MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 8:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 21, 2010 11:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Witam. Pacjent to 190 2.3 '86 z gazem I gen. Mam problem z wolnymi obrotami. Znikają na chwilę zaraz po dynamicznym przyspieszaniu, np. jak wyprzedzam. Redukcja do trójki, obroty dochodzą powiedzmy do 5 tys., wszystko jest ok. tyle, że jak skończę wyprzedzać i puszczam gaz okazuje się, że wolnych obrotów nie ma. Jeśli uda się, że silnik nie zagaśnie, to widać jak powoli wracają na swoje miejsce. Oczywiście da się utrzymać silnik na chodzie używając gazu lub zostawiając na biegu, ale zjawisko jest co najmniej zastanawiające. Dodam, że nie zauważam przy tym spadku mocy i innych objawów. Jest tak samo na cyklonie i Pb. Ktoś coś takiego przerabiał?
Pozdrawiam

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Post: pt paź 22, 2010 5:01 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 01, 2010 8:48 pm
Posty: 19
Na pierwszy rzut sprawdź potencjometr klapy spiętrzającej, często jak jest wytarty to daje takie objawy.


Na górę
Post: ndz paź 24, 2010 1:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Dzięki. Sprawdzę. A może to być coś z wtryskami?

P.S.

Witamy na forum.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Post: ndz paź 24, 2010 2:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Zasada jest taka, że najpierw silnik musi chodzić dobrze na benzynie, potem można zabierać się za gaz. Jeżeli zjawisko występuje na benzynie i gazie myslę, że wtryski do tego nic nie mają. Ja bym poszukał przyczyny w zabrudzonej przepustnicy, zaworze biegu jałowego, nieszczelnościach w dolocie, może klapa się gdzieś zacina.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn paź 25, 2010 10:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Nilo nie wygłupiaj się, chłopak ma problem, który w mało sprzyjających okolicznościach może skończyć się wypadkiem. Jesli masz na to skuteczny patent to podziel się tym na forum/wyślij priva zainteresowanemu, bo to co ostatnio się dzieje na forum nie ma, IMO, nic wspólnego z byciem miłośnikiem starych MB tylko z szyderstwem (nie mylić z cenioną przez mnie ironią występująca w wielu m.in. Twoich postach) i brakiem elementarnej empatii dla kolegów.

BTW Jeśli wiedzę swoją wyceniasz na $ to może zamieść ogłoszenie w dziale sprzedam, wtedy wszyscy będziemy mieć jasność dla jakich wartości tutaj się udzielasz...

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 11:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak jak pisze darus - najpierw praca na benzynie a potem na lpg.
Do przerzeźbienia po kolei wszystko - na pierwszy ogień szczelność gum, właczniki na osi przepustnicy i krańcówka koło dźwigni gazu, potencjometr klapy, brudny zawór regulujący powietrze.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 27, 2010 7:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
skoro objawy są takie same dla gazu i pb to wspólnymi elementami jest dolot (szczelność, przepustnica) oraz układ zapłonowy, który może szwankować z powodu przegrzewania, zwarcia potencjalnie luźnych kabli pod maską lub czujnika wału...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pt paź 29, 2010 3:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Zmieniłem kilka gumek (między puszką filtra a deklem głowicy i czymś tam jeszcze). Standardowe wolne obroty na LPG spadły, więc na pewno była tam nieszczelność (wcześniej miałem dużą awarię dot. szczelności pneumatyki i obroty na gazie były na poziomie 1500 - po naprawie spadły do 1000 a teraz jeszcze do 700). Niestety problem z wolnymi obrotami się pogłębił. Coraz częściej mi "wypadają". Chyba zdecyduję się na wizytę przy Nastrojowej w Bydgoszczy.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Post: śr lis 10, 2010 8:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 03, 2009 6:47 pm
Posty: 22
Lokalizacja: warszawa
Witam
1 ) czy na benzynie też spadają obroty – pierwsze co bym zrobił to sprawdził bym szczelność obiegu układu podciśnienia idącego pod klapą do ,, silniczka wolnych obrotów ,, oraz z do kolektora dolotowego i sprawdził czy dysza dławiąca z filtra powietrza istnieje.
Jest również do sprawdzenia połączenie pomiędzy klapą a kolektorem dolotowym.
2 ) jeżeli jest wszystko szczelne to bym odłączył silniczek wolnych obrotów – posiada odpowiedni przepływ powietrza aby silnik mógł pracować. Wówczas jak będzie się zachowywał silnik podczas jazdy. I dalej szukał przyczyny – jakby okazało się że jest wszystko w porządku pod warunkiem że obroty są stabilne tylko podwyższone.
Możesz też sprawdzić to na lpg.
Czy posiadasz zabezpieczenia anty-wybuchowe może one są nieszczelne ?
Pozdrawiam .

_________________
W 201 190 1.8E ke jetronic 1991r


Na górę
Post: czw lis 11, 2010 12:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
System zabezpieczający ogranicza się chyba tylko do dodatkowej klapki na obudowie filtra powietrza. No i spadającej odmy jak coś za mocno wybuchnie. Z tym, że dawno już nic nie strzelało. Jutro jadę do gazownika. Zobaczymy co powie. Nie ukrywam, że nie mam za dużo doświadczenia jeśli chodzi o taki silnik (jestem raczej dzieckiem dwusuwów), tak że wiem mniej więcej o czym mówisz ale nie za bardzo umiałbym zastosować to w praktyce. W każdym razie dzięki za pomoc. Doedukuję się i posprawdzam.
Pozdrawiam.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Post: pt lis 12, 2010 2:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Już sam zgłupiałem. Jednak objawów nie ma na benzynie (choć jestem niemal pewny, że były). W każdym razie po regulacji LPG i uszczelnieniu dopływu gazu znacznie się poprawiło. Jednak nadal kiedy ostro przyspieszę a potem puszczę gaz i wcisnę sprzęgło obroty spadają. Trzymają się na 400 przez pięć sekund i stopniowo wracają do normy. Gazownik mówił, że to może coś z ciśnieniem na reduktorze. Jakiś spec od LPG ma jakiś pomysł? Czy stare przewody WN i zużyte świece mogą mieć na to wpływ?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Post: pt lis 12, 2010 8:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Typowy objaw braku kompensacji parownika.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt lis 12, 2010 10:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Z czym to się je? Dodam, że pęd powietrza nie zmienia w tej sytuacji niczego.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Post: wt lis 16, 2010 12:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Cisnienie w komorze silnika (cisnienie odniesienia parownika) jest inne niz cisnienie przy mikserze. Rozwiazaniem bylo by pociagniecie rurki z obudowy filtra do parownika.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl