstawiał, zanim zaczął uczesniczyc w forum

A co do amorków, to nie wydaje mi się. Mojemu ojcu stało się coś takiego w BMW E36 i pospawali (chodzi o góremocowanie tylnych amortyzatorów).

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 28, 2004 8:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
witam. mój ojciec miał kiedyś MB 123 sedan z seryjnym takim zawieszeniem. niestety brakowało amorków ale reszta układu była. fajna rzecz i strasznie praktyczna. mam też pytanie do starych wyjadaczy mercedesów: czy były jakieś różnice w zawieszeniach sedana i kombi oczywiście oprócz NIVO w kombi?

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 28, 2004 11:45 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
nie

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 29, 2004 1:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Ocet pisze:
nie

A sprezyny to tez zawieszenie..? [hehe]
Bo jesli uznac, ze tak, to w sedanie sa inne niz w kombiaku.. [ok]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 29, 2004 1:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
na to to NIVO skałda się jak już wiadomo z amortyzatorów tych z możliwością tłoczenia oleju do amorka aby utrzymać stały prześwit samochodu.... i co dalej??
* przewody ciśnieniowe - raczej chyba tak [zlosnik]
i jakaś pompa przymocowana do silnika?? [szalone] - duża mała?, napędzana paskiem klinowych?? nei miałem styczności z NIVO zamontowanym w samochodzie [szalone]

no i tak na rozum przydał by się jakiś czujnik ugięcia tylnego zawieszenia (prześwitu) - pewnei mechaniczny montowany do mostu - półosi?? albo i nie....

najlepiej upolować kombiaka z silnikiem benzynowym (graniczy z cudem) i juz tylko przełożyć.... tylko narazie dawcy jeszcze nie ma - a ciekawi mnie co jeszcze do NIVO jest potrzebne oprócz amorków... mam książke do MB 200D-300TD i w niej nic nei ma - tylko w zasdzie co może mi się przydać to ok 20stron napraw blacharsko lakierniczych - jakiś przetłumaczony chłam z niemieckiego, nawet opisu klimy nie ma - tylko naciąg paska, o NIVO to juz tylko jest sprawdzanie poziomu oleju w zbiorniczku...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 29, 2004 10:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
w silnikach 102 jest mocowana do wałka rozrządu natomiast w 250 - ce widzałem takie na pasek jak jest w dieslu nie wiem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl