MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 12:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt paź 29, 2010 6:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Pojeździj chwilkę tym 220. Jak już ochłoniesz z "nadmiaru" mocy to może noga lżejszą będzie :) I nie trzeba będzie męczyć ładnego auta gazem.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt paź 29, 2010 7:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Popieram, Maćku ;)

Maciek


PS Grzane lusterka chyba zawsze były w 124, przynajmniej prawe (jak nie oba) :hmm:

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pt paź 29, 2010 7:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
Dennis pisze:
przynajmniej prawe (jak nie oba)


Oba, a od bodajże 90 roku seryjnie, jak podgrzewany zbiorniczek płynu spryskiwacza i jego dysze, o ile sie nie myle.

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
Post: śr mar 16, 2011 12:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Mała aktualizacja.
Od zakupu poczyniono następujące inwestycje:
- opony zimowe, używane 4 sztuki Good Year Ultra Grip 7 czy jakoś tak - za chwilę będę kupował z kolei letnie - 400 zł Lębork
- wymiana oleju w silniku, w skrzyni biegów wraz z filtrami - RR auto
- wymiana łożyska tylnego koła - RR auto
- wymiana simmeringu - RR Auto - za wszystko 1200zł
- wymiana termostatu wraz z obudową Behr - zakup w sieci Auto Land 110zł i samodzielna wymiana (urwane dwie śruby)
- wyciąganie urwany dwóch śrub - Polmozbyt Łobez - 20zł
- wymiana filtra powietrza - 37zł Auto Land - samodzielna wymiana
- zakup radia - Clarion CZ200 - 299zł Media Expert - montaż samodzielny
- wymiana przednich głośników na Crunch DSX120- 169 zł Allegro (przepłaciłem bo teraz są po 129zł) - samodzielna wymiana
- naprawa podświetlenia termometru - 10zł w serwisie elektroniki - demontaż i montaż samodzielny
- wymiana pompy paliwowej w baku i naprawa zacinającego się zamka w drzwiach kierowcy - auto w tej chwili jest w warsztacie w Lęborku, kosztów jeszcze nie znam

Po zimowe straty:
- połamany kawałek przedniego zderzaka tuż przy zaślepce
- zarysowanie boku tylnego zderzaka z prawej strony i progu przy przednim prawym kole - wszystko to konsekwencja śniegu
- lekka wgniotka na chromie szerokiej listwy na prawych przednich drzwiach - podejrzewam, że to akurat zrobił mi ktoś na parkingu w firmie

Po wczorajszym myciu auto wygląda tak (wybaczcie jakość zdjęć ale coś mi aparat szwankuje):
Obrazek
Obrazek

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: śr mar 16, 2011 1:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
filippo - jak bys mial chwilke to moze bys wypisal swoj "pakiet startowy" w moim watku o tym samym tylule. Moze zrobimy z tego watek-tasiemiec n.t. kosztow poczatkowych po zakupie? Tamtem watek jest w klasykach, ale uwazam, ze jest bardzo ogolny i na pewno przydatny. Jak by Ci sie chcialo bede wdzieczny [ok]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr mar 16, 2011 1:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Powiem szczerze Maćku, że chciałem to zrobić ale pomyślałem, że co się będę pchał z plastikiem w Twój temat. Ale skoro nalegasz to z przyjemnością.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: śr mar 16, 2011 1:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Zapraszam!

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt wrz 20, 2011 2:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
http://otomoto.pl/mercedes-benz-w124-22 ... 49690.html

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: wt wrz 20, 2011 2:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Wszystko Ci się pomieszało. Miałeś felgi kupić a nie samochód sprzedać. [zlosnikhihi]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: wt wrz 20, 2011 4:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Felg mam dwa komplety i przymierzam się do trzeciego:) Chciałem zamontować gaz ale nikt nie ma wielozaworów do toroidów pionowych a przestrzeń mi w bagażniku potrzebna więc z chęcią wróciłbym do Diesla, najlepiej lepiej wyposażonego. Miałem na oku tego - http://otomoto.pl/mercedes-benz-w124-3- ... 03390.html - ale to auto z komisu, właściciel komisu zamiany nie chce, auto stoi już jakiś czas, nie jest zarejestrowane, ma skóry.
Jak się sprzeda to dobrze, jak się nie sprzeda - też dobrze :)

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: wt wrz 20, 2011 4:51 pm 
Offline

Rejestracja: wt maja 25, 2010 2:57 pm
Posty: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Jak auto z Danii to ten przebieg przemnóż razy 2 lub 3 ze wskazaniem na 3. Tam są horrendalne podatki i jak auto jest na firmę to jakoś się wychodzi na prostą pod względem finansowym ale przebiegi się robi przy tym duże. Zerknij na jaka giełdę w Danii i zobaczysz ile takie auta mają przebiegu.

_________________
W124 E 320 T


Na górę
Post: wt wrz 20, 2011 6:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
filippo pisze:
Chciałem zamontować gaz ale nikt nie ma wielozaworów do toroidów pionowych a przestrzeń mi w bagażniku potrzebna więc z chęcią wróciłbym do Diesla, najlepiej lepiej wyposażonego.


Ale taka 3-seta bedzie spalac podobnie co 220, a ceny ON i PB niemal identyczne. Gdzie tu oszczednosc?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt wrz 20, 2011 7:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
Bukol pisze:
Ale taka 3-seta bedzie spalac podobnie co 220, a ceny ON i PB niemal identyczne. Gdzie tu oszczednosc?


Nie wiem czy nawet nie więcej, ja w swoim byłym 124 potrafiłem zejść przy normalnej jeździe bez szaleństw, w cyklu do 9-9,5 litra. 300D 24V trudno bedzie o taki wynik w automacie.

filippo pisze:
Chciałem zamontować gaz ale nikt nie ma wielozaworów do toroidów pionowych a przestrzeń mi w bagażniku potrzebna


Wielozawory do toroidalnych pionowych produkuje IRENE, można nabyć to z oryginalnie montowanym w kole pionowo zbiornikiem [ 43 l , wchodzi ok 37 l gazu( cieczy )], ale one niestety nie maja odbioru TDT tylko UDT co nie każdy diagnosta uwzględni przy przeglądzie okresowym. Ja odwiedziłem 5 stacji diagnostycznych zanim podbiłem przegląd. Sam szukam 124ke w ON, bo tankowanie co 330km może być uciążliwe;)

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
Post: wt wrz 20, 2011 8:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
xiądz pisze:
Jak auto z Danii to ten przebieg przemnóż razy 2 lub 3 ze wskazaniem na 3. Tam są horrendalne podatki i jak auto jest na firmę to jakoś się wychodzi na prostą pod względem finansowym ale przebiegi się robi przy tym duże. Zerknij na jaka giełdę w Danii i zobaczysz ile takie auta mają przebiegu.


Tak się składa kolego, że Danię mam zjeżdżoną wzdłuż i wszerz bo jestem kierowcą i przez półtora roku jeździłem non stop Dania-Włochy-Dania. Widziałem różne auta i potwierdzam częściowo to co piszesz ale wygląd tego S124 wskazuje, że jest to auto odkupione od kogoś kto był bogaty (wyposażenie i brak kratki) i nie jeździł nim zbyt dużo (gdzie w Danii można daleko pojechać :-) i takich aut też jest tam sporo bo ludzi bogatych w Danii nie brakuje. Jednak mimo wszystko sceptycznie do niego podchodzę.

Bukol pisze:
filippo pisze:
Chciałem zamontować gaz ale nikt nie ma wielozaworów do toroidów pionowych a przestrzeń mi w bagażniku potrzebna więc z chęcią wróciłbym do Diesla, najlepiej lepiej wyposażonego.


Ale taka 3-seta bedzie spalac podobnie co 220, a ceny ON i PB niemal identyczne. Gdzie tu oszczednosc?


Jest oszczędność bo mam dostęp do diesla nie obciążonego Vatem.


sojczyn pisze:
Bukol pisze:
Ale taka 3-seta bedzie spalac podobnie co 220, a ceny ON i PB niemal identyczne. Gdzie tu oszczednosc?


Nie wiem czy nawet nie więcej, ja w swoim byłym 124 potrafiłem zejść przy normalnej jeździe bez szaleństw, w cyklu do 9-9,5 litra. 300D 24V trudno bedzie o taki wynik w automacie.

filippo pisze:
Chciałem zamontować gaz ale nikt nie ma wielozaworów do toroidów pionowych a przestrzeń mi w bagażniku potrzebna


Wielozawory do toroidalnych pionowych produkuje IRENE, można nabyć to z oryginalnie montowanym w kole pionowo zbiornikiem [ 43 l , wchodzi ok 37 l gazu( cieczy )], ale one niestety nie maja odbioru TDT tylko UDT co nie każdy diagnosta uwzględni przy przeglądzie okresowym. Ja odwiedziłem 5 stacji diagnostycznych zanim podbiłem przegląd. Sam szukam 124ke w ON, bo tankowanie co 330km może być uciążliwe;)


Nie mam ani czasu ani ochoty jeździć, szukać, kombinować - poza tym przez te problemy z wielozaworem nikt nie ma na stanie już toroidów pionowych i są tylko na indywidualne zamówienie przez co droższe. Gaziarze też unikają tematu bo twierdzą, że tylko problemy im to przysparza. Temat jak dla mnie w chwili obecnej upadł ale jakoś mnie to nie martwi specjalnie, bo stać mnie jeszcze by lać PB choć zawsze warto oszczędzać.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: śr wrz 21, 2011 8:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
sojczyn pisze:
9-9,5 litra. 300D 24V trudno bedzie o taki wynik w automacie.


Bez ŻADNEGO problemu. Mam automat w OM606. [zlosnikok] Wystarczy jeździć 90-100 i nie mieć kickdowna permanentnego. Codziennie jeżdżąc normalnie do pracy 40km (w jedną stronę) z dwiema osobami bez żadnego problemu mam 7/100.

Inna sprawa, że jeżdżąc mocno w mieście osiągnie się 12 litrów bez wysiłku. Ale to jest diesel i on ma być silny a nie szybki. Ale za frajdę przy >3500RPM trzeba płacić.

Bukol pisze:
Ale taka 3-seta bedzie spalac podobnie co 220, a ceny ON i PB niemal identyczne. Gdzie tu oszczednosc?


Masz święty spokój.

Jak masz kompresję, ładowanie i nie kopci na niebiesko to jeździsz, jeździsz i jeździsz. Stary diesel jednak nie jest tak absorbujący jak stara beznyna, gdzie w kolko kable, świece, wtrysk, gaz, itd.

_________________
124.190 '93


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl