MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 8:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lis 03, 2010 4:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Hej,

trochę pojeździłem 201-ką i mam mały (?) problem. Otóż przy normalnej jeździe, nieważne czy trasa czy miasto, temperatura pracy jest optymalna - grubość wskaźnika ponad 80. Ale jak stanę na dłużej w korku to temperatura zaczyna wzrastać do 100, nawet wyżej. Włączenie ogrzewania oczywiście pomaga i temperatura wraca do normy. Termostat mam nowy, płyn chłodzący też. Z obserwacji wynika, że wiatrak się załącza prawidłowo (raczej). Jakie mogą być ewentualne inne przyczyny grzania się auta? Auto to 190D z '90 roku z małym przebiegiem, ale najprawdopodobniej dość długo stał.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 4:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja bym stawiał głównie na wiatrak, elektromagnes wyraźnie słychać jak zapina wentylator, a dźwięk wtedy jest zdecydowanie zbliżony do beczek z wiatrakiem spiętym na 100% ;) Generalnie paluchami lepiej nie sprawdzać czy zapięty [hihi] Jeśli masz visco to akurat łatwo sprawdzić, ma mieć lekki opór nawet na zimno.

Ja miałem identyczne objawy i winowajcą był czujnik temperatury, odpowiedzialny właśnie za działanie elektromagnesu, znajduje się w głowicy, w pobliżu górnego kroćca na szlauch do chłodnicy.


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 5:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Bukol pisze:
ale najprawdopodobniej dość długo stał.

Sprawdź termostat, może się całkiem nie otwiera. Może masz układ chłodzenia częściowo zapowietrzony, sprawdź czy chłodnica się równomiernie nagrzewa i czy nie jest mocno zabrudzona.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 5:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
witek-sec pisze:
Sprawdź termostat, może się całkiem nie otwiera. Może masz układ chłodzenia częściowo zapowietrzony, sprawdź czy chłodnica się równomiernie nagrzewa i czy nie jest mocno zabrudzona.



Toż pisałem:
Bukol pisze:
Termostat mam nowy, płyn chłodzący też.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 6:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Mam dokładnie takie auto jak ty, nawet kolor ten sam. W moim jest dokładnie to samo cały czas delikatnie ponad 80, a jak długo stoję w korku to skoczy 2-3 milimetry nad ta kreskę nad 80. Następnie dosłownie po chwili włącza się wentylator i temperatura spada do tych 82 stopni. Cały czas wnioskuję, że ta kreska nad 80 to 90 stopni,i kilku znajomych mechaników którzy całe życie naprawiają tylko mercedesy potwierdziło to. No ale mogę się mylić. [zlosnikz]

Pozdrawiam.


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 7:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
A chłodnice sprawdzałeś czy nie "zabita" od środka jakimś szlamem itp?

_________________
V


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 8:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Bukol pisze:
Z obserwacji wynika, że wiatrak się załącza prawidłowo (raczej).

skoro się grzeje to nie do końca chyba. Masz elektromagnes? pewnie tak, więc łatwo go sprawdzić.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 9:29 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 01, 2010 8:48 pm
Posty: 19
U mnie podobnie jest, podczas jazdy temp. utrzymuje się zaraz nad 80 'C, ale jak tylko stanę w korku to dość szybko dochodzi do 90 i załącza się elektromagnes (słychać zdecydowanie inna pracę). Jest to o tyle dziwne, że nawet dzisiaj się tak zdarzyło, a jakoś super ciepło nie było. Jednakże dzieje się tak od jakiś 16 lat jak ją mamy.


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 10:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Po pierwsze: autem miala jezdzic twoja corka a nie ty wiec lepiej przesiadz sie na cos innego bo jeszcze jej popsujesz [zlosnik].

Po drugie: jezeli wentylator rzeczywiscie sie zalacza to temperatura, po tym jak wzrosnie do tych 100°C, powinna spasc w ciagu kilkunastu sekund po podwyzszeniu obrotow (ok. 2000) z powrotem w okolice 80-90°C. Jezeli tak sie nie dzieje to wentylator jednak nie dziala -> przyczyny moga byc dwie: uszkodzony (moze tylko odlaczony) czujnik temperatury lub uszkodzone (slizgajace sie sprzeglo) wentylatora.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 10:56 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bez paniki, OM601 tak ma. To nie pocciwy OM615 z w123, z wiarakiem spietym na stale. Termostat standartowy dla 200Dma punkt otwarcia 85 stopni, a nie 82 jak 250 i 300. Elektromagnes zalacza sie powyzej 100 stopni, w dokumentacji podaja nawet 105-108. VISCO w 250 i 300 reaguje szybciej. Resumujac, jak wiatrak sie zalacza to jest ok. Takie skoki temeratury w korku sa normalne, po zalaczeniu wiatraka temp powina spajsc <100 stopni. W kazdej mojej 190d i 200d temperatura sie tak zachowywala przy staniu w korkach. Oczywiscie przy jezdzie powinna byc stala w przedziale 80-90 stopni.

Sprawdz, czy masz oslone chlodnicy - wymusza podcisnienie. Termostat mozesz zalozyc 82 stopnie, ale na korki i wzrost temp w nich to nie pomoze. Sa wlaczniki elektomagnesu o obnizonej temp, ale wtedy moze nie dogrzewac silnika.

_________________
w123


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 6:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
wiatj.
Czujnik temperatury znajduje się na górze głowicy przy węzu od chłodnicy..Dochodzą do nie go dwa kable.Metoda najprostrza nie inwazyjna zrobić na nich zwarcie na załączonym zapłonie,cewka elektromagnesu powinna załaczyc sprzęgło wentylatora(GŁOSNIE KLIK)Ukaład jest prosty, czujnik badz elektromagnes nie ma sie co zepsuć wiecej.Kiedys w 190 tyle, że benzyna spotkałem się też z zaśniedziałym stykiem masy w okolicach własnie czyjnika.Odmulaczów do układu chłodzenia lać nie polecam z wiadomych powodów..Jak Ci wyczyści to sie nie połapiesz potem gdzie płyn ucieka [zlosnikz] Pozdrawiam [zlosnik]

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 7:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
Bez paniki, OM601 tak ma. To nie pocciwy OM615 z w123, z wiarakiem spietym na stale. Termostat standartowy dla 200Dma punkt otwarcia 85 stopni, a nie 82 jak 250 i 300. Elektromagnes zalacza sie powyzej 100 stopni, w dokumentacji podaja nawet 105-108. VISCO w 250 i 300 reaguje szybciej. Resumujac, jak wiatrak sie zalacza to jest ok. Takie skoki temeratury w korku sa normalne, po zalaczeniu wiatraka temp powina spajsc <100 stopni. W kazdej mojej 190d i 200d temperatura sie tak zachowywala przy staniu w korkach. Oczywiscie przy jezdzie powinna byc stala w przedziale 80-90 stopni.


Potwierdzam. Dokładnie tak samo stwierdził Karbownik. [ok]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 2:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Moja 190tka tak ma ale przy wyzszych temp niz te co sa teraz. W lecie w korku pod 100 dochodzi (kreska nad 80) moze 102 i schladza ją elektromagnes .. (o ile to mozna nazwac schladzaniem bo bez dodawania gazu to ew temp nie idzie wyzej.. ale nie spada do 83 bo skoro stoje w korku 30 minut na wolnych obr to nie ma zabardzo jak ten wiatrak sie rozpędzic..) w om603 tak samo, tyle ze ten szybciej do 100 bije ;) - wisko dziala ale podobnie okolice 100. Czyli te silniki to znoszą bo jak nie to powinny miec wlaczanie owych bajerów ponizej 100.. A ze kreska to 100 wynika chociazby z instr zalaczania wiatraka/wisko :D te maja zalaczanie kolo 100 a nie kolo 90, a to jest kolo owej kreski, wiec kreska to 100 - ale to juz bylo 1000 razy na forum;)


Na górę
Post: pt lis 05, 2010 2:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Mam co prawda inny silnik ale problemy chłodzenia wszędzie są podobne więc spróbuję podać ci moje rozwiązanie, które u mnie się sprawdziło. Usterka: - przegrzewanie się silnika gwałtownie narastające aż do zagotowania się płynu po włączenie dodatkowego wiatraka. Bąbelkowanie płynu chłodniczego.
Próby usunięcia:- wszelkie tymczasowe, popularne próby zawiodły.
Przyczyna:
1) zapchana obszarami chłodnica. 2) za niskie obroty Viskozy 3) odwrotne podłączenie biegunów wiatraka. 4) Uszkodzenie się uszczelki pod głowicą.
Detale naprawy: -
ad 1)chłodnica zregenerowana w specjalistycznym warsztacie naprawy chłodnic ad 2) wymiana oleju we Viskozie na gęstszy ad 3) prawidłowe podłączenie kierunku obrotów wiatraka pomocniczego. ad 4) wymiana uszczelki, która uległa uszkodzeniu wynikającego ze silnie przegrzewającego się silnika.
Rezultat:
wszystko wróciło do normy tzn.: 1) temp. pracy rozgrzanego silnika w czasie jazdy 85-90 stopni 2) temp. pracy w korkach podczas upałów 90-100 stopni 3) praca dodatkowego wiatraka znacząco wspomaga chłodzenie przez wiatrak główny (Viskozę). Kontrola sprężania na wszystkich cylindrach wykazała prawie równo 13/1. To wszystko co dotyczyło usterki.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt lis 05, 2010 3:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Nemo pisze:
wiatraka pomocniczego
w 190 nie ma nic takiego. A w 190D czyli OM601 jest elektromagnes, który zapina śmiglo przy bodajże 104 czy 110 stopniach.

I Ty masz benzynę chyba, nie?

Moja 190 lubiła się grzać i tyle. I wielu ludzi tak ma.

Sprawdzić trzeba czujnik od śmigła (ewentualnie kupić taki, który się włącza przy mniejszej temperaturze - są takie).

Sprawdzić, czy termostat jest dobry (we wrzątek go wrzucić i patrzeć, czy się calkiem rozewrze, bo nowy termostat i dobry termostat to często dwie różne rzeczy).

Sprawdzić chłodnicę, czy nie zatkana.

Sprawdzić korek od zbiornika płynu (były 1,2 a potem 1,4 - niektórzy mówią, że przez to wywala im płyn)

A inna sprawa, że jak Wy to mówicie "plastiki" w klekocie lubią się grzać. Wiadomo, że nie powinny, ale się grzeją, kiedy stoją i tyle. I nikt nie udowodnił jednoznacznie, czego to wina i czy to wada, czy cecha. [zlosnikhihi]

Zauważyłem, że póki nie ma 120 stopni, to nic się złego nie dzieje. Sprawnemu samochodu zawsze w trasie wskazówka opadnie. [palacz]

_________________
124.190 '93


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl